Foto – Leons Balodis

Ledlauzim “Varma” vēlākais pavasaris 0

Šoziem, neskatoties uz to, ka aukstums valda jau kopš decembra, ledus līci ieskāvis ļoti vēlu, tāpēc arī “Varma” savu darbu uzsāka tikai 16. martā Kolkas pusē, kur vietām arī patlaban esot diezgan smags ledus.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 531
Lasīt citas ziņas

Darbs noris pilnā sparā un pēc pieredzējušā kapteiņa Andreja Krasovska aplēsēm – “Varma” ledu vagos vismaz līdz aprīļa vidum. Kuģis tika iesaistīts bļitkotāju glābšanas operācijā 29.martā, kad ledusgabals pie Vakarbuļļiem ar 170 cilvēkiem uz tā tika iepūsts četru līdz piecu kilometru attālumā no krasta.

 

Šobrīd Rīgas Brīvostas ledlauzim “Varma” darbs pie ostas vārtiem – nodrošināt kuģu iebraukšanu un izbraukšanu no tās. Ziemeļvējš saspiedis ledu un izveidojis tā saukto slāņu ledu, ko daudziem kuģiem bez “Varmas” palīdzības nebūtu pa spēkam caurbraukt. “Te, pie vārtiem, ir diezgan smagi, sevišķi lielajiem kuģiem,” pa telefonu no ledlauža ziņo tā kapteinis Andrejs Krasovskis, kurš uz “Varmas” strādā jau 11 gadu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš stāsta, ka patlaban Rīgas līci pilnībā pārklājusi no 10 līdz 40 cm bieza ledus kārta. Šoziem, neskatoties uz to, ka aukstums valda jau kopš decembra, ledus līci ieskāvis ļoti vēlu, tāpēc arī “Varma” savu darbu uzsāka tikai 16. martā Kolkas pusē, kur vietām arī patlaban esot diezgan smags ledus. Daudzi kuģi tāpēc mainījuši kursu un līcī iekuģo, apbraucot Roņu salu, kur, pateicoties austrumu vējiem, ledus kārta neesot tik bieza un var tikt cauri pašu spēkiem. Dažus ledus gūstekņus “Varmai” nākas arī izpestīt un vājāko dzinēju īpašniekus vilkt tauvā.

Darbs šobrīd noris pilnā sparā un turpināsies, līdz visi kuģi varēs pilnīgi patstāvīgi iebraukt ostā un izbraukt no tās pa rekomendēto kursu. Pēc pieredzējušā kapteiņa aplēsēm – “Varma” ledu vagos vismaz līdz aprīļa vidum. Tālākais jau esot atkarīgs no tā, cik strauji iestāsies siltums.

Laikapstākļi pagaidām esot caurmērā draudzīgi. Ledlauzim daudz darba sagādā bezvējš vai ļoti stipras brāzmas, taču patlaban viss esot normas robežās un “Varma” galā tiekot. Kuģim šogad decembrī apritēs 45 gadi, taču tas darbu neietekmējot. “Savos gados tas ir ideālā stāvoklī un nav nekādu problēmu,” ar lepnumu pauž kuģa kapteinis A. Krasovskis. “Varma” savulaik šķēlusi pat 80 cm biezu ledu.

 

Fakti

* Ledlauzis “Varma” sver 4258 tonnas.

* Tā garums – 86,5 m, platums – 21,2 m, sānaugstums 9,5 m, un pilna iegrime – 6,99 m.

* Josla ledlauža korpusā, kas triecas pret ledu, 
ir 34 mm bieza, bet kuģa dzinēju kopējā jauda – 
13 763,2 zirgspēki.

* “Varma” būvēta 1968. gadā Somijā. Latvija to iegādājās 1994. gadā no Somijas Nacionālās jūrniecības pārvaldes par 12 milj. LVL.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.