foto: LETA

Nitišs: Viss sagriezies kājām gaisā 1

Latvijas rallijkrosa braucējam Reinim Nitišam līdzšinējā sezonā nav izdevies uzrādīt gada sākumā nospraustos mērķus, taču viņš ir optimistiski noskaņots par savu nākotni, sarunā ar žurnālistiem atzina EKS vienības pilots.

Reklāma
Reklāma
Mūsdienās daudzi pat nav dzirdējuši par šiem PSRS laiku mācību priekšmetiem: 7 aizmirstas “disciplīnas” 52
Kokteilis
Koka čūskas gads tuvojas. Ko tas nesīs katrai zodiaka zīmei 2025. gadā
Kokteilis
Labākie mīļākie pēc zodiaka zīmes: tādi ir tikai seši
Lasīt citas ziņas

Šajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē Rīgā norisināsies pasaules čempionāta rallijkrosa desmitais posms, Latvijai šāda līmeņa sacensības uzņemot otro gadu pēc kārtas.

Kā atzīst Nitišs, viņš pirms mājas sacīkstēm ir mierīgs, lai gan izjūt nelielu līdzjutēju spiedienu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Gadu gaitā esmu iekrājis pieredzi, un spiediens netraucē. Šobrīd mēģinu nodalīt svarīgākās lietas un sakārtot prioritātes – uzbraukt labu rezultātu, sagatavoties braucieniem. Nevar teikt, ka līdzjutēji paliek otrajā plānā, viņi ir viens no svarīgākajiem, kas mums ir un kas jāapčubina. Jebkurš brīvs brīdis tiks veltīts faniem. Līdzjutēji ir tie, kuri rada lielāko spiedienu. Viņiem gribās labu rezultātu, man tāpat. Ja visas lietas sabalansē, tad visam jābūt kārtībā,” skaidroja Nitišs.

Viņš aicina fanus novērtēt iespēju rallijkrosa sacensības vērot klātienē.

“Vairākas automašīnas cīnās startā, skaņa, kontaktu cīņa, Džokera aplis, tramplīni… Tas vienreiz dzīvē ir jāpiedzīvo. Pie televizora daudz kas tiek parādīts vairāk un vieglāk visu var saprast, taču to pašu var ieraudzīt uz vietas. Ja sacīkstēs iedziļinās, tad tās ir divas ļoti aizraujošas dienas,” atzīmēja Nitišs.

Jūlijā viņš ar komandu aizvadīja testus Biķernieku rallijkrosa trasē, kurā neesot veiktas lielas izmaiņas.

“Tajās četrās minūtēs, kas tiek pavadītas trasē, ir maksimāli jākoncentrējas, jo malas un sienas ir tik tuvu. Manuprāt, trasē neko nevajadzētu mainīt. Mūsu automašīnas piemērotas lieliem un smagiem tramplīniem. Ja uzlec pareizi, tad nokrīti mīkstāk, ja nepareizi, tad jau smagāk,” uzsvēra Nitišs.

Latvijas posms pērn savā debijas gadā tika atzīts par pasaules čempionāta sezonas labāko etapu. Nitišs uzsvera, ka Latvijas posma rīkotāji “RA Events” ir daudz gatavāki nestandarta situācijām nekā citu etapu organizatori.

“Ja tādas lietas, kādas pērn notika Latvijā, būtu lielākajā daļā no citām trasē, tad sacensības vajadzētu atcelt. Piemēram, šosezon Kanādā lija lietus, kā dēļ sacensības nācās pārcelt par vairākām stundām un vajadzēja ņemt nost visu zemi. Latvijas posms pierādīja, ka ir labi saorganizēts, pēc lietus ūdens nekur nestāvēja, viss izturēja. Kad pazuda elektrība, tas arī ātri tika novērsts. “RA Events” komanda, organizējot, padomā par visām niansēm. Kas svarīgi, tās mazās nianses ir tās, kas veido lielas lietas,” stāstīja Nitišs.

