Publicitātes foto

Ungārija sāk 5G dzelzceļa projektu uz Huawei tehnoloģiju bāzes 2

Ungārijas Austrumu–rietumu mezgla (East-West Gate — EWG) multimodālajā terminālī ir sākts unikāls tehnoloģiju attīstības projekts. Šo Eiropā lielāko viedās dzelzceļa loģistikas termināli ir plānots pabeigt līdz 2022. gada pirmajam ceturksnim, un tas būs pirmais terminālis Eiropā, kas izmantos privāto 5G tīklu iekšējiem sakariem un tehnoloģisko ierīču darbībai.

VIDEO. Ir iemesls, kāpēc Zelenskis kopš kara sākuma velk vienu un to pašu apģērbu un kāpēc tuvākajā laikā to mainīs 85
“Ir pamats uztraukumam?” Slaidiņš par to, vai Latvijas iedzīvotājiem jāveido pārtikas krājumi 41
Rolands Repša: Krievijā mobilizācija tālāk var attīstīties divos atšķirīgos scenārijos 15
Lasīt citas ziņas

Turklāt ar 5G tehnoloģijas palīdzību attālināti tiks kontrolēti arī pilnībā automatizētie termināļa piekaramie ceļamkrāni, kas spēs veikt arī smalkas kustības. Privāto 5G tīklu nodrošinās uzņēmumi Vodafone Hungary un Huawei Technologies Hungary atbilstoši investora East-West Intermodal Logistics Services Plc. vajadzībām.

East-West Intermodal Logistics Services Plc., Vodafone Hungary un Huawei Technologies Hungary parakstīja nolīgumu par privātā rūpniecības 5G tīkla ieviešanu multimodālajā terminālī, kas pašlaik tiek būvēts Ungārijas ciematā Fényeslitke.

CITI ŠOBRĪD LASA

Parakstīšanā piedalījās arī Peters Starajs (Péter Sztáray), valsts sekretārs drošības politikas jautājumos, un Karols Balažs Solmars (Károly Balázs Solymár), valsts sekretāra vietnieks digitalizācijas jautājumos.

Attīstības projektam nepieciešamo aparatūru nodrošinās uzņēmums Huawei. Savukārt platformas un tīkla atbalstu sniegs uzņēmums Vodafone Hungary.

Šis projekts ir svarīgs pavērsiena punkts ne tikai Ungārijