«Rail Baltica» – ceļš Latvijas izaugsmei 0

Mūsu valstij nepieciešami konkrēti risinājumi ekonomiskās izaugsmes veicināšanai. Šajā ziņā “Rail Baltica” projekts – jauna ātrgaitas dzelzceļa līnija no Tallinas caur Rīgu un Kauņu uz Poliju – ir nozīmīga iecere, jo radīs jaunas darba vietas un iespējas Latvijas uzņēmējiem. Tomēr pastāvīgi parādās balsis, kas iebilst pret šo projektu. 


Nosaukti vārdi, kurus nevajag dot saviem bērniem: tie var “salauzt” viņa dzīvi
FOTO. Lauztas ribas, galvas trauma un bezsamaņa: kinozvaigzne Gvineta Paltrova nonākusi tiesas zālē, viņai izvirzītā apsūdzība smaga
FOTO. Pazīstamais ārsts Anatolijs Danilāns, nosvinot 80.jubileju, atklāj savas mūžīgās jaunības noslēpumu
Lasīt citas ziņas

Pirmkārt, jākliedē mīts, ka projekts tikai uzlabos igauņu preču plūsmu uz Krieviju. Viņi sen ir modernizējuši esošo dzelzceļa līniju Tallina–Tartu, ko izmanto preču plūsmai tālāk uz Krieviju. “Rail Baltica” ir pilnīgi jauns ātrgaitas dzelzceļa savienojums ar Eiropu. Ir paredzēts to būvēt atbilstoši Eiropas sliežu standartiem, kas ļautu šķērsot Baltijas valstis apmēram četrās stundās un vēl papildus turpināt ceļu līdz pat Venēcijai. To varētu izmantot gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem. Kravu nonākšana Eiropā šobrīd iespējama tikai pa daudz lēnākiem jūras vai auto ceļiem.

Otrkārt, “Rail Baltica” nevis sašaurinātu, bet paplašinātu mūsu uzņēmēju iespējas konkurēt starptautiskajos kravu pārvadājumos. Jau šobrīd darbojas dzelzceļa līnijas uz un no Krievijas. “Rail Baltica” radītu jaunas iespējas nodrošināt ātrgaitas dzelzceļa satiksmi uz Eiropu. Jāpiebilst, ka šis projekts nav nekādi saistāms ar Krievijas virziena modernizāciju. Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums pieejams vienīgi projektiem starp dalībvalstīm. Ja vēlamies uzlabot Krievijas virzie-na dzelzceļa koridoru, tas jādara vai nu pašiem par saviem līdzekļiem, vai kopā ar Krieviju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Treškārt, jāuzsver, ka “Rail Baltica” izmaksas līdz pat 85% segtu ES. Mums tiek dota iespēja par ārkārtīgi zemām izmaksām izveidot ātrgaitas dzelzceļa līniju, kas savienotu mūs ar Eiropu. Izpētes aprēķini liecina, ka tieši dzelzceļa kravu plūsma nodrošinātu ienesīgumu. Jo lielāka kravu plūsma, jo turīgāka kļūst arī pati valsts. Šobrīd ir paredzēts, ka Latvijā būtu viena pietura Rīgas Centrālajā stacijā ar iespēju kravas komplektēt pie Salaspils pārvada. Taču, protams, lai pilnībā izmantotu “Rail Baltica” iespējas, būtu jānodrošina tiešs savienojums ar Rīgas lidostu, kā arī ar ostām.

Kāpēc tad nemitīgi rodas iebildumi pret “Rail Baltica”? Pirmkārt, notiek kārtējā cīņa par finansēšanas “deķīti”. Kaut arī 85% finansējuma dotu Eiropa, tomēr ir ostu uzņēmumu pārstāvji, kuri vēlas, lai visa valsts nauda attīstītu vienīgi Krievijas dzelzceļa virzienu. Šie uzņēmēji domā no savām pozīcijām kā tranzīta pakalpojumu sniedzēji, kas pārvadā kravas uz/no Krievijas.

 

Taču valstij ir jādomā arī par tiem uzņēmējiem, kas attīsta ražošanu Latvijā. Viņiem aizvien svarīgāk kļūst atrast veidu, kā ātrāk nogādāt preces uz Eiropu. Jauna infrastruktūra veicinās arī uzņēmumu veidošanos. Valstij vislabāk vienlaikus attīstīt abus virzienus – gan Krievijas, gan Eiropas.

 

Otrkārt, sava loma ir arī ģeopolitikas faktoriem. Nedrīkstam būt naivi un domāt, ka ES un NATO dalībvalsts statuss mūs padara imūnus pret ģeopolitikas strāvojumiem. Tie pastāv un ietekmē arī mūs. Pēdējos 10 gadus Krievija ir darījusi visu, lai pēc iespējas kavētu mūsu valsts ekonomisko attīstību un sabiedrības konsolidāciju. Spriežot pēc tās darbiem, Krievija nevēlas stiprus un stabilus kaimiņus, bet gan vājus un pēc iespējas nabadzīgākus – tādus, kurus var ietekmēt un kontrolēt.

