Publicitātes foto

Laiki mainās, rūpnīca turpina strādāt – DLRR stāsts 0

Dibināta 1866. gadā kā galvenā tvaika lokomotīvju remonta rūpnīca, Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) vēsturiski ir pierādījusi sava darba kvalitāti, spējusi atbildēt uz pieaugošo pieprasījumu un stiprinājusi vietu nozarē. Šobrīd DLRR ir lielākais dzelzceļa ritošā sastāva modernizācijas, aprīkojuma remonta un rezerves daļu ražošanas uzņēmums Baltijas valstīs ar ambicioziem plāniem pozīcijas nostiprināšanā Ziemeļeiropā un klientiem lielākajā daļā Eiropas Savienības.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 13
Lasīt citas ziņas

Par to, kā laika gaitā rūpnīca paplašinājusi pakalpojumu klāstu, kurām valstīm šodien tiek nodrošināti pakalpojumi un kas ir rūpnīcas panākumu pamatos, lasi vairāk šajā rakstā.

Kas ir darbības pamatā? Dzelzceļš!

Vēsturiski DLRR nosaukums mainījies neskaitāmas reizes, bet rūpnīcas darbības centrā vienmēr palikušas lokomotīves un ar tām saistītie darbi. DLRR ir ražotne ar senu un pamatīgu vēsturi, un tieši ilggadējā pieredze nozarē palīdz veikt lokomotīvju remonta pakalpojumus ne vien kvalitatīvi, bet arī ātri.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ar gadiem piedāvāto pakalpojumu klāsts vien papildināts – ja sākotnēji rūpnīcas pamatdarbība bija vērsta uz tvaika lokomotīvju remontu, tad šobrīd darbība paplašināta vairākos virzienos, tostarp, piemēram, arī metālapstrādes jomā, rezerves daļu ražošanā, pilsētas elektriskā transporta remontdarbu veikšanā un citās disciplīnās.

Visu 156 darbības gadu laikā uzņēmumu un tās profesionāļus pavadījusi vērtība, kas šodien ir ļoti aktuāla ilgtspējas kontekstā – atjaunots ir labāks nekā jauns. Šogad šis vadmotīvs iestrādāts arī DLRR jaunajā biznesa stratēģijā – jau tagad rūpnīca nodrošina to, ka atjaunotie vilcienu sastāvi kvalitātes ziņā ir labāki nekā jauni, gala produkts un ražošanas process ir videi iespējami draudzīgs un ilgtspējīgs.

DLRR atjaunotie vilcieni ir aprīkoti ar pēdējās paaudzes tehnoloģijām un sistēmām, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu un gāzu emisijas līdz minimumam, metāla daļas tiek kvalitatīvi pārstrādātas jaunās lokomotīvju sastāvdaļās, visi materiāli un tehniskie šķidrumi, kas tiek izmantoti ražošanā, ir ar atbilstošiem zaļajiem sertifikātiem.

DLRR laika griežos

• 1866. gads – Daugavpilī izveidotas Pēterburgas—Varšavas un Rīgas—Orlas dzelzceļa līniju Galvenās dzelzceļa darbnīcas
• 1895. gads – darbnīcas tika paplašinātas, specializējoties uz lokomotīvju remontu; tika uzbūvēta sava elektrostacija
• 1965. gads – uzņēmums piedzīvo rekonstrukciju, kas ļāva nodrošināt dīzeļlokomotīvju kapitālo remontu
• 1968. gads – rūpnīcā ieviesti neskaitāmi jauninājumi, tā pirmā PSRS ievieš konveijera līniju lokomotīves TE3 remontam
• 1990. gads – uzsākts elektrovilcienu remonts
• No 2000. gada līdz šim brīdim – tiek realizēti liela mēroga projekti pasūtītājiem no Polijas, Ukrainas, Vācijas, Ungārijas, Igaunijas un citām valstīm
• 2021. gads – saņemta ikgadējā Centrālās statistikas pārvaldes balva par teicamu sadarbību datu un pārskatu nodrošināšanā
• 2022. gads – atjaunota vizuālā identitāte un jauna biznesa stratēģija

Reklāma
Reklāma

Svarīgāk par visu – attīstība un kvalitātes kontrole

Daugavpilī esošā rūpnīca bija un joprojām ir ļoti atpazīstama ārpus Latvijas robežām. Izcilība un kvalitāte bija aspekti, uz ko tiecās ikviens rūpnīcas darbinieks. Sevišķi produktīvs laika posms bija 20. gadsimta 60. gadi, kad uz rūpnīcas simtgadi tika veikta iespaidīga tās rekonstrukcija – tika uzcelts galvenais korpuss, hidraulikas un remontu mehāniskie cehi, kā arī citi objekti ap 12 000 kvadrātmetru platībā.

Paralēli tika paplašinātas vecās telpas un kopumā cehos uzstādīja vairāk nekā 300 izcilas kvalitātes dažādu iekārtu.

Rekonstrukcijas periodā, nepārtraucot ražošanas darbu, uzņēmuma kolektīvs īpaši īsā laikā apguva dažādu dīzeļlokomotīvju un elektromašīnu remontu. Tāpat rūpnīca ar efektīvu darba procesa organizēšanu regulāri pārsniedza prognozētos ienākumus un izpildāmā darba apjomu un fokusējās uz remontdarbu automatizēšanu.

Padomju laikā uzsāktā metode – strādāt ar tam laikam modernākajām iekārtām – nenoliedzami gāja kopsolī ar darbinieku profesionālo attieksmi, augstajām tehniskajām zināšanām un darba kultūru. Iespējams, tas ir iemesls, kāpēc rūpnīcas darbiniekiem rūp DLRR liktenis cauri gadiem un šodien.

Arī šodien izaugsme un pielāgošanās pieprasījumam DLRR ir ārkārtīgi nozīmīga. Laika posmā no 2015. līdz 2018. gadam tika modernizēta ražošana, un uzņēmums par vairāk nekā 5 miljoniem eiro pārbūvēja savu mašīnu parku un metināšanas iekārtas, kas ievērojami uzlaboja sniegto pakalpojumu kvalitāti un ražošanas kultūru.

Saprotot, cik svarīga ir iespējamo operāciju kļūdu izkaušana, mūsdienu DLRR piešķir lielu nozīmi kvalitātes kontroles procesam. Rūpnīcas tehniskās kontroles dienests pārbauda, testē un reģistrē visu ražošanas procesu – produktu un pakalpojumu kvalitāte tiek uzraudzīta visos pasūtīšanas procesa posmos: pasūtījumu pieņemšanā, rasējumu un labojumu apstiprināšanā, iepirkuma procesā, piegādātāju novērtēšanā, neatbilstību pārvaldībā, iekšējo auditu laikā, mēriekārtu kontrolē, iepakošanā u.c.

Darbinieki kā uzņēmuma balsts

“Ikviens Lokomotīvju remonta rūpnīcas kolektīva loceklis tagad ar saimnieka lepnumu var teikt: “Tas ir manu roku darbs. Es arī cēlu,” tā par pašu darbinieku rokām celto un tolaik pilsētā lielāko sporta zāli 1966. gadā raksta laikraksts “Sports”. Sporta zāle savulaik bija viens no cieņas izrādīšanas veidiem uzņēmumam.

Šodien savu cieņpilno attieksmi pret uzņēmumu darbinieki izrāda ar lielo lojalitāti uzņēmumam – atslēdzniekam Vladimiram šogad aprit 27 darba gadi DLRR, un viņš sevišķi izceļ iespēju pašam izvēlēties darba komandu, virpotāja Raisa ar vairākiem pārtraukumiem rūpnīcā katru rītu atgriežas jau 37 gadus, kurpretim ritošā sastāva montieris Staņislavs šajā janvārī nosvinējis 40 darba gadus rūpnīcā.

Ikviens projekts ir tāds, ar ko lepoties

2021. gads jeb rūpnīcas 155. jubilejas gads noslēgts ar vērā ņemamiem biznesa rezultātiem un izcili paveiktiem, apjomīgiem vilcienu rekonstrukcijas un modernizācijas projektiem – veikta kompleksa dīzeļlokomotīves modernizācija ar pārbūvi uz beļģu dīzeļdzinēju, saražotas dzelzceļa platformas HI-TRAC konteineru un palīgiekārtu transportēšanai, iegūti jauni klienti un palielinātas tirgus daļas vairākās valstīs. Šodien eksports veido ap 95% no kopējā apgrozījuma apjoma.

Uzņēmums, turpinot strādāt un šajos ārkārtas apstākļos saņemot valsts atbalstu, varētu īstenot savus nākotnes plānus. Atbilstoši stratēģijai DLRR tuvāko 5 gadu laikā plāno kļūt par vadošo nozares uzņēmumu Ziemeļeiropā. Uzņēmums līdz 2025. gadam plāno veikt būtiskas investīcijas energoefektivitātes paaugstināšanā, ilgtspējīgā un zaļā ražošanā – saules enerģijas paneļu uzstādīšanā uz ražotnes jumta Daugavpilī, elektrības un ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā par 5-10%, vismaz 80% ražošanas atkritumu pārstrādē un atkārtotā izmantošanā, modernāko gāzes emisijas filtru uzstādīšanā ražotnes izmēģinājuma poligonā.