Foto – AFP/LETA

«Costa Concordia» apspriež Eiropas Parlamentā
 0

13. janvārī avarējušā Itālijas kruīza kuģa “Costa Concordia” bēdu stāsts vēl nav galā – ne tikai tādēļ, ka vēl nav atrasti 20 cilvēki, bet arī tādēļ, ka no tā jāizsūknē 2000 tonnas degvielas, lai novērstu tās izplūšanu jūrā. Tādēļ notikušo un notiekošo analizēja arī Eiropas Parlamenta Transporta komiteja un eirokomisārs Sīms Kallass.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
FOTO. Muskuļains torss! Pirmo reizi redzam Donu jaunajā Eirovīzijas tērpā 14
Lasīt citas ziņas

Komitejas priekšsēdētājs Braiens Simpsons uzsvēra, ka ir svarīgi sadarboties ar Itālijas iestādēm, kas atbildīgas par negadījuma izmeklēšanu. Viņš slavēja kuģa apkalpi, kas nodrošināja vairāk nekā 4000 cilvēku evakuāciju, un visas pārējās glābšanas darbos iesaistītās personas.

Savukārt Sīms Kallass atgādināja, ka nav skaidrs, vai tikuši ievēroti noteikumi – Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS), kuru pieņēma 1914. gadā pēc “Titānika” nogrimšanas, un Starptautiskās jūrniecības organizācijas drošības noteikumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr Itālijas pārstāvis Džomarija Udžiass pauda viedokli, ka uz kuģa bijis pārāk daudz cilvēku, piebilstot, ka tik daudz cilvēku nav iespējams evakuēt dažās minūtēs. “Pirms jebkāda veida pasākumu veikšanas mums ir jāsagaida rezultāti,” sacīja vēl viens Itālijas pārstāvis Karlo Fidanza. “Šī nozare ir devusi lieliskus rezultātus un ir jāaizstāv, tāpat kā cilvēki, kas tajā strādā.”

“Gandrīz 80% transporta negadījumu pamatā ir cilvēka kļūdas,” norādīts Jūrnieku sagatavošanas, sertificēšanas un sardzes pildīšanas konvencijas vietnē. Jāpiebilst, ka uz avārijas vietu jau ir nosūtīts Eiropas Jūras drošības aģentūras kuģis “Salina Bay”, kas ir aprīkots ar vairākām naftas savākšanas sistēmām.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.