
Ir tik patīkami baudīt dažādus kultūras pasākumus. Gan dejas, gan dziesmas. Arī teātri un pat kino. Bet šādos pasākumos vienmēr ir iespējamība nepatīkamai ēnai – citiem apmeklētājiem, kas nemāk uzvesties. Tie var būt gan pieaugušie, gan bērni. Ar šādu pieredzi saskārās arī mūsu lasītāja Antra.
Antra dalās nepatīkamajā pieredzē: “Folkloras konkursu laureātu koncerta “Bij’ manā pūriņā”, kas notika 10. jūlijā VEF Kultūras pilī, noskaņu sabojāja blakussēdētāja ar bērniem, skaļi sarunājoties un trokšņojot, izrādot klaju necieņu gan pret klausītājiem, gan pret dalībniekiem. Uz aizrādījumu, ka koncertā ir jāklausās, nevis jātrokšņo, blakussēdētāja nevis atvainojās vai aizrādīja bērniem par uzvedību, bet bezkaunīgi atbildēja: “Pati klusē! Ja traucē, ej mājās.”
Kādu uzvedību var gaidīt no bērna, ja viņa vecākiem nav nekādu kultūras un morāles normu? Nez vai pašiem patiktu, ja viņu bērni uzstātos, un zālē sēdošie trokšņotu?”
Viņa vēlas noskaidrot, kā šādās situācijās var rīkoties apmeklētāji, kā arī – vai un kas kompensēs iztērētos līdzekļus nebaudāmam koncertam.
Par notikušo LA.LV sazinājās ar Kati Zaltāni, Ziemeļrīgas kultūras apvienības Sabiedrisko attiecību un digitālā mārketinga speciālisti.
Zaltāne raksta: “Ja šādā situācijā tiek traucēta koncerta norise un ignorētas vispārpieņemtās uzvedības normas, apmeklētājiem ieteicams vērsties pie kāda no mūsu darbiniekiem. VEF Kultūras pilī katrā notikumā uz vietas ir konkrētā pasākuma administrators, arī dežuranti, informācijas centra darbinieki, apsargi un citi darbinieki, kuri būs gatavi palīdzēt risināt jebkādas problēmas.
Ja situācija rodas jau pēc pasākuma, aicinām vērsties pie pasākuma organizatora. Tiesa gan – VEF Kultūras pils šajā gadījumā bija tikai pasākuma norises vieta, un par šādām sūdzībām jāsazinās ar Valsts izglītības attīstības aģentūru/”Nāc gavilēt” komandu, kas ir atbildīga par pasākuma organizatoriskajiem jautājumiem.”
Viņa skaidro, ka par iespējamām kompensācijām lemj koncerta organizatori, kas, kā jau iepriekš minēts, nav VEF Kultūras pils. Organizatoru kontaktinformācija: https://www.nacgavilet.lv/lv/par-svetkiem/kontakti/
“Lai gan šādas situācijas ir ārkārtīgi reti, mēs esam sastapuši gadījumus, kad apmeklētāji ir vēlējušies, lai mēs runājam ar citiem apmeklētājiem par uzvedību. Tomēr nav iespējams katram apmeklētājam nodrošināt asistentu, vai administratoru, lai šādas situācijas izskaustu pavisam,” pauž Zaltāne.