Foto: PIXABAY

Starppilsētu autobusos būs obligātas drošības jostas 0

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostu arī autobusos, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar Autotransporta direkciju sākusi sociālo kampaņu “Vari mašīnā. Vari arī autobusā”, aģentūru LETA informēja CSDD pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Direkcijā atzīmēja, ka Latvijā pērn notika 228 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti pasažieru autobusi.

Šajos negadījumos tika ievainoti 182 pasažieri un pieci autobusu vadītāji. Vienā avārijā gāja bojā autobusa šoferis. Biežāk avārijas notiek slidenos laika apstākļos, kad straujas bremzēšanas rezultātā autobuss saslīd, iebrauc grāvī vai pat apgāžas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Reģionālā pārvadātāja “Nordeka” pārstāvis Edvards Valdmanis norādīja, ka autobusā, pēc kompānijā novērotā, piesprādzējas viens no simts pasažieriem.

“Praksē ir piedzīvotas dažādas situācijas. Spilgtā atmiņā ir palikusi autobusa avārija, kas notika pirms vairākiem gadiem uz Liepājas šosejas, kur stāvošā autobusā ietriecās kravas automašīna.

Autobusa šoferi paglāba drošības josta, savukārt vairāki pasažieri trieciena brīdī tika izmētāti pa autobusu un guva dažādas traumas, sākot no sasistām ribām un gūžām, līdz pat nopietnākiem ievainojumiem.

Ja pasažieri būtu piesprādzējušies, viņi trieciena brīdī paliktu savos krēslos, kā rezultātā sekas būtu krietni mazākas,” teica Valdmanis.

CSDD norādīja, ka pēc mediķu stāstītā autobusu avārijas raksturojas ar daudz cietušajiem. Pēc vienas šādas avārijas nākas sniegt palīdzību pat vairākiem desmitiem cilvēku, tādēļ uz negadījumu vietu dodas visas pieejamās brigādes. Biežākās traumas autobusu avārijās ir dažādi lūzumi, sasitumi, brūces, izsisti zobi vai sejas traumas.

“Tieši rudenī un ziemā reģionālo maršrutu reisu pasažieriem ir jābūt īpaši piesardzīgiem un jālieto drošības josta bez šofera īpaša atgādinājuma un pamudinājuma, jo šis ir slideno ceļu laiks.

Autobusa šoferis nevar izkontrolēt visus autobusa pasažierus. Turklāt visi autobusi, kas ražoti pēc 2006. gada, ir aprīkoti ar drošības jostām, kas veido apmēram 90% no visa autobusu parka Latvijā.

Reklāma
Reklāma

No 2021.gada drošības jostas būs pilnīgi visos autobusos,” norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.