Foto: Evija Trifanova/LETA

Prognozē maizes patēriņa sarukumu 0

Kopējais maizes patēriņš šogad Latvijā varētu samazināties par apmēram 2% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, tostarp lielākais patēriņa kritums varētu būt parastajai baltmaizei, kamēr rudzu maizes patēriņš varētu saglabāties stabils, prognozēja maizes un maizes izstrādājumu ražotāja un tirgotāja AS “Hanzas maiznīcas” valdes loceklis un vadītājs Uģis Mihņevičs.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
TV24
Ar ko Lukašenko uzjautrinājis Slaidiņu: “Tur veči stūma ezi ārā ar visām adatām!” 12
TV24
“Mēs ceram uz taisnību!” Sabiedrība sašutusi par soda apmēru ārstam, kura dēļ mira jauna sieviete 50
Lasīt citas ziņas

Viņš piebilda, lai arī maizes patēriņš turpina kristies, pieaug maizes tirgus vērtība. Tādēļ tiem uzņēmumiem, kuri orientējas tikai uz lieliem pārdošanas apmēriem, situācija tirgū nav laba, bet iespējas ir tiem, kuri orientējas uz papildu pievienoto vērtību.

“Arī nākotnē masu jeb lētie produkti arvien vairāk samazināsies. Faktiski visās valstīs, augot cilvēku labklājībai, maize ir pirmais produkts, kas tiek nolikts malā un tā vietā tiek iegādāta gaļa, siers un citi dārgāki produkti,” teica Mihņevičs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat viņš pastāstīja, ka attīstās burgeru maizīšu segments. “Kāpumu redzam

ielu ēdiena segmentā, jo mūsu dzīves ritms kļūst arvien ātrāks. Piemēram, burgeri jau sen vairs nav tikai produkti, kurus pērkam “McDonald” vai “Hesburger” restorānos. Tagad burgeri tiek piedāvāti jau katrā sevi cienošā restorānā, bet mājās tie ir kļuvuši par šašliku konkurentiem,” minēja Mihņevičs, piebilstot, ka, neraugoties uz procentuāli lielo kāpumu ielu ēdiena segmentā, kopējais pārdošanas apmērs tajā ir tālu no tā, lai nosegtu baltmaizes patēriņa kritumu.

“Hanzas maiznīcu” valdes loceklis teica, ka tāpat attīstās porcijmaižu segments, kurā saasinās konkurence. Taču tāpat kā ielu ēdienu segmentā patēriņa pieaugums tajā ir salīdzinoši straujš, bet kopējais apmērs joprojām ir mazs.

Viņš arī norādīja, ka vairākus gadus izteikta tendence ir dārzeņu ienākšanai maizes receptēs. “Ja burkāni maizē ir sastopami jau labu laiku, tad tagad parādās arī bietes, selerijas. Attīstoties tehnoloģijām, šeit parādās ļoti plašas iespējas,” sacīja uzņēmuma valdes loceklis.

Viņš gan atzina, ka maizes tirgus pamatu joprojām veido baltās un tumšās maizes kukuļi. “Ja mēs saskaitīsim visus nosacīti jaunos maizes veidus, sākot no porcijmaizēm un beidzot ar dažādiem sēklu maizes paveidiem, tad tie joprojām būs labi ja 20%. Tirgus līderi joprojām ir 500 un 300 gramu baltmaizes un 800 gramu rudzu maizes kukuļi,” sacīja Mihņevičs.

“Hanzas maiznīcas” valdes loceklis teica, ka cilvēki joprojām lielā mērā ir ļoti orientēti uz maizes cenu. “Ļoti bieži cilvēki, lai gan veselu kukuli, kamēr tas ir svaigs, nemaz nevar apēst, ņem tieši to, jo tas ir relatīvi lētāks. Mēs redzam, ka mūsu patērētāju apziņā ļoti izteikti vēl notiek cīņa starp to, kas viņiem patiešām ir vajadzīgs, un starp cenu,” viņš sprieda.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka “Hanzas maiznīcu” apgrozījums pērn samazinājās par 2% salīdzinājumā ar gadu iepriekš – līdz 17,4 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi saruka līdz 614 000 eiro.

“Hanzas maiznīcas” īpašnieks Somijas uzņēmums “Vaasan”, kurš ir starptautiskā Zviedrijas koncerna “Lantmännen ek. för” sastāvdaļa. Pašlaik “Hanzas maiznīcas” piedāvā apmēram 40 dažādu svaigās maizes produktu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.