Publicitātes foto

Nevar iedarbināt auto – ieteikumi, ko darīt! 5

Nevar iedarbināt auto? Lai gan konkrētā aina nudien nav nekāds retums uz Latvijas ceļiem un neceļiem, liela daļa auto vadītāju ir neizpratnē par to, kā rīkoties šādos gadījumos, un kas tad īsti ir vainojams pie automobiļa kārtējās kaprīzes.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Tieši tāpēc portāls Polisubanka.lv ir  gatavs kliedēt ikviena braukšanas entuziasta šaubas un iepazīstināt Tevi ar dažiem no populārākajiem iemesliem, kāpēc Tavs spēkrats atkal ‘’nelec’’, kā arī lietderīgiem ieteikumiem, ko šādos brīžos būtu ieteicams darīt.

Novecojis akumulators? Nomaini defektu pret efektu!

CITI ŠOBRĪD LASA

Visbiežākā no problēmām, kāpēc automobili īsti nevar dabūt pie dzīvības par spīti Taviem nebeidzamajiem pūliņiem, ir izlādējies vai novecojis auto akumulators. Protams, pastāv arī dažādu akumulatora defektu iespējamība, taču pirms ķeries pie mobilā telefona, lai sazvanītu sev tuvāko auto servisu, mēģini akumulatoru atkārtoti uzlādēt.

Ja papildu uzlāde nelīdz un spēkrats aizvien nav iedarbināms, der aizdomāties par akumulatora kalpošanas mūža ilgumu.

Ņem vērā, ka automašīnas akumulatoram vajadzētu kalpot no trim līdz pat pieciem gadiem, taču ir akumulatori, kas bez problēmām spēj godam veikt savu uzdevumu arī ilgāk. Tamdēļ, ja secini, ka Tava spēkrata akumulators šo robežu ir jau pārsniedzis, izskati jauna akumulatora iegādes iespējas, taču vispirms vērsies pie speciālista – iespējams, ka problēma slēpjas kādā konkrētā akumulatora defektā, kuru ir iespējams novērst.

Bojāts starteris? Laiks griezties pie speciālista!

Gadījumos, kad auto nevar pielaist, pie vainas varētu būt arī bojāts starteris. Starteris ir viens no automobiļa būtiskākajiem elementiem, kuru darbina enerģija, kuras avots ir nekas cits kā automašīnas akumulators.

Kā saprast vai Tava spēkrata starteris patiesi ir vainojams pie problēmām, kas saistītas ar automašīnas apgrūtinātu iedarbināšanu? Ķibeli ar bojātu starteri bieži vien raksturo izteiktai klikšķēšanai līdzīga skaņa brīdī, kad autovadītājs pagriež automašīnas atslēgu, lai pielaistu auto.

Ja, mēģinot iedarbināt transportlīdzekli, izdzirdi augstāk minēto skaņu, tā ir zīme, ka starterim pavisam noteikti ir nepieciešams viens no diviem sekojošajiem risinājumiem, proti, pilnīga startera nomaiņa vai startera remonts.

Reklāma
Reklāma

Pastāv arī iespēja par startera padeves releja darbības traucējumiem, taču to Tev sīkāk spēs pastāstīt tikai un vienīgi pieredzējis speciālists!

Aizsērējis degvielas filtrs? Nepieciešama filtra maiņa!

Arī pamatīgi aizsērējis degvielas filtrs ir viens no iespējamajiem scenārijiem, kādēļ automašīnu vienkārši nav iespējams dabūt pie dzīvības. Degvielas filtrs, kā jau iesaka tā nosaukums, ir paredzēts degvielas attīrīšanai, parūpējoties par to, lai degviela, kas nonāk līdz automašīnas dzinējam, ir pēc iespējas tīrāka.

Likumsakarīgi, ka pilnībā aizsērējis un aizsprostots degvielas filtrs nebūs spējīgs pildīt savu misiju un nogādāt degvielu tur, kur tai ir jānonāk.

Par aizsērējušu degvielas filtru parasti liecina automobiļa borta dators, savlaicīgi ziņojot par ķibelēm ar spēkrata degvielas padeves sistēmu.

Ja esi šos brīdinājumus ignorējis ilgstošā laika periodā, ir skaidrs, ka degvielas filtru ir nepieciešams steidzīgi nomainīt – filtra tīrīšana šeit vairs nelīdzēs! Lūdz automehāniķa palīdzību vai veic filtra nomaiņu pastāvīgi – Tavs auto Tev noteikti būs par to pateicīgs!

Bojāts aizdedzes slēdzis ? Izmanto rezerves atslēgu!

Visbeidzot apskatīsim arī situāciju, kurā pie Tava spēkrata iedarbināšanas problēmām varētu rasties aizdomas par bojājumiem automašīnas aizdedzes slēdzī.

Saplīsusi aizdedzes slēdzene nereti nozīmē to, ka pats auto akumulators darbojas normāli – ir iespējams ieslēgt gan transportlīdzekļa lukturus, kā arī, piemēram, radio, taču uzsākt braukšanu tik un tā neizdodas.

Aizdedzes slēdža primārais uzdevums ir nosūtīt signālu automašīnas dzinēja darbības uzsākšanai, taču aizdedzes slēdža bojājumu gadījumā, šis signāls gluži vienkārši nesasniedz tā plānoto saņēmēju.

Risinājums? Pirmkārt, izmēģini rezerves atslēgas izmantošanu, jo var gadīties, ka problēma slēpjas pašā atslēgā. Taču, ja rezerves atslēga arīdzan nenoved pie vēlamā rezultāta, būs jāgriežas pie meistara – aizdedzes slēdža nomaiņa ir pietiekoši sarežģīts process, kuru nudien nevajadzētu uzsākt pašrocīgi.

Pārliecinies arī par OCTA derīguma termiņu

 Kad esi sīki un smalki iepazinies ar dažiem no biežākajiem iemesliem, ar kuriem diendienā saskaras simtiem pašmāju autovadītāju, ir laiks pievērsties savas obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas polises pārbaudei.

Ej uz (pārbaudīt OCTA), lai pārliecinātos, vai Tavs automobilis ir uzskatāms par pilntiesīgu un pietiekoši drošu ceļu satiksmes dalībnieku.