SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā ar līmlentām atzīmētas sēdvietas, kuras pasažieriem nav vēlams izmantot, ievērojot distanci, lai mazinātu “Covid 19” vīrusa izplatību
SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā ar līmlentām atzīmētas sēdvietas, kuras pasažieriem nav vēlams izmantot, ievērojot distanci, lai mazinātu “Covid 19” vīrusa izplatību
FOTO: Evija Trifanova/LETA

Bez atlaidēm – par “zaķi” 0

Ieviesto piesardzības pasākumu, kā arī vairākām personu grupām atcelto atlaižu dēļ pasažieru skaits Rīgas sabiedriskajā transportā esot būtiski samazinājies, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē deputātus nesen informēja Rīgas pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics deputātus.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 86
Lasīt citas ziņas

Taču braukšanas atvieglojumu atcelšanu vairāki deputāti vērtēja kritiski, jo tie skāruši arī cilvēkus, kuri joprojām strādā, piemēram, personas ar 3. grupas invaliditāti vai daudzbērnu ģimenes. Pensionāriem arī ir nepieciešams doties uz veikalu vai aptieku, kas atrodas pāris autobusa vai tramvaja pieturu attālumā.

To, ka atlaižu atcelšana ir būtiski samazinājusi braucēju skaitu, intervijā Latvijas Radio uzsvēra arī “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa. Ja iepriekš katru dienu sabiedrisko transportu izmantoja ap 450 000 pasažierus, tad tagad “RS” pārvadājot mazāk nekā 100 000 cilvēkus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas mēneša laikā ir radījis uzņēmumam zaudējumus aptuveni 2 miljoni eiro apmērā, bet autobusu reisu skaits tiek nodrošināts agrākā apjomā, ja neskaita minibusu darbības pārtraukšanu uz ārkārtējās situācijas laiku. Arī darbinieki visos dienestos strādājot tāpat kā līdz šim.

Braukšanas atlaižu atcelšana esot bijusi vienīgā iespēja, jo uz epidemiologu aicinājumiem palikt mājās un izvairīties no sabiedriskā transporta izmantošanas cilvēki neesot reaģējuši, pasažieru plūsma ievērojami samazinājusies pēc braukšanas atvieglojumu atcelšanas. “Lai to panāktu, mums nekas cits neatlika. Acīmredzot, šis lēmums bija pareizs,” intervijā Radio piebilda Dž. Innusa.

E. Balševics Saeimas komisijas sēdē arī sacīja, ka Rīga esot bijusi viena no pēdējām pašvaldībām, kas atteikusies no atlaidēm, reaģējot uz Satiksmes ministrijas aicinājumu un epidemiologu ieteikumiem, lai samazinātu tieši riska grupā esošo cilvēku pārvietošanos sabiedriskajā transportā.

Jau rakstīts, ka viena no pirmajām, negaidot valdības rekomendācijas, atlaides atcēla Daugavpils, bet Jēkabpils dome šādā veidā ierobežoja skolēnu pārvietošanos. Taču vērojumi sabiedriskajā transportā liecina, ka ir palielinājies to cilvēku skaits, kas braukšanas talonu nereģistrē vai arī tas izrādās nederīgs. Neoficiāli zināms, ka ar šādiem vērojumiem ir dalījušies arī autobusu vadītāji. Tas nozīmē, ka patieso pasažieru skaitu noteikt ir grūtāk. Tiesa, pieļāvums, ka ārkārtējās situācijas laikā Rīgā būtu atcelta arī kontrole sabiedriskajā transportā, lai nepakļautu riskam uzņēmuma darbiniekus un pasažierus, nav gluži patiess, jo vairākās vietās ir redzēti arī kontrolieri, kuriem bija sejas vairogi.

“Rīgas satiksmes” komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis “Latvijas Avīzei” apstiprināja, ka kontrole sabiedriskajā transportā tiek nodrošināta. Tās uzdevums ir ne tik daudz sodīt, kā preventīvi motivēt cilvēkus savu biļeti reģistrēt.

Reklāma
Reklāma

Taču ļaudis vispirms tiek aicināti palikt mājās vai pārvietoties ar velosipēdu, izvērtējot ikviena brauciena nepieciešamību un izmantot sabiedrisko transportu tikai tad, ja nav citas alternatīvas. V. Zaķis atzina, ka negodprātīgi cilvēki, kas par braucienu nemaksā, ir bijuši arī pirms ārkārtējās situācijas. Viņš pieļāva, ka šādi, iespējams, tagad tiek izteikts protests par atlaižu atcelšanu.

Bijušais Rīgas mērs Oļegs Burovs (“GKR”) pagaidu administrācijas lēmumu atcelt atlaides atbalsta daļēji. Viņš piekrīt, ka bija pareizi šādi ierobežot skolēnu pārvietošanos transportā. Taču bijušais pašvaldības vadītājs neatbalsta to, ka par braucienu tagad jāmaksā pensionāriem, kuriem, lai nokļūtu uz veikalu vai aptieku, ir jābrauc vien dažas pieturas. O. Burovam ir arī zināmi gadījumi, ka pensionāriem ir jādodas pēc pensijas. Viņaprāt, vajadzēja noteikt dažas stundas dienas vidū, kad pensionāri varētu izmantot sabiedrisko transportu bez maksas.

Šo laiku varētu saskaņot arī ar veikaliem un aptiekām. Tagad, kā zināms, seniori veikalos ir gaidīti līdz pulksten 10:00 rītā, kas nozīmē, ka viņi uz to brauc laikā, kad citi dodas uz darbu. Jāteic, ka atlaistās domes deputāts Vilnis Ķirsis (JV”) izteica ļoti līdzīgu priekšlikumu, rosinot paredzēt noteiktas stundas, kad ar transportu par velti varētu pārvietoties pensionāri. “Mums arī vajag uzsvērt, ka tas [atlaižu samazināšana] var būt tikai pagaidu risinājums,” “LA” piebilda O. Burovs.

Rīgas domes pagaidu administrācijas veiktās izmaiņas pašvaldības saistošos noteikumos paredz ārkārtējās situācijas laikā Rīgas sabiedriskajā transportā atcelt lielāko daļu no atlaidēm, kas bija piešķirtas pensionāriem, skolēniem, studentiem un vēl vairākām grupām. Atlaides ir saglabātas personām ar 1. un 2. grupas invaliditāti, pirmsskolas vecuma bērniem, valsts un pašvaldības policijas darbiniekiem, kā arī pašvaldības iestāžu pedagogiem.

Bez maksas sabiedriskais transports šajā laikā būs domes pakļautības iestāžu sociālā darba speciālistiem, aprūpētājiem, veselības aprūpes personālam un mediķiem, kas strādā pašvaldības veselības aprūpes kapitālsabiedrībās. E. Balševics, atbildot uz deputātu kritiku, sacīja, ka tiek risināts jautājums par valsts iestāžu medicīnas darbinieku iespējām saņemt atlaides.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.