Mārtiņš Sesks/Renārs Francis tikai pārsistas riepas dēļ nespēja tikt labāko sešniekā sarežģītajā Portugāles rallijā.
Mārtiņš Sesks/Renārs Francis tikai pārsistas riepas dēļ nespēja tikt labāko sešniekā sarežģītajā Portugāles rallijā.
Foto: RED BULL CONTENT POOL

Latvijas rallija ekipāža Eiropas čempionātā Portugālē pārsistas riepas dēļ izkrita no labāko desmitnieka 0

Gints Narogs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

Latvijas rallija šī brīža labākā ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis nedēļas nogalē aizvadīja 2023. gada Eiropas čempionāta pirmo posmu “Rally Serras de Fafe e Felgueiras” Portugālē. Smagajā trasē latvieši pirms pēdējās sacensību dienas bija augstajā piektajā vietā un pretendēja uz goda pjedestālu, taču svētdien vienā no ātrumposmiem pārsistas riepas dēļ izkrita no labāko desmitnieka, sacīkstes pabeidzot 12. pozīcijā.

Dalībniekiem šis rallijs kļuva par lielu pārbaudījumu, jo trase bija ne tikai sarežģīta, bet arī slidena un kā jau Portugālē – akmeņaina. Sestdien drošības apsvērumu dēļ tika atcelti trīs ātrumposmi, vēl viens tika pārtraukts, jo pamatīgu avāriju piedzīvoja mājinieka Armindu Araužo pilotētā ekipāža, savu braucamo iznīcinot pret koku (portugāļi tika nogādāti slimnīcā). Sesks/Francis, kuri šosezon startē ar “Škoda RS Rally 2” mašīnu, pierādīja, ka ar šo auto ir konkurētspējīgi sacensību galvenajā “ERC1” klasē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Liepājnieki uzvarēja 14. ātrumposmā, vēl divos “dopos” bija otrie ātrākie, bet labāko sešniekā tika astoņos no 14 posmiem. Arī kopvērtējumā Sesks bija pelnījis vietu sešniekā, ja ne neveiksmīgais 11. ātrumposms, kurā nācās apstāties un mainīt pārsisto kreiso priekšējo riepu, kas maksāja aptuveni divas ar pusi minūtes.

“Klauvējām pie labāko četrinieka durvīm, bet noslīdējām uz 20. pozīciju. Tāds ir rallijs,” atzīst Sesks. Neveiksme gan neizsita no sliedēm, un līdz finišam Latvijas ekipāža spēja pakāpties astoņas vietas augstāk, lai gan vēl viena ātrumposma finišu sasniedza ar mīkstu riepu, kuru šoreiz, par laimi, gan pārsita pēdējos līkumos.

Pamatīga drāma bija arī rallija noslēgumā, jo pirms pēdējā ātrumposma līderis bija soms Miko Heikila, par 2,8 sekundēm apsteidzot jaunzēlandieti Haidenu Padonu. Tehnisku problēmu dēļ Heikila vadību nenosargāja un noslīdēja uz astoto pozīciju, uzvaru svinot WRC rallijos lielu pieredzi iekrājušajam Padonam, aiz kura palika norvēģis Mads Ostbergs (+10,8 sekundes) un igaunis Georgs Linnamē (+27,5 sekundes).

Sesks/Francis uzvarētājiem zaudēja 3:18 minūtes, no labāko desmitnieka atpalika par pusminūti, bet no sešnieka minūti. Tas ļauj cerēt, ka arī sezonas turpinājumā “MRF Tyres” komandas ekipāža cīnīsies par augstākajiem mērķiem. Eiropas čempionātā šosezon plānoti astoņi posmi – ceturtais pirms Jāņiem Latvijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.