Kādus medicīnas pakalpojumus Latvijā pērk ārzemnieki? 0

Liene Jēkabsone, Medicīnas sabiedrības “ARS” zobārstniecības nodaļas menedžere: “Ārvalstu pacienti pie mums izmanto jebkurus zobārstniecības pakalpojumus – sākot ar zobu labošanu un beidzot ar jaunu zobu ielikšanu.

Reklāma
Reklāma

 

Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Lasīt citas ziņas

Pieprasīti ir arī zobu higiēnas pakalpojumi un balināšanas procedūras. Visvairāk ārvalstu pacientu nāk no Norvēģijas, šad tad no Zviedrijas, Anglijas, Dānijas, ir bijuši pacienti arī no Amerikas. Pirms pāris gadiem mums bija sadarbība ar pārstāvi Norvēģijā, kas tur kā vidutājs sagādāja mums klientus. Bet, lai gan līgums ar šo pārstāvi ir beidzies, norvēģi, zinot mūsu klīniku, to paši reklamē saviem paziņām, un tā šī informācija izplatās. Visbiežāk par mūsu pakalpojumiem ārzemnieki uzzina internetā. Maksātspējīgākie pacienti šeit meklē pakalpojumu kvalitāti, tomēr pakalpojumu zemāka cena ir noteicošais faktors, kāpēc ārvalstnieki ierodas Latvijā salabot zobus.”

Evelīna Jurševiča, Dr. med. Eduarda Jurševiča estētiskās medicīnas klīnikas valdes priekšsēdētāja vietniece: “Mūsu klīnikā ārvalstu tūristi izmanto visus pakalpojumus, gan plastikas ķirurģiju, gan rehabilitāciju. Ārvalstu pacienti vairāk orientēti tieši uz kosmētiskām, nevis ārstnieciskām manipulācijām, jo ir daudz ārstniecisku operāciju, kuras ārvalstīs daļēji subsidē valsts. Pacienti brauc gan no Austrumiem, gan Rietumiem – Kazahstānas, Ukrainas, Baltkrievijas, Krievijas, Somijas, Vācijas, Amerikas utt. Galvenokārt viņus interesē pakalpojumu kvalitāte. Informācija par mūsu klīniku parasti tiek iegūta internetā vai no citu pacientu atsauksmēm. Jāatceras gan, ka medicīna, lai tā būtu kvalitatīva, nevar būt lēta. Bet, ja būs kvalitāte, arī medicīnas tūrisms attīstīsies.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Ketija Fogele, Medicīnas tūrisma centra “Baltic Care” projektu vadītāja: “Jāņa Ģīļa Plastikas ķirurģijas klīnikā pacientiem no Norvēģijas, Zviedrijas, Lielbritānijas, Krievijas, Ukrainas u. c. valstīm interesē gan krūšu palielināšanas, gan sejas plastikas operācijas. Pārsvarā pieprasītas ir tās pašas procedūras, kam ir pieprasījums visur pasaulē. Piemēram, pacienti no Krievijas, Ukrainas šeit bieži vien vēlas veikt operācijas, jo Latvija ir samērā tuvu, ir saprotama vide, nav valodas barjeras, arī cenas ir labas. Turklāt, tā kā esam Eiropas Savienībā, tad arī tiek ievērotas visas kvalitātes prasības. Vispirms tūristus uz Latviju vilina medicīnas pakalpojumu kvalitāte, bet salīdzinājumā ar citām rietumvalstīm mēs vinnējam arī ar cenu politiku.”

Gunta Kozlova, Ludzas slimnīcas virsārste: “Šobrīd aktīvi tiek strādāts, lai veicinātu Krievijas un Ukrainas medicīnas tūristu piesaisti mūsu slimnīcas pakalpojumiem. Piedāvājums ir, bet pagaidām vēl neviens ārzemnieks nav mūsu pakalpojumus izmantojis. Mūsu ģeogrāfiskā atrašanās vieta pamatā dod iespēju piesaistīt pacientus no Austrumiem – Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas. Bet faktori, kas pagaidām ierobežo šo iespēju izmantot, ir robežas šķērsošana, vīzu kārtošana un citas formalitātes.”

 

Uzziņa

* Medicīnas tūrisma centrs un tā zīmols “Baltic Care” ir dibināts 2009. gadā. Tā mērķis ir attīstīt un popularizēt medicīnas pakalpojumus Latvijā.

* Centra sastāvā ir astoņas klīnikas: “Veselības centrs 4”; medicīnas sabiedrība “ARS”; Dr. Jāņa Ģīļa Plastikas ķirurģijas klīnika; Dr. Lūkina acu klīnika; Dr. Valtera protēžu laboratorija; EGV klīnika; Gastrocentrs; Dr. Jāņa Zaržecka Plastikas ķirurģijas klīnika.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.