Foto – Aija Geida

“top!”: Pavasarī svaigu dārzeņu patēriņš veikalos pieaudzis par 17% 0

Līdz ar pavasara iestāšanos par 17% pieauguši svaigu dārzeņu uz augļu pāŗdošanas apjomi, turklāt pastiprinās tendence pircējiem izvēlēties kvalitatīvu pārtiku un samaksāt par to nedaudz vairāk, liecina veikalu tīkla “top!” apkopotie dati.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Sist viņu vajag!?” Bijušais bokseris Mairis Briedis komentē savas emocijas saistībā ar Rosļikova ievēlēšanu 63
Kokteilis
Kā atbrīvoties no ļaunās acs un atjaunot spēku: rituāli katrai zodiaka zīmei
Brīdina par iespējamu katastrofu: Eiropu klusi iekaro “supermonstru” armija, kas posta ceļus un elektroapgādi
Lasīt citas ziņas

Īpaši pieprasīti ir Latvijas klimatam raksturīgi, taču šobrīd vēl no ārzemēm ievesti produkti – bumbieri, āboli un kartupeļi, savukārt ziemā iecienītie mandarīni no ēdienkartes pamazām izzūd. Bumbieru pārdošanas apjomi aprīlī pieauguši par 46%, un kartupeļus pērk par piektdaļu lielākā apjomā nekā ziemā.

Kā liecina “top!” dati, pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem ir augsts par spīti tam, ka sliktās ražas dēļ tie maksā vairāk nekā pirms gada. Situāciju glābj nesen veiktās likumdošanas izmaiņas, līdz 5% samazinot pievienotās vērtības likmi Latvijai raksturīgiem augļiem un dārzeņiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Izvēle ar katru nedēļu kļūst plašāka, veikalu plauktos nonākot arī Latvijā audzētiem gurķiem, tomātiem un citiem dārzeņiem. Palielinājusies pircēju interese arī par “dzīviem” produktiem, piemēram, salātiem, sīpollokiem, bazilika un citiem garšaugiem podiņos. Piemēram, lociņu pārdošanas apjomi aprīlī ir dubultojušies,” norādīja “top!” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Priedīte.

Tāpat viņa atzina, ka siltajās dienās divkāršojas pieprasījums pēc svaigās gaļas, jo īpaši – vistas, kura tiek pirkta divreiz lielākā apmērā nekā svaiga cūkgaļa.

“Gaļas pircējus var iedalīt trīs kategorijās. Pirmie pērk svaigu gaļu un gatavo paši, otrie iegādājas jau gatavus marinējumus, bet trešie pērk jau pagatavotu produkciju, kas tikai jāuzsilda. No gatavajiem marinējumiem liela daļa pircēju ir iecienījuši uz vietas “top!” gatavoto grilgaļu, savukārt no tradicionālajām cepamgaļām populārākie ir cāļu pusspārni un cūkgaļa tradicionālajos marinējumos. Kopumā pircēji galveno uzmanību pievērš produkta sastāvam, lietošanas ērtumam un arī attiecīgā brīža ēdienu izvēles un pasniegšanas veida modes tendencēm,” teica veikala pārstāve.

Kā ziņots, patlaban Latvijā ir 272 veikali “top!”, no kuriem visvairāk jeb 32% darbojas Kurzemē. Turpretī Vidzemē ir 23% veikalu, Rīgas rajonā – 16%, no kuriem septiņi atrodas Rīgā, Latgalē – 15%, savukārt Zemgalē – 14%.

Latvijā ar preču zīmi “top!” Latvijā patlaban darbojas 271 pārtikas veikals, no tiem 149 ir “top!” un 122 ir “mini top!” veikali, kuri pieder 20 vietējiem uzņēmumiem – SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, AS “Diāna”, SIA “Lars Limited”, SIA “Gabriēla”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “ESSA”, SIA “G.A.L.”, SIA “Lekon”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “Oregano”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”.

Reklāma
Reklāma

“top!” kopējais apgrozījums 2016.gadā bija 243 miljoni eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.