“Rail Baltica” projekts ir svarīgs Latvijas ekonomikas attīstībai un valsts veidošanai par stipru un stabilu Rietumu demokrātiju, kas ir cieši integrēta kopējos Eiropas transporta tīklos. Mums jābūt tālredzīgiem, lai nekristu maldīgu pieņēmumu varā. “Rail Baltica” nenozīmē samazināt ekonomisko sadarbību ar Krieviju. Gluži pretēji, tas dotu mūsu uzņēmumiem iespēju ne tikai sadarboties ar Krieviju, bet paplašinātu viņu iespējas vienlaikus attīstīt veiksmīgu sadarbību arī ar Eiropu. “Rail Baltica” projekta īstenošana nestu Latviju soli tuvāk mērķim – būt turīgai un stabilai Eiropas valstij.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Nosaukti vārdi, kurus nevajag dot saviem bērniem: tie var “salauzt” viņa dzīvi
FOTO. Lauztas ribas, galvas trauma un bezsamaņa: kinozvaigzne Gvineta Paltrova nonākusi tiesas zālē, viņai izvirzītā apsūdzība smaga
FOTO. Pazīstamais ārsts Anatolijs Danilāns, nosvinot 80.jubileju, atklāj savas mūžīgās jaunības noslēpumu
VIDEO. Prasmīgie ukraiņu karavīri pārstrādājuši iznīcinātās Krievijas “Grad” sistēmas jaunos ieročos
“Šis bija tas neparedzamais gadījums,” tā NMPD pārstāvis komentē gadījumu, kad darbinieka neprofesionalitātes dēļ mira jauna sieviete
Lasīt citas ziņas
Tiecoties uz “zaļo mērķi”, EK grasās noteikt kā obligātu bojātu preču remontu, nevis maiņu pret jaunu
“Šis bija tas neparedzamais gadījums,” tā NMPD pārstāvis komentē gadījumu, kad darbinieka neprofesionalitātes dēļ mira jauna sieviete
VIDEO. Kas notiek tad, ja netālu nogrand raķetes trieciens? Ukrainis no Zaporižjas parāda, kāds pēc tā izskatās dzīvoklis
FOTO. 340 pastnieki tiks pie jauniem auto. Latvijas Pasts papildina savu autoparku ar dabai draudzīgām mašīnām
Liāna Langa: „Visu Jura Poškus spēlfilmu dialogi ir paliekoši un citējami”
23:59
Vizīte ar neskaidru iznākumu – līderi viens otru saucs par “dārgo draugu” un runā par “stratēģisku partnerību”
23:41
Miljons kalnu nogāzēs jeb labākā kalnu slēpotāja un rekordiste Šifrina. Kādi ir viņas nākamie mērķi?
23:16
FOTO. Pazīstamais ārsts Anatolijs Danilāns, nosvinot 80.jubileju, atklāj savas mūžīgās jaunības noslēpumu
FOTO. Lauztas ribas, galvas trauma un bezsamaņa: kinozvaigzne Gvineta Paltrova nonākusi tiesas zālē, viņai izvirzītā apsūdzība smaga
Ukraina apsūdz divus krievu snaiperus par vardarbību pret četrgadīgu bērnu un par viņa mātes grupveida izvarošanu
Nosaukti vārdi, kurus nevajag dot saviem bērniem: tie var “salauzt” viņa dzīvi
CIT: Krievijas armija noņēmusi no glabāšanas un uz fronti sūta no Tālajiem Austrumiem 50 gadus vecus tankus
Rīgas dome palielinās izdevumus par 150 miljoniem eiro, izdevumi pārsniegs ieņēmumus par 212 miljoniem
Māris Antonevičs: Kas zem pāršūtā kažoka? “Progresīvie” daudziem jautājumiem mēģina piekārt savas ideoloģiskās birkas
Vizīte ar neskaidru iznākumu – līderi viens otru saucs par “dārgo draugu” un runā par “stratēģisku partnerību”
Konstantinopoles patriarhs: Krievijas baznīca un vara ir līdzatbildīgas par kara noziegumiem Ukrainā
Ukrainas prezidents ieradies frontes epicentrā – Zelenskis Bahmutā uzmundrina savus karavīrus
VIDEO. Pie Ulbrokas ezera divu bērnu izklaides beidzas ar ielūšanu ledū. Atgādinām – atrasties uz ledus ir bīstami!
VIDEO. Lielie remonti. Sašutums un dusmas par satiksmes regulēšanu Rīgas centrā. “Tas saucas, viens auns aizbrauc un viss bars pakaļ”
Aizvadītajā nedēļā Covid-19 gadījumu skaits palielinājies par ceturtdaļu
Tuvākajās dienās mūs mānīs ar pavasari, bet ziema nekur vēl nav pazudusi
“Tas ir diezgan smagi” – pazīstamais horeogrāfs Agris Daņiļēvičs atveseļojas pēc operācijas
VIDEO. Viss dēļ Ķīnas prezidenta Sji Dzjiņpina! Honkongā aizliedz izrādīt jauno šausmu filmu “Vinnijs Pūks: asinis un medus”
Kad tu pamodīsies no rīta, tu jutīsies gluži vai kā izredzētais! Horoskopi 23.martam
Starptautiskā hokeja federācija patur spēkā Krievijas un Baltkrievijas diskvalifikāciju arī uz nākamo sezonu
SPECIĀLIZLAIDUMS. Aktuālais par karadarbību Ukrainā
Ja iepaticies kaimiņienes pūpoliņš, vai to var pavairot? Iesaka dārzniece
Cer ierobežot žūpību…Latvijā ir pārmērīgs alkohola lietotāju īpatsvars darbspējīgo iedzīvotāju vidū
“Manas rozā brilles ir kritušas ar blīkšķi par daudzām lietām.” Meņģelsone intervijā atklāj, kā veicas ar reformām veselības aprūpē
Live
TEKSTA TIEŠRAIDE. Karš Ukrainā. Polijā atklāts pirmais ASV pastāvīgais garnizons
Imants Frederiks Ozols: ES nevarēs palikt malā no pretrunām ASV, Ķīnas un Krievijas starpā