“Latvijas Pasts” sūtījumu piegādēm šā gada siltajā sezonā izmanto 11 motorollerus. Ar tiem pastnieki braucot Daugavpilī, Lielvārdē, Maltā, Mārupē, Piņķos, Rēzeknē, Rīgā, Siguldā, Stendē, Strenčos, Jelgavā un Krāslavā. “Latvijas Pasts” informē, ka motorolleri pastam ļauj paātrināt pasta sūtījumu piegādi.
“Latvijas Pasts” sūtījumu piegādēm šā gada siltajā sezonā izmanto 11 motorollerus. Ar tiem pastnieki braucot Daugavpilī, Lielvārdē, Maltā, Mārupē, Piņķos, Rēzeknē, Rīgā, Siguldā, Stendē, Strenčos, Jelgavā un Krāslavā. “Latvijas Pasts” informē, ka motorolleri pastam ļauj paātrināt pasta sūtījumu piegādi.
Publicitātes foto

Kur vērsties, lai noskaidrotu, kāpēc nav piegādāta prese vai kāds cits sūtījums? Atbild Mārtiņš Liepiņš 1

Andris Tiļļa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Auns – Minhene, Lauva – Parīze: kuru Eiropas pilsētu vajadzētu apmeklēt tavai zodiaka zīmei 4
Krievijas Federācijā beidzas padomju tehnikas krājumi. Putinam ir kāds neticams plāns 133
Kokteilis
FOTO. Daži no viņiem pat neprecēti! Šī gada 10 iekārojamākie Latvijas vīrieši MI skatījumā 52
Lasīt citas ziņas

“Pamazām tuvojas jaunā avīžu un žurnālu parakstīšanās. Mēs esam pārdomu pilni – pēc pas­ta nodaļu reorganizācijas pastu ved neregulāri, citreiz nemaz. Lai kaut ko noskaidrotu, sazvanīt var tikai Rīgu, jo telefoni saziņai pasta nodaļās pēc reorganizācijas ir likvidēti.

Rīgas pasta zvanu centrs sola noskaidrot, bet nekas netiek tālāk paziņots.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā būs turpmāk? Protams, var jau lasīt izdevumu elektroniskās versijas, bet mēs esam vecmodīgi un vēlamies paņemt avīzi rokās un mierīgi lasīt,” tā redakcijai raksta Ināra Turka no Jelgavas novada Svētes pagasta, ilggadēja “Latvijas Avīzes” abonētāja.

Līdzīgi jautājumi nodarbina arī citu pasta klientu prātus. Uz šiem un citiem jautājumiem atbild Mārtiņš Liepiņš, “Latvijas Pasta” Komercvadības departamenta direktors.

Abonēt izdevumus var dažādi – pasta nodaļās, pie pastniekiem, pa attiecīgiem tālruņiem un interneta vietnēs. Kuri veidi ir izdevīgāki, lai nebūtu jāpārmaksā par pakalpojumu?

M. Liepiņš: Lai nebūtu jāmaksā abonementa noformēšanas pakalpojuma maksa vai jāapmaksā rēķina apmaksas pakalpojums, aicinām izmantot e-abonēšanas iespējas interneta vietnē www.abone.lv – izvēlētos preses izdevumus klients var abonēt, nereģistrējoties sistēmā un maksājot par tiem tiešsaistē, turklāt bez pakalpojuma maksas.

Digitālajā vidē datu apmaiņa izveidota automātiski bez lieka darba un ir ērtākais veids, kā abonēt maksimāli vienkārši.

Dažreiz klienti ir neizpratnē, kāpēc par redakcijas izrakstīto rēķinu pasts lūdz pakalpojuma maksu 3,50 eiro. Kā veidojas šī summa, vai to nevar samazināt?

Preses abonementa noformēšanas maksa bija nemainīga kopš 2009. gada un jau ilgstoši neatbilda minētā pakalpojuma reālajām izmaksām, kas ietver gan samaksu par nodaļas darbinieka manuālo darbu, ievadot informāciju par abonentu un pieņemot samaksu, gan abonēšanas sistēmas izveidi, modernizāciju un uzturēšanu, kā arī informācijas apstrādi un tālāku nodošanu izdevējiem.

Pēdējo gadu laikā gan augušas darbaspēka izmaksas, gan arī sadārdzinājusies pasta nodaļu un abonēšanas sistēmas uzturēšana, tāpēc šā pakalpojuma maksa pielīdzināta reālajām izmaksām – 1,50 eiro.

Reklāma
Reklāma

Ja preses izdevums tiek abonēts ar rēķina izrakstīšanu, tā apkalpošanas izmaksas ir atkarīgas no tā, kā pats konkrētā pakalpojuma sniedzējs – attiecīgā laikraksta vai žurnāla izdevējs – ir noformējis rēķinu.

Ja rēķins ir noformēts kā žiro maksājums (attiecīgajā rēķinā ir iekļauta informācija ar svītrkodu, ļaujot elektroniski nolasīt visu rēķina informāciju), pakalpojuma maksa ir zemāka – “Latvijas Pastā” tie ir tikai 0,60 eiro. Savukārt gadījumos, kad rēķinos nav šī svītrkoda, visu rēķina informāciju sistēmā manuāli nākas ievadīt “Latvijas Pasta” darbiniekam, un tas prasa gan pasta operatora, gan laika resursu patēriņu.

Tāpēc par šāda rēķina apstrādi un apmaksu pakalpojuma maksa ir 2% no summas, bet minimālā maksa – 3,50 eiro. Savukārt, ja konkrētā pakalpojuma sniedzējs ir noslēdzis sadarbības līgumu ar “Latvijas Pastu”, klientam arī par šādu rēķinu apstrādi ir jāmaksā mazāk – 0,90 eiro. Rēķinu apmaksai iespējams izmantot arī banku filiāļu pakalpojumus, kas maksās dārgāk, vai internetbanku, kas izmaksās lētāk.

Ja klients ir nokavējis laikus abonēt avīzi kārtējam mēnesim, kā to vēl var pagūt izdarīt?

Iespēja abonēt preses izdevumu un saņemt to pēc divām darbdienām pastāv jau daudzus gadus, arī patlaban, un tiks nodrošināta arī turpmāk. Tātad pasta abonēšanas vietnē jāatrod sadaļa “Abonē šodien, saņem pēc divām darbdienām”.

Ja abonents vēlas noskaidrot, kāpēc nav piegādāta prese vai kāds cits sūtījums, kur tagad vērsties?

Visos neskaidrajos jautājumos par preses izdevumu piegādēm aicinām sazināties ar “Latvijas Pasta” Klientu centru pa tālruni 27008001 vai 67008001 vai rakstot e-pastā [email protected].

Klientu centra darbalaiks pirmdienās – piektdienās ir no plkst. 8 līdz 19 un sestdienās no plkst. 9 līdz 15. Tur var vērsties gan par abonēšanu, gan sniegs klientu servisu pilnīgi visos ar “Latvijas Pasta” pakalpojumiem saistītajos jautājumos, tostarp attiecībā uz preses izdevumu piegādi.

Iepriekš “Latvijas Pastā” bieži saskārāmies ar klientu neapmierinātību par to, ka nav iespējams sazvanīt konkrēto pasta nodaļu un noskaidrot nepieciešamo informāciju.

Un šai neapmierinātībai bija loģisks izskaidrojums, jo pasta nodaļu darbinieku primārais uzdevums ir klientu apkalpošana klātienē, tāpēc nereti pasta nodaļās uz klientu tālruņa zvaniem netika atbildēts vispār.

Īpaši problemātiskas konsultācijas pa tālruni bija mazajās nodaļās, kur strādā tikai viens darbinieks un kur fiziski nav iespējams vienlaikus sniegt pakalpojumus un runāt pa tālruni. Šobrīd varam apgalvot, ka Klientu centrs darbojas kvalitatīvi un klientu jautājumi tiek risināti operatīvi.

Darbs piegādes uzlabošanai notiek nemitīgi, un no savas puses darām visu iespējamo, lai procesi kļūtu arvien kvalitatīvāki, tāpēc esam pateicīgi par informāciju un ieteikumiem, ko sniedz gan preses izdevumu lasītāji, gan sadarbības partneri – izdevēji.

Nekavējoša informēšana par konstatētajiem piegādes trūkumiem ir viens no būtiskākajiem aspektiem šo trūkumu novēršanai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.