Kā Latvijā cīnās ar odometru tīšanu? “Katrs auto pircējs pārmaksā 1226 eiro par “uzlabotajiem” datiem!” 59

Odometru (ierīce automobiļa nobrauktās distances mērīšanai) attīšana Latvijā patiešām ir ļoti liela problēma. Vidēji piektdaļa auto ir ar attītiem nobraukuma rādītājiem, šādu statistiku TV24 raidījumam “Uz līnijas” atklāja Andris Kulbergs, Saeimas deputāts (AS), Auto asociācijas prezidents.

Reklāma
Reklāma
Trampam atliek bezspēcībā vien noplātīt rokas: Putins atdzīvina 3 klasiskās Kremļa taktikas
FOTO. VIDEO. “Tur ir ļoti daudz VUGD automašīnu, glābēji kaut kur skrien!” Aculiecinieks ziņo par biedējošu skatu galvaspilsētas centrā 16
Veselam
Miega laikā bieži murgo? Trauksmes zvans un pirmā pazīme par iespējamu demences attīstību
Lasīt citas ziņas

Mēs izrēķinājām, ka gadā šī sērga rada apmēram 20 miljoni eiro zaudējumus ik gadu pašiem auto patērētājiem, jo par 20% bijusi samazināta mašīnas vērtība. Uz katru pircēju, kas iegādājas auto ar attītu odometru, viņa zaudējumi ir ap 1226 eiro jeb 20% – tik cilvēks pārmaksā par auto, kuram ir viltoti tehniskie parametri un dati, tāpēc cenu kategorijai būtu bijis jābūt daudz zemākai, šādus aprēķinus atklāj politiķis.

Likums pret odometru attinējiem jau ir ieviests, problēma ir tāda, ka neviens nav pieķēris šādus attinējus – policijā nav neviena šāda gadījuma, norāda Kulbergs, sakot, ka saņemtā atbilde bijusi: “Nulle piemēroto administratīvo sodu!”

CITI ŠOBRĪD LASA

Nav, kas piemēro likumu, nav kas skatās, vai to īsteno, – likums ir vienkārši ieviests, ka nedrīkst piedāvāt šo pakalpoju, tas arī viss, sašutis ir Kulbergs. Viņš piedāvā ieviest Lietuvas pieredzi, kur nav iespējams iziet tehnisko apskati, ja ir konstatēti attīti spidometra rādījumi, – tur transportlīdzekli vairs tad nevar ekspluatēt.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.