Kārlis Tomsons, alus zinātajs
Kārlis Tomsons, alus zinātajs
Publicitātes foto

Kārlis Tomsons: Mums pašiem jāapzinās savas vērtības 0

Kārlis Tomsons, aluszinātājs

Alus ražošana ir viena no vecākajām nozarēm pasaulē. Arī Latvijā tā zināma kopš senseniem laikiem. No paaudzes paaudzē alus ražošanas un lietošanas tradīcijas saglabājušās un attīstījušās līdz pat mūsdienām. Šķiet, ka tās ir pat ģenētiski mantotas. Par to mūsdienās varētu liecināt veiksmīgie Kustības par labu alu (KUPLA) desmit gadu darba rezultāti. Turpinot celt nozares prestižu, nepietiek tikai ar atsevišķu uzņēmumu veiksmīgu darbu. Neskatoties uz savstarpējo konkurenci tirgū, konkrētu kopēju mērķu vadītiem, alus ražotājiem būtu nepieciešama lielāka uz kopējiem panākumiem vērsta rīcība. Tikai, vadoties pēc nozares vērtībām, jāapzinās darbības mērķi un nākamības vārdā tie jāīsteno praktiskajā darbā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Lasīt citas ziņas

Alus – mūsu nacionālais produkts – ir vēsturiski vairāku gadsimtu gaitā nostabilizējusies patiesa vērtība. To apliecina arī piederība vēsturiski vissenākajai ražošanas nozarei. Ikviens ražotājs ar to var patiesi lepoties. Un ne tikai lepoties, jo nacionālā produkta vārda nešana prasa nemitīgu darbu un apliecinājumu tam. Galu galā tas ir visu Latvijas alus ražotāju kopējais pienākums pret sabiedrību kopumā. Alus ražošanas un patēriņa kultūras prestiža celšanai sabiedrībā ir vislielākā vērtība. Bet produkciju un nozari kopumā vērtē patērētājs, tāpēc šīs vērtības stabilitātes garantijas sagaidāmas no visiem Latvijas alus ražotājiem kopumā.

Sadarbība ar sabiedrību ir vērtība, kam jāveltī sevišķi liela uzmanība. Ikvienam ir skaidrs, ka alus ir dzēriens, kas satur alkoholu. Tāpat zināms, ka par alu pastāv ļoti daudz mītu un stereotipu – pat no vislielākā ļaunuma līdz atzīšanai. Un dažkārt politiķiem šķiet, ka aizliegšana atrisinās visas problēmas, ko rada alkohola tirdzniecība. Tomēr nevar teikt, ka ar aizliegumu visas problēmas pazudīs. Izpratne par alkohola lietošanas atkarību sākas no audzināšanas ģimenē, izglītības, vides, kurā cilvēks dzīvo. Ar sabiedrību jārunā. Kā pozitīvu piemēru varam minēt AS Cēsu alus rīkotos jauniešu izglītošanas pasākumus Esi neatkarīgs!, kuros par vadmotīvu dzīvei tiek izvirzīta personības pilnveidošana, ceļš uz panākumiem un mērķu sasniegšana. Darbs ar sabiedrību ir viens no galvenajiem nozares prestiža jautājumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pašu zemē ražotais jāvērtē kā vislielākā vērtība ar mūsu patērētāja acīm. Tikpat liela vērtība patērētāju acīs ir patiesība par produkta izcelsmi. Nacionālo zīmolu ražošana citās valstīs ir saprotama ne vairāk kā tikai caur globālās ekonomikas prizmu, bet uzskatāma par ekonomiskās izaugsmes zaudējumu mūsu valstij. Atbalsts ražošanas attīstībai savā zemē ir vislielākā vērtība gan valsts varai, gan sabiedrībai kopumā. Patērētāju patriotisms ir ar lielu pievienoto vērtību. Tikpat pašsaprotami, ka kopējā darbā var atrast daudz citu kopējo vērtību. Piemēram – pieredzes apmaiņas iespējas. Pieminēšanas vērta ir kaut vai SIA Valmiermuižas alus sadarbība ar mazajiem ražotājiem tirgū. Nozares prestižu valstī un ikviena iedzīvotāja acīs cels nevis šķelšanās, bet sadarbības ceļu meklēšana.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.