Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: SHUTTERSTOCK

Sūdzas par izglītības iestādēm ārkārtējās situācijas laikā 3

Kopš izsludināta ārkārtējā situācija un skolām jāstrādā attālināti, bērnudārzos mainīts darba režīms, dubultojies iesniegumu, sūdzību un jautājumu skaits, ko saņem Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Veselam
“Es mazliet samulstu, kāpēc rentgens rokai, bet man jāizģērbjas!” Sieviete dalās pieredzes stāstā par radiologa apmeklējumu 17
Lasīt citas ziņas

To “Latvijas Avīzei” atklāja dienesta pārstāve Jana Veinberga. Piemēram, februāra pirmajās divās nedēļās dienests bija saņēmis 15 iesniegumus, sūdzības vai jautājumus, bet no 13. marta līdz 2. aprīlim saņemtas jau 38 vēstules, kas saistītas ar ārkārtējo situāciju. Daļa vēstuļu gan sākotnēji sūtītas uz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) īpaši izveidoto e-pas­ta adresi [email protected] un pārsūtītas IKVD atbildes sniegšanai.

Kā skaidro J. Veinberga, pārsvarā uzdoti jautājumi par to, kā organizēt izglītības iestāžu darbu vai kāda būtu tiesiska izglītības iestāžu rīcība ārkārtējā situācijā.
CITI ŠOBRĪD LASA

Sūdzības, kas pārsvarā ir anonīmas, lielākoties saņemtas par ārkārtējās situācijas nosacījumu neievērošanu, piemēram, sūdzas, ka izglītības iestādēs turpinās klātienes nodarbības vai ka izglītības iestāžu sporta laukumos bērni sporto. Tāpat sūdzas par to, ka izglītības iestādē strādā personas, kas iebraukušas no ārzemēm vai iebraukušo kontaktpersonas, vai par to, ka uz bērnudārzu dežūrgrupām ved bērnus, kuru radinieki atgriezušies no ārzemēm.

Tikai 13 procenti IKVD saņemto iesniegumu, sūdzību un jautājumu saistīti ar attālināto mācīšanos. Piemēram, vecāki iebilst par izpildāmo uzdevumu daudzumu un laika ierobežojumiem, sūdzas, ka nav iespējams laikā izpildīt mācību darbus, ja ģimenē ir vairāki bērni, bet ir ierobežotas tehniskās iespējas vienlaikus pieslēgties un pildīt darbus tiešsaistē vai izpildīt uzdoto. Ziņo arī par komunikācijas problēmām ar pedagogiem un skolas personālu.

Saņemti vairāki jautājumi par mācību sasniegumu vērtēšanu.

J. Veinberga teic, ka bieži vien sūdzētāji neatklāj, par kuru skolu tieši sūdzas. Tad IKVD nekādi nevar iejaukties, tikai ieteikt vecākiem vispirms vērsties pie skolotāja un tikai tad, ja neizdodas rast risinājumu, pie skolas vadības. Savukārt, ja izglītības iestāde, par kuru saņemta sūdzība, zināma, dienests sazinās ar to, noskaidro situāciju un nekavējoties sagatavo atbildi. “Tāpat kā kvalitātes dienesta ikdienas darbā, arī ārkārtējā situācijā var konstatēt, ka lielākā daļa problēmu un jautājumu būtu atrisināma pašā izglītības iestādē ar veiksmīgas komunikācijas palīdzību,” teic J. Veinberga.

IKVD saņem jautājumus arī par dažādu izglītības iestāžu darbības principiem, piemēram, pirmsskolu dežūrgrupu darba nodrošināšanu, interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības programmu attālinātu īstenošanu, profesionālās izglītības iestāžu attālināta darba principiem.

Tāpat IKVD vēršas, ja ir neskaidrības par darba tiesiskajām attiecībām izglītības iestādēs, piemēram, darbinieku sūtīšanu atvaļinājumos, sanāksmju organizēšanu izglītības iestādēs, par to, vai ārkārtas situācijā pedagogiem jāstrādā klātienē vai attālināti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.