Pauls Jonass
Pauls Jonass
Foto: Pauls Jonass/LVNPHOTO

“Gatavs labiem rezultātiem!” Saruna ar motokrosa braucēju Paulu Jonasu 0

Ilmārs Stūriška, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā!
“Es pat nespēju iedomāties, ka pieaugušai sievietei var kaut ko tādu teikt” – sieviete vilcienā piedzīvojusi nepatīkamu izturēšanos no diviem pusaudžiem
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 20
Lasīt citas ziņas

Esmu ļoti labi sagatavojies, lai sasniegtu augstvērtīgus rezultātus – Latvijas spēcīgākais motokrosa braucējs Pauls Jonass sezonu sagaida optimistiskā noskaņojumā. Pasaules čempionāta pirmais posms šajās brīvdienās risināsies Krasnodaras pusē Krievijā, un Jonasam tā būs atgriešanās sacensībās pēc vairāk nekā gada pārtraukuma. Pērn jūnijā viņš treniņā krita, gūstot nopietnas traumas, tostarp muguras, bet nu atkal tieksies pēc pjedestāla.

Sezonas sākumu moto­krosisti gaidījuši ilgi – MXGP kalendārā pirmais posms bija paredzēts aprīļa sākumā, tad pārcelts uz maija otro pusi, tad uz jūniju. Iespējams, Paulam tas būs nācis par labu, jo bijuši divi papildu mēneši, lai sagatavotu ķermeni lielajam pārbaudījumam. Ceturtais posms 11. jūlijā ieplānots Ķegumā. “Noskaņojums pirms sezonas ir ļoti labs. Jūtos kārtīgi sagatavojies, esmu apmierināts ar komandu, motociklu,” Jonass šonedēļ sacīja intervijā “Latvijas Avīzei”. “Šobrīd esmu Francijā, atbraucām no Beļģijas, lai divas dienas patrenētos cietā trasē. Piektdien lidoju uz Krieviju. Francijā bija sacensības, bet mēs nolēmām, ka startējot var vairāk zaudēt nekā iegūt. Arī pirms tam īsti nesakrita, braukt tālu uz mačiem nebija tik vienkārši. MXGP sezona ir ļoti gara, viss priekšā. Protams, ļoti liels laiks pagājis kopš pēdējām sacensībām un pirmajā posmā būs stresiņš, bet tas pieder pie lietas.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Sagatavošanās posmā viss izdevās, kā plānots?

Vairāk vai mazāk – jā, bija dažas nianses, nelielas mikrotraumas, bet kopumā plāns izpildīts par 99 procentiem. Vairākas reizes to nācās pārveidot, jo sezonas sākums tika atcelts. Domāju, ka labi adaptējāmies, komanda bija ļoti pretimnākoša, kopā varējām izlemt, ko darīt, lai būtu gatavi sezonai. Janvārī sešas nedēļas bija nometne Spānijā, arī ar komandu testi, tad labu laiku trenējos Beļģijā, maijā biju Latvijā, komanda iedeva līdzi mehāniķi, un aizvadījām treniņus dažādās trasēs. Izmantoju iespēju un vakcinējos pret Covid-19.

Vai jau ir kādas priekšrocības tādēļ, ka esi vakcinējies?

Katrā valstī noteikumi atšķiras, citur nav jāievēro karantīna, bet kopumā es to neizjūtu. Es vakcinējoties pat nedomāju par priekšrocībām, bet veselību un lai pasargātu apkārtējos. Ceļot sanāk daudz, un nevienā brīdī nevar zināt, kas notiks, arī sezonas laikā saslimt nebūtu labi, pagājušajā gadā tādēļ vairākus posmus izlaida, piemēram, Horhe Prado. Man, par laimi, sanācis izvairīties no kovida, centos pasargāt sevi un citus, apkārt nestaigāju. Dzīvojot profesionālā sporta režīmā, visu laiku esi sava veida karantīnā.

Šoziem pirmo reizi treniņu plānā bija vairākas slēpošanas nometnes. Kā patika?

Ļoti patika, slēpošana fiziskajai sagatavotībai ir ļoti efektīva. Šogad komanda deva lielāku brīvību, pats ar treneriem varēju izdomāt, ko un kad darīt, lai sasniegtu labākus rezultātus. Domāju, ka fiziskajā sagatavotībā esmu progresējis, arī uz motocikla jūtos ļoti labi. Visu gan parādīs rezultāts trasē, bet mērķis ir aizvadīt stabilu sezonu bez traumām un liekiem piedzīvojumiem.

Reklāma
Reklāma

Psiholoģiskajā ziņā nav nekādas bremzes pēc pagājušā gada traumas?

Nē, nav vispār bremžu. Motokrosā visi ir diezgan traki un traumas tiek aizmirstas ātri. Tikko uzkāp uz moča, viss iziet no galvas. Ja zemapziņā paliek baiļu sajūta, tad jābeidz sportot. Motokross nav sporta veids, kurā vari baidīties.

Šī tev būs pirmā sezona “GasGas” komandā. Kādi iespaidi par viņu sarūpēto tehniku?

Salīdzinot ar “Husqvarna”, atšķirības ir diezgan lielas – pavisam citāds motora regulējums. Esmu rūpnīcas komandā, bet liels pluss, ka dzinējus uzlabo un visas galvenās lietas veic uz vietas Beļģijā, nevis rūpnīcā Austrijā. Komandā ir ļoti gudrs virsmehāniķis, kurš uztaisījis patiešām labu dzinēju. Esmu ļoti, ļoti apmierināts. “GasGas” kā jebkura rūpnīcas komanda grib būt uz pjedestāla un cīnīties par līderpozīcijām, bet no vadības nekāda spiediena nav, ir ļoti brīva atmosfēra un var izbaudīt procesu, visi cilvēki pozitīvi, atsaucīgi. Tas arī man dod papildu motivāciju, un jūtos ļoti labi.

Ar kādiem rezultātiem šosezon būsi apmierināts?

Redzēsim sezonas gaitā, šobrīd grūti prognozēt. Galvenais, lai nav traumu, un būtu ļoti priecīgs, ja kādā posmā izdosies uzvarēt. MXGP ir ap 15 braucējiem, kas jebkurā posmā var kāpt uz pjedestāla. Galvenie favorīti arī šosezon būs pašreizējais čempions Tims Gajsers, Džefrijs Herlings. Antonio Kairoli nebūs slikts, viņam esot nedaudz traumēta plauksta, taču ar pretsāpju līdzekļiem gatavojas braukt Krievijā. Džeremijam Sīveram bijušas labas sezonas. Tāpat Horhe Prado, Glens Koldenhofs, Romāns Fevrē. Konkurence būs ļoti sīva.

Vizītkarte. Pauls Jonass

Dzimis 1997. gada 13. janvārī

Profesionālajā motosportā kopš 2015. gada, šobrīd pārstāv “GasGas” komandu

2017. gada pasaules čempions MX2

2019. gadā debitēja MXGP, sezonas kopvērtējumā izcīnot sesto vietu

Kopumā karjerā 11 GP uzvaras, 39 reizes bijis uz pjedestāla

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.