Maestro Raimonds Pauls

VIDEO. “Traģiski bija tiem, kas aizgāja par tālu un nevarēja apstāties…” Raimonds Pauls par muzicēšanu krogos un bohēmu 34

Pie skandalozā režisora Dž. Dž. Džilindžera raidījumā “Dž. Spot” 15. janvārī uz sarunu bija ieradies īpašs viesis – Maestro Raimonds Pauls. Viņš atklāja detaļas par savas karjeras aizsākumiem, pastāstīja par bohēmu, kā arī paziņoja nelāgus jaunumus par dzejnieku Jāni Peteru, par ko vēstījām jau iepriekš.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
Kokteilis
Gudri jau kopš dzimšanas: 5 zodiaka zīmju pārstāvji, kuri var lepoties ar attīstītu intelektu
Dārzs
FOTO. Cik šogad maksā stādi, un kas ir piedāvājumā? Reportāža no Siguldas Stādu parādes
Lasīt citas ziņas

Sarunas sākuma posmā Maestro kavējās atmiņās par Rīgas Kinostudiju: “Kad es ieeju kinostudijā, man vienkārši žēl ir. Tur taču cilvēki strādāja un kaut kas notika, strādāja profesionāļi.” Viņš pauda pārliecību, ka kaut ko jau varēja darīt lietas labā.

Tāpat R.Pauls pastāstīja par laiku, kad viņš strādāja Jūrmalas krogos. Tas bija zelta laiks, kad krogos bija dzīvā mūzika, viņš uzsvēra. Vakaros gājām, restorāni bija ar ļoti labām virtuvēm. No mums prasīja stundu klasisko koncertu (operu izvilkumus), pēc tam bija pauze un tad sākās vakara seanss. “Es tur laikam drusciņ labāk spēlēju tās klavieres, un mani sāka aicināt tajā laikā,” viņš atceras. Viņi tika uzskatīti vien par krogus muzikantiem, nevis kaut ko nopietnu. Tā bija arī mūziķiem zināmā mērā peļņa, kā arī laba pieredze.

CITI ŠOBRĪD LASA

“No instrumenta var vis kaut ko izspiest, vajag tikai mācēt,” Maestro ir pārliecināts, piebilstot, ka katram tas skan citādāk.

Pašmāju slavenības ierodas uz Maestro Paula koncertu "Dzintaros"

Runājot par to, kā viņš zināja, kas patiks sabiedrībai, R. Pauls sarunā atzina: “Es spēlējot jutu tikai vienu – ir vajadzīgs meldiņš, melodija, kura kaut kādā veidā aizķer klausītāju. Kā uz to trāpīt, es nezināju, zināju tikai vienu – populārākais latviešu komponists ir Emīls Dārziņš.” Tādu meldiņu, kā toreiz uzrakstīja, vairs nav, viņš piebilst.

Tolaik arī bohēma neesot bijusi sveša. “Iedzeršana tajos laikos dažkārt pat aizgāja par tālu. Tā tas bija,” viņš pastāstīja. Tas pats esot darīts konservatorijas kafejnīcā. Traģiski bijis tiem, kas aizgāja par tālu un nevarēja apstāties. Viņš izjutis to pats uz sevis, kad bija novilcis strīpu, un viņam vajadzēja paiet garām tām vietām. Tas bijis grūti.

Maestro atminējās smieklīgu gadījumu, kad viņu kompānijai par skaļu trokšņošanu tika izsaukta policija. Jaunais policists, kas atnācis, ticis piedzirdīts un kļuvis par vienu no viņu “draugiem”.

Tāpat viņš Dž.Dž.Džilindžeram pastāstīja par vairākiem latviešu supertalantiem, kurus aizvietot, pēc viņa domām, nespēs neviens.

Prezentēta Maestro Raimonda Paula jaunā plate

Pilnu raidījuma ierakstu skaties šeit:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.