Foto: SHUTTERSTOCK

Latvijā 12,9% transportlīdzekļu ir sagrozīti nobraukuma dati 13

Latvijā 12,9% transportlīdzekļu ir sagrozīti nobraukuma dati, liecina auto nozares datu pētniecības uzņēmuma “carVertical” veiktais pētījums “Tirgus caurspīdīguma indekss”.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Kokteilis
VIDEO. “Tā ir Rita? Ko tu stāsti!” Lauris Reiniks nosauc attiecību eksperti Ritu Lasmani par bezpajumtnieci
Lasīt citas ziņas
Tostarp dati par negadījumiem un avārijām liecina, ka 58,4% automašīnu Latvijā ir neliela vai nopietna mēroga bojājumi.

To vidējā vērtība par negadījuma reizi ir 3675 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat pētījuma dati liecina, ka Latvijā vidēji automobilim, kuram ir mainīti nobraukuma dati, rādījums no reālā atšķiras par 102 991 kilometriem. Vienlaikus Latvijā lielākā daļa jeb 73% automobiļu tiek ievesti no citām valstīm. Vidējais “carVertical” pārbaudītais transportlīdzekļu vecums ir 11,1 gads.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka šādām automašīnām ir krietni kritusies tirgus vērtība salīdzinājumā ar ražošanas brīdi, tādēļ krāpnieki var viltot nobraukumu un palielināt prasīto cenu.

Apkopotie dati arī liecina, ka Latvijas lietoto auto tirgus ir viens no necaurspīdīgākajiem Eiropā. No visām 25 valstīm, kas iekļautas “Tirgus caurspīdīguma indeksā”, Latvija ierindojas 24.vietā.

Salīdzinājumā kaimiņvalstī Lietuvā 8,3% automašīnu ir viltots nobraukums, savukārt 57,6% transportlīdzekļu ir bojājumi. Importēto transportlīdzekļu īpatsvars ir līdzīgs – 75,7%.

Tāpat pētījuma autori norāda, ka Austrumeiropa ir automašīnu krāpniecības avots, jo Ukrainā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Rumānijā un Polijā no visām izpētītajām valstīm ir necaurspīdīgākā lietoto auto tirdzniecība.

“Krāpniecības īpatsvars šajā reģionā ir savstarpēji saistīts ar augsto importēto automobiļu skaitu, jo automobiļu dati bieži vien pazūd, vedot spēkratus pāri valstu robežām, lai tos pārdotu. Veikto remontdarbu kvalitāte ir apšaubāma, un bojāto transportlīdzekļu īpatsvars ir augstāks par vidējo,” skaidro “carVertical” komunikācijas vadītājs Mats Buzelis.

Pētījumā izmantoti “carVertical” transportlīdzekļu vēstures pārskati par klientu sniegtajiem datiem laikaposmā no 2022.gada oktobra līdz 2023.gada septembrim.

Reklāma
Reklāma

Automobiļu datu platformas “carVertical” pārvaldītājs ir Lietuvas “CV Group”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.