Atkritumu savākšanai ceļmalās Latvijā tērē teju pusmiljonu 0

“Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) piegružoto ceļmalu sakopšanai ik gadu izlieto vairāk nekā 400 000 tūkstošu eiro.

Kokteilis
Šīs 5 horoskopa zīmes ir vislielākās intrigu vērpējas un svēti tic sazvērestībām
TV24
“Cik ilgi mēs ļausim mūsu augstskolām, sēžot zem NATO lietussarga, šādā veidā pelnīt?” Bērziņš norāda uz bezjēdzībām valstī
RAKSTA REDAKTORS
“Ļoti negodīgi ir sadalīts valsts ģimenes pabalsts – ar ko divi bērni atšķiras no viena?” mamma Māra izgaismo pretrunu likumos
Lasīt citas ziņas

Ceļu nomalēs tiek izmesti plastmasas maisiņi, papīri, pudeles, kā arī iedzīvotāji nereti izmanto iespēju no mājsaimniecību atkritumiem atbrīvoties tos atstājot pie atkritumu tvertnēm autobusu pieturvietās. Līdztekus tam ceļmalas tiek piegružotas arī ar būvniecības un lielgabarīta atkritumiem – šīferis, kuru nevar nodot parastā atkritumu poligonā, jo tie ir bīstamie atkritumi, kā arī būvgruži, vecas mēbeles, ledusskapji un televizori, kam savukārt ir paredzēti speciāli nodošanas punkti.

LAU vasaras sezonā atkritumu tvertnes sakopj, veicot autoceļu apsekošanu, kā arī saņemot iedzīvotāju ziņojumus. Valsts autoceļus ar vislielāko satiksmes intensitāti – A uzturēšanas klase, apseko reizi nedēļā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc uzņēmuma aplēsēm, – ja iedzīvotāji atkritumus novietotu tiem paredzētajās vietās, tad atkritumu savākšanas izmaksas autoceļu uzturētājs varētu novirzīt lietderīgākiem ceļu uzturēšanas darbiem, piemēram, aptuveni 10 kilometriem grants autoceļu veikt dubultās virsmas apstrādi, padarot tos par melnā seguma ceļiem vai biežāk greiderēt ceļus, sakārtot ūdens atvadi uz grants autoceļiem.

Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem 9 092 km autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.