Ar kādām birokrātiskām nejēdzībām nācies saskarties? 0

Ruslans Gorodovs: “Pēdējā laikā valsts iestādēs neesmu nonācis nepatīkamās situācijās. Pirms kāda laika vēlējos renovēt dzīvokli, gribēju pabīdīt vienu sienu. Toreiz vērsos Rīgas pilsētas būvvaldē, lai saņemtu atļauju rīkoties. Bija ļoti ilgi jāgaida, process ievilkās. Manuprāt, to varēja izdarīt daudz ātrāk.

Reklāma
Reklāma

 

Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ
Kokteilis
15 saderīgākie zodiaka zīmju pāri: viņiem ir pa spēkam radīt ideālu ģimeni 8
Ķīna un Turcija sagādā Krievijai nepatīkamu “pārsteigumu” 34
Lasīt citas ziņas

Radās iespaids, ka nav atšķirības, vai tu būvē lielu māju, vai tu gribi bīdīt nelielu sienu. Procesi ir ļoti atšķirīgi, bet jāgaida abos gadījumos vienlīdz ilgi. To, ka cilvēki par problēmām valsts iestādēs var vērsties Valsts kancelejā un izteikt priekšlikumus, risinājumus, vērtēju ļoti labi, taču uzskatu, ka tik un tā nekas nemainīsies. Neviens īsti negribēs risināt šādas problēmsituācijas.”

 

Anita Vītoliņa: “Esmu saskārusies ar problēmsituācijām Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Katru gadu, kamēr bērni studē, jāiesniedz izziņas no augstskolas, ka bērni mācās un nestrādā. Ar elektronisko deklarēšanas sistēmu to nevar izdarīt. Katru gadu šī izziņa jāved uz VID, kas ir diezgan neērti. Ticu, ka birokrātisko situāciju var uzlabot, ja būs cilvēks, kas izskatīs priekšlikumus, sniegs atbildi un pildīs solījumu kaut ko mainīt. Parasti gan notiek atrakstīšanās, un galu galā nekas nemainās.”

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Alīna Jefimočkina: “Man ir gadījies vērsties Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā (VSAA) ar jautājumu, lai nokārtotu sīkas formalitātes, rindā bija jāgaida ļoti ilgi, tāpat arī, kad kārtoju ar elektrību saistītus jautājumus uzņēmumā “Latvenergo”. Ja mani kādā valsts iestādē ļoti sakaitinātu vai liktu patiešām ilgi gaidīt rindā bez jēgas un nepalīdzētu, es noteikti vērstos ar savas problēmsituācijas aprakstu Valsts kancelejā, lai gan šaubos, ka turpmāk kaut kas mainīsies uz labo pusi.”

 

Zina Cenkuse: “Pavisam nesen ar dēlu bijām VSAA. Rindā gaidījām stundu un nesapratām, kāpēc tik ilgi. Mums bija jāuzraksta tikai viens iesniegums, vajadzēja no VSAA saņemt nosūtījumu, jo vienas firmas darbiniece piedāvāja darbu manam dēlam invalīdam. Uzskatu, ka tik ilga gaidīšana nav normāla. Valda papīru birokrātija. Tagad, izejot no šīs iestādes, esam bez nekā, lieku reizi atbraukuši. Ja darbs ir, tad dodiet darbu, kāpēc vajadzīga liela kaudze papīru. Un vispār – lai vai uz kādu valsts iestādi aizietu, visur garas rindas, nevajadzīgi papīri. Arī iepriekš tepat esam gaidījuši ļoti garās rindās.”

 

Jurijs Kurako: “Esmu mākslinieks un gribēju privatizēt savu darbavietu, toreiz vērsos pie privatizācijas nodaļas darbiniekiem. Kad atnācu, visi dokumenti jau bija noformēti, atlika tikai uzlikt zīmogu “Mākslas darb­nīca”. Man pateica, lai atnāku nākamajā pirmdienā. Tā man teica veselus trīs mēnešus, izliekoties, ka nepazīst mani, un pārjautājot, kādā jautājumā esmu ieradies. Kādu dienu neizturēju un izteicu savas domas paaugstinātā tonī – vai viena zīmoga lēmuma pieņemšanai ir vajadzīgs tik ilgs laiks?! Tajā reizē es panācu, ka viss tika nokārtots.”

 

Uzziņa

* Šā gada pavasarī Valsts kanceleja sāka projektu “Mazināsim administratīvo slogu kopā”, kura ietvaros aicina Latvijas iedzīvotājus un organizācijas informēt par novērotajām nejēdzībām saskarsmē ar valsts iestādēm un sniegt savus priekšlikumus iespējamiem risinājumiem.

* Kopš projekta sākuma Valsts kanceleja saņēma apmēram 70 sūdzību ar priekšlikumiem.

* Savas sūdzības vai ierosinājumus var iesniegt Valsts kancelejas mājaslapā www.mk.gov.lv, aktualitāšu sadaļā “Mazinām slogu kopā” izpildot piedāvāto anketu.

Reklāma
Reklāma

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.