Ne pilītes degvielas 0

Sākotnēji bija plānots, ka lidmašīna vēsturisko ceļojumu sāks 1. martā, taču to nācās atlikt smilšu vētru dēļ. Turklāt Pikārs atklāja, ka pat īsi pirms ceļojuma oficiālās sākšanas no vairākiem desmitiem inženieru sastāvošā līdzstrādnieku komanda strādāja pie pēdējo tehnisko ķibeļu risināšanas. “Pēdējie brīži pirms pacelšanās bija bagāti ar stresu. Radās nelielas problēmas ar elektrības padevi,” norādīja Pikārs. Taču pēc pirmā posma veikšanas – no Abū Dabī līdz Maskatai – “Solar Impulse 2” inženieri secināja, ka lidaparāts ir teicamā tehniskā stāvoklī un tas var turpināt sākto ceļojumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai
Kokteilis
Kura slavenība ir dzimusi tavā zodiaka zīmē: noskaidro, kā tu vari iekarot slavu
RAKSTA REDAKTORS
Linda Tunte: 15.maijam ir jābūt brīvdienai – tā ir daudz svarīgāka diena par daudzām citām 46
Lasīt citas ziņas

Pikārs skaidroja, ka šā projekta mērķis ir vērst uzmanību uz atjaunojamo enerģiju un tās iespējamo izmantošanu gan aviācijā, gan citās nozarēs. “Lidmašīnas “Solar Impulse 2″ galvenā vēsts ir iedrošināt cilvēkus un sabiedrību virzīties uz ilgtspējīgas enerģijas izmantošanu,” uzsvēra projekta vadītājs, norādot, ka ar “Solar Impulse 2” aplidos apkārt pasaulei, neizmantojot ne pilīti degvielas.

Interneta vietnes “ExtremeTech.com” aptaujātie nozares eksperti norāda, ka šveiciešu radītais lidaparāts ir “fantastisks tehniskais sasniegums”. Lidmašīna ir izgatavota no oglekļa šķiedras. Uz tās spārniem ir izvietoti vairāk nekā 17 tūkstoši nelieli saules paneļi, un katrs ir savienots ar lidmašīnā esošo litija jonu bateriju. “Solar Impulse 2” lidaparāts sver tikai 2,3 tonnas, bet tās spārnu kopējais garums ir 72 metri. Arī lidmašīnai “Boeing 747” ir līdzīgs spārnu kopējais garums, taču tās svars ir 180 tonnu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pikārs norādīja, ka lidmašīna lido ar aptuveni 50 kilometru stundā lielu ātrumu, taču dienā, kad saules stari ir visspēcīgākie, lidmašīna var pārvietoties arī ar divreiz lielāku ātrumu. Dienā tā paceļas aptuveni astoņarpus kilometru augstumā, bet naktīs – tikai pusotra kilometra augstumā. Virknē pārbaužu secināts, ka lidaparātam pa spēkam veikt arī lidojumu, kas ir ilgāks par 24 stundām, tādējādi pierādot tā spēju dienas laikā uzkrāt pietiekamu enerģijas daudzumu, kuru izmantot lidojumam nakts stundās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.