Atkritumu savākšanai ceļmalās Latvijā tērē teju pusmiljonu 0

“Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) piegružoto ceļmalu sakopšanai ik gadu izlieto vairāk nekā 400 000 tūkstošu eiro.

Reklāma
Reklāma
Šīs ceļojumu galamērķu valstis patiesībā ir pilnīgs murgs! 10 valstis, kur labāk nedoties
Sapnis, ne dzīve! Eksprezidenta Vējoņa pensija liek izbrīnā ieplest acis
VIDEO. Nekādas līdzjūtības! “Ryanair” pasažiere nokrīt ceļos un raud, jo viņai liegta iekāpšana lidmašīnā 12
Lasīt citas ziņas

Ceļu nomalēs tiek izmesti plastmasas maisiņi, papīri, pudeles, kā arī iedzīvotāji nereti izmanto iespēju no mājsaimniecību atkritumiem atbrīvoties tos atstājot pie atkritumu tvertnēm autobusu pieturvietās. Līdztekus tam ceļmalas tiek piegružotas arī ar būvniecības un lielgabarīta atkritumiem – šīferis, kuru nevar nodot parastā atkritumu poligonā, jo tie ir bīstamie atkritumi, kā arī būvgruži, vecas mēbeles, ledusskapji un televizori, kam savukārt ir paredzēti speciāli nodošanas punkti.

LAU vasaras sezonā atkritumu tvertnes sakopj, veicot autoceļu apsekošanu, kā arī saņemot iedzīvotāju ziņojumus. Valsts autoceļus ar vislielāko satiksmes intensitāti – A uzturēšanas klase, apseko reizi nedēļā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc uzņēmuma aplēsēm, – ja iedzīvotāji atkritumus novietotu tiem paredzētajās vietās, tad atkritumu savākšanas izmaksas autoceļu uzturētājs varētu novirzīt lietderīgākiem ceļu uzturēšanas darbiem, piemēram, aptuveni 10 kilometriem grants autoceļu veikt dubultās virsmas apstrādi, padarot tos par melnā seguma ceļiem vai biežāk greiderēt ceļus, sakārtot ūdens atvadi uz grants autoceļiem.

Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem 9 092 km autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.