Publicitātes foto.

“Rankas piens” apgrozījums pagājušajā gadā saruka par 2,1% 0

Piena produktu ražotāja AS “Rankas piens” apgrozījums pagājušajā gadā bija 4,442 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka par 7% – līdz 9984 eiro, liecina informācija “Firmas.lv”.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn uzņēmuma ražošanas izejvielas – piena – iepirkuma cena pieauga par 0,012 eiro salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kas ietekmēja produkcijas ražošanas pašizmaksu, un būtiski – ārpakalpojumu, materiālu, degvielas cenu pieaugumu. Produkta cenu sadārdzināja arī lielveikalu noteiktie mārketinga, loģistikas un apmēra bonusi. Būtiski uzņēmuma darbību ietekmēja arī konkurence Latvijā, kā arī bija grūti konkurēt ar no Lietuvas, Polijas un Igaunijas ievesto preci.

Kopumā aizvadītais gads raksturojams ar izvirzītajiem mērķiem atbilstošu attīstību, norāda “Rankas piens” vadība. Lielākie ieguldījumi saistās ar ražošanas cehu remontdarbiem, tehnoloģisko iekārtu atjaunošanu un nomāto attīrīšanas iekārtu uzturēšanu un remontu. Ikdienas darbs noritēja arī pie autotransporta atjaunošanas un sakārtošanas, lai nodrošinātu piena savākšanas efektivitāti, kā arī gatavās produkcijas savlaicīgu piegādi.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rankas piens” vadība arī atzīmē, ka nozīmīgs faktors 2019.gadā bija pareiza uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana, akcentējot Jāņu siera ražošanu kā prioritāti, pēc iespējas precīzi prognozējot pārdošanas apmērus, kā arī cenu, pamatojoties uz iepriekšējo gadu pieredzi. Kā prioritāti kompānija izvirzīja maksimāli pieļaujamo cenu un peļņas daļu, nevis maksimālu apmēru pie minimālas cenas.

Vadība arī norāda, ka tirgus tendenču dēļ, līdz ar izejvielu un materiālu cenu pieaugumu, kā arī, pamatojoties uz līgumu nosacījumiem ar lielveikaliem, produkcijas pārdošanas cenas ir plānots palielināt. Ņemot vērā to, 2020.gadā iecerēts strādāt pie produkcijas noieta tirgus paplašināšanas. Tāpat šogad iecerēts turpināt darbu pie jaunākā, augstas pievienotās vērtības produkta – siera bumbiņu – ražošanas. Kompānija iecerējusi strādāt arī pie biezpiena un siera suliņu pārstrādes.

“Rankas piens” vadība arī norāda, ka uzņēmuma ilgtermiņa mērķis ir palielināt eksporta īpatsvaru līdz 50% no kopējiem ieņēmumiem, apgūstot Ķīnas, Polijas, Vācijas, Baltkrievijas un Kazahstānas tirgus, kā arī kāpināt uzņēmuma kopējo rentabilitāti, ražojot produkciju ar augstu pievienoto vērtību, pārskatot esošo produkcijas sortimentu, piedāvājot jaunus produktus un iepakojumu veidus.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka 2018.gadā “Rankas piens” apgrozījums bija 4,539 miljoni eiro, kas ir par 1,9% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 4,2 reizes – līdz 10 745 eiro.

“Rankas piens” ir reģistrēts 1993.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 065 000 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir valdes loceklis Aldis Spalviņš.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.