Reklāma
Reklāma

Pēdējā laikā virmo baumas, ka Nitiša pārstāvētā komanda EKS nākamsezon atstās rallijkrosu, taču jēkabpilietis par to daudz nezinot.

“Tādas baumas parādījās, arī pats lasīju. Automašīnas it kā izliktas tirgošanā, bet vēl nekas vairāk nav zināms. Rallijrkosā šobrīd ir pārdomu periods. “Volkswagen” ir ienākuši ar tādu budžetu, ko citas komandas nav gatavas tērēt. Ir savstarpējā cīņa starp komandām. Redzēsim, uz kurieni tas aizvedīs. Ceru, ka tas visu pārvērtīs labākā un augstāka līmeņa sportā, nevis izbeigs pavisam,” secināja Nitišs.

Sezonas otrajā posmā Nitišs sasniedza finālu, bet pēc tam nav izdevies iekļūt starp sešiem labākajiem sportistiem.

“Šobrīd viss ir sagriezies kājām gaidā. EKS komanda saprot, ka nedaudz dzīvojuši uz pērnā gada lauriem. Ja pērn viņi dominēja un bija labākie, tad šosezon citi pielikuši krietni daudz vairāk. No sacīkstes uz sacīksti mēģinu izdarīt savu labāko darbu. Komanda ir apmierināta, ja redz, ka daru maksimumu, lai arī rezultāta nav. Ir daudz tehniskas ķibeles un brīži, kad neesmu bijis pietiekami ātrs, kur tādam vajadzētu būt. Tad komanda nav apmierināta. Ja pieļauju neforšas kļūdas, tad mācos. Zinu punktus, pie kuriem piestrādāt. Protams, nav tā, ka viņi visu laiku glauda pa spalvu. Komanda skaidri un gaiši pasaka, pie kā jāpiestrādā,” atklāja Nitišs.

Pērnā gada čempione EKS komanda šosezon saņem “Audi” rūpnīcas atbalstu.

“Privāto komandu tērētais finansējums nav stipri mazāks. Cilvēku skaits komandā ir tas pats, auto ir uzbūvēti un brauc testos. Privātajām komandām ir mazāk pieejamas tehnoloģijas, kuras nevar nopirkt par jebkādu naudu. Tomēr ralijkross ir kontaktu sporta veids. Starts ir viena no svarīgākajām lietām. Ja “Volkswagen” nepaņem startu, tad viņi nevar uzvarēt. Atšķirības starp rūpnīcas un privātajām komandām ir, bet tās nav tik lielas, kā rallijā vai citās sacīkstēs,” teica Nitišs.

Nitišs vēl ir neziņā par savu nākotni EKS komandā, ar kuru vienošanās ir līdz šīs sezonas beigām.

“Ir bijušas sarunas, skatīsimies, kur tas mūs aizvedīs. No savas puses cenšos izdarīt visu. Ja tas būs pietiekami labi un komanda būs apmierināta, tad, iespējams, ka sadarbību varētu arī turpināt,” atklāja jēkabpilietis.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā trīs posmus pirms sezonas beigām līderis ar 241 punkti ir zviedrs Jūhans Kristofešsons, kurš jau šajā nedēļas nogalē var nodrošināt čempiona titulu, bet otrais ar 195 punktiem ir norvēģis Peters Sūlbergs. STARD vienības pilots Jānis Baumanis ar 66 punktiem ir 13.vietā, bet turpat aiz viņa seko EKS vienības braucējs Nitišs, kurš ticis pie 55 punktiem.

Sestdien notiks pasaules čempionāta kvalifikācijas pirmās divas kārtas, bet vēl divi braucieni norisināsies arī svētdien, kad tiks aizvadīti arī pusfināli un fināls.

Pērn Rīgā notikušajā etapā uzvaru guva leģendārais francūzis Sebastjans Lēbs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.