Publicitātes foto

Kā skan morēnas un šķiršanās? To izspēlēs stīgu kvartets “3+1” 0

Ceturtdien, 6. februārī, Lielajā ģildē uz neparastu koncertu aicina LNSO stīgu kvartets “3+1”, portālu LA.lv informēja LNSO. Brīnumskaistas akmens upes, asa personības drāma un Reinas princesei veltīts kvintets – tā koncertu dažās vārdkopās rezumē paši mūziķi. Koncertā piedalīsies Trīs dāmas – Beāte Račko, Aija Frišenfelde un čellu grupas koncertmeistare Diana Ozoliņa , savukārt “Plus viens” šajā kombinācijā ir LNSO altu grupas koncertmeistars Arigo Štrāls.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šodien sāksies astronomiskais rudens – 3 zodiaka zīmēm tas nesīs jaunas, negaidītas iespējas
Viņu tur ir simtiem – Putina “ēnu flote” pārpludinājusi Baltijas jūru: krasta apsardze atklāj satraucošas detaļas
“Mēs esam pagodināti!” Kāds jaunais pāris uz kāzām ielūdzis Edgaru Rinkēviču un priecājas, kā viss izvērties 22
Lasīt citas ziņas

Šis koncerts būs arī lieliska iespēja novērtēt divus jaunus un pavisam jaunus māksliniekus – obojistu Pēteri Endzeli un pianistu Edgaru Tomševicu.

Bulgāru komponistes Dobrinkas Tabakovas mūzika Latvijā pēdējos gados visai pamanāma viešņa, taču sekstets “Moreni” plašākai publikai, iespējams, skanēs pirmoreiz. Šajā sekstetā komponiste zīmē morēnas – senus akmens veidojumus, kas izskatās kā akmens upes un kuru gultnē palaikam tiešām dzirdama slāpēta ūdens tecēšana.

CITI ŠOBRĪD LASA

Turku pianista un komponista Fazila Saja stīgu kvartets “Divorce” saskaņā ar komponista doto anotāciju skar tādas tēmas kā šķiršanās, atšķirtība un attiecību izjukšana. Tās ir komponista intuitīvas alūzijas, kas aizved mežonīgu emociju pasaulē, ļauj iegriezties džeza klubā un pieskaras melanholiskām vientulības stīgām.

Savukārt Johannesa Brāmsa Klavieru kvintets sākotnēji top kā stīgu kvintets, pēc tam tā ir sonāte divām klavierēm, un tikai pēc draugu un kolēģu vairākkārtējiem iebildumiem partitūra pieņem Klavieru kvinteta veidolu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.