Foto: SHUTTERSTOCK

Jauns cilvēku spīdzināšanas paņēmiens! Rīdziniekiem jānīkst rindās pēc ūdens lapiņām 2

Rīgas pašvaldības uzņēmums “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) no septembra ieviesis dzīvokļos uzstādīto ūdens skaitītāju rādījumu nodošanu tikai elektroniskā veidā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

“LA” lasītājs rīdzinieks Jēkabs Vītols stāsta, ka mājās viņam nav ne datora, ne prasmes ar to rīkoties, tāpēc septembra beigās devies uz RNP Juglas iecirkni, lai nodotu skaitītāju rādījumus.

“Bet tur rādījumus man vairs neņēma pretī,” viņš dusmīgs turpina,

CITI ŠOBRĪD LASA
“biju spiests sameklēt cilvēku, kas man palīdzētu internetā nosūtīt ūdens patēriņa rādījumus, samaksājot par to viņam 5 eiro. Pārvaldnieka ieviestā kārtība ir jauns cilvēku spīdzināšanas paņēmiens!”

Jēkabs Vītols, kā izrādās, nav vienīgais, kuram jaunā kārtība sagādājusi nepatīkamu pārsteigumu. Šajās dienās simtiem pārsvarā vecāka gadagājuma rīdzinieku stundām ilgi stāv rindā RNP klientu apkalpošanas centros, lai saņemtu ūdens skaitītāju rādījumu nolasīšanas lapiņas trim mēnešiem, kuras turpmāk aizstās ierastās mēneša papīra lapiņas.

Atsaucoties rīdzinieku neapmierinātībai un sūdzībām, 8. oktobrī plkst. 13 Rīgas pašvaldības ēkā notiks Mājokļu un vides komitejas sēde, kurā deputāti prasīs RNP vadītājiem paskaidrot, kāpēc ūdens skaitītāju rādījumu pieņemšana no iedzīvotājiem turpmāk iespējama tikai elektroniskā veidā.

Šīs komitejas priekšsēdētājs Vjačeslavs Stepaņenko atzīst, ka neesot pārliecināts par šādas kārtības lietderību, tāpēc uzaicinājis uzņēmuma vadību ierasties uz komitejas sēdi un sniegt paskaidrojumus.

Kā “LA” skaidro RNP pārstāvis Krists Leiškalns, papīra formāts rādījumu nodošanai tomēr pavisam netiekot iznīcināts.

Iedzīvotāji, kuriem nav iespēju iesniegt rādījumus elektroniski, tos var nosūtīt ar SMS starpniecību vai RNP klientu apkalpošanas centros izvietotajos ūdens patēriņa skaitītāju kioskos.

RNP pārstāvim jautāju, kā rīkoties turpmāk Vītola kungam un citiem vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuriem nav ne datora, ne prasmes pašiem nodot rādījumus internetā.

Krists Leiškalns atbild, ka tie iedzīvotāji, kuriem līdz šim drukātajā rēķinā tika iekļauta ūdens patēriņa rādījumu lapiņa un kuri arī turpmāk gribētu iesniegt ūdens patēriņa rādījumus tikai papīra formātā, no šī gada 2. septembra šīs lapiņas varot saņemt visos RNP klientu apkalpošanas centros.

Ūdens patēriņa rādījumu lapiņas tiekot izsniegtas tikai dzīvokļa īpašniekiem vai viņu pilnvarniekiem ar notariāli apstiprinātu pilnvaru.

Reklāma
Reklāma

Lapiņas tiekot izsniegtas trim mēnešiem. Tādējādi turpmākos trīs mēnešus klienti varēšot iesniegt ūdens patēriņa rādījumus tāpat kā līdz šim – katru mēnesi no mēneša 25. līdz 27. datumam RNP iecirknī iemetot veidlapu īpaši izveidotā rādījumu nodošanas kastē.

Savukārt tie iedzīvotāji, kuri izmanto internetu, ūdens patēriņa rādījumus varot iesniegt RNP bezmaksas elektronisko pakalpojumu vortālā www.e-parvaldnieks.lv.

Kā man paskaidro RNP pārstāvis, pāreja uz ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu iesniegšanu elektroniski notikusi, lai samazinātu darba apjomu datu apstrādē.

Ar šo pāreju iedzīvotāji mudināti pamazām pāriet uz mūsdienu tehnoloģijām piemērotiem rīkiem skaitītāju rādījumu nodošanai. Vislabāk – uzstādot ūdens patēriņa skaitītājus ar attālinātu rādījumu nolasīšanu, tādējādi iedzīvotājiem vairs vispār nebūtu jāpiedalās skaitītāju rādījumu nolasīšanā un iesniegšanā pārvaldniekam. Šajā nolūkā nama dzīvokļu īpašnieku vairākumam jāpieņem lēmums uzstādīt tādus skaitītājus, kas automātiski un attālināti nodod rādījumus pārvaldniekam.

Par jauno ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu paziņošanas kārtību RNP vēstīja jau šī gada jūlijā. Kā skaidro RNP pārstāvis, jaunā kārtība ieviesta tāpēc, ka klientu papīra formātā iesniegtie ūdens skaitītāju rādījumi tik un tā jāievada datorā, kas RNP darbiniekus lieki noslogo.

Spriežot pēc garajām rindām RNP klientu apkalpošanas centros, tagad šis slogs uzvelts iedzīvotājiem, sevišķi vecāka gadagājuma cilvēkiem. Viņiem RNP apkalpošanas centri būs jāapmeklē vismaz reizi trijos mēnešos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.