Foto: SCAPIX/AFP/LETA

“Facebook” neveiks faktu pārbaudi politiķu paziņojumos 0

Sociālais tīkls “Facebook” neveiks faktu pārbaudi politiķu paziņojumos, kas tiek publiskoti “Facebook”, otrdien paziņojis uzņēmums.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 3
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
Lasīt citas ziņas

Lai gan “Facebook” cenšas ierobežot nepatiesas informācijas izplatīšanos un paļaujas uz trešās puses faktu pārbaudītājiem, tostarp ziņu aģentūru AFP, uzņēmums nepārbaudīs politiķu paziņojumu ticamību.

“Mēs neuzskatām (..), ka mums būtu atbilstoša loma tiesāt politiskās debates un novērst politiķu runu nokļūšanu līdz auditorijai”, apspriešanai un vērtēšanai, paziņoja “Facebook” viceprezidents Niks Klegs.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Tas nozīmē, ka mēs nesūtīsim politiķu saturu vai reklāmas mūsu trešo pušu partneriem faktu pārbaudīšanai,” sacīja Klegs.

ASV pirms prezidenta vēlēšanām 2020.gadā spēkā pieņemas bažas par dezinformācijas kampaņām “Facebook” un citās sociālajās platformās. Šādas problēmas bija pirms vēlēšanām 2016.gadā un par jaukšanos vēlēšanu procesā tika turēta aizdomās Krievija.

“Facebook” ir izveidojis sadarbību ar mediju izdevumiem, lai pārbaudītu rakstus un ierakstus, ja radušās šaubas par to patiesumu.

Klegs norādīja, ka “Facebook” arī līdz šim nav aizticis politiķu diskursu, taču, ja politiķis dalīsies ar saturu, saitēm, video vai fotogrāfijām, kas iepriekš atmaskoti, “Facebook” plāno norādīt uz to un publiskot blakus papildu informāciju, kas iegūta no faktu pārbaudītājiem.

Bijušais Lielbritānijas premjerministra vietnieks Klegs pievienojās “Facebook” pirms nepilna gada, lai palīdzētu uzlabot sociālā tīkla tēlu, ko iedragāja Krievijas organizētās sociālo mediju kampaņas pirms ASV vēlēšanām.

“Facebook” tikmēr cenšas ievērot līdzsvaru starp vārda brīvību un neatbilstoša satura regulēšanu.

“Facebook” dibinātājs un vadītājs Marks Zakerbergs ir spēris soļus, lai palielinātu caurspīdīgumu, sevišķi, kad ir runa par politiskajām reklāmām.

“Facebook” ir izpelnījies kritiku no ASV politiķiem, sevišķi demokrātiem, kas uzskata, ka tas kļuvis pārāk spēcīgs. Tikmēr republikāņi, tostarp ASV prezidents Donalds Tramps regulāri apsūdz sociālo tīklu, ka tas cenzē konservatīvās balsis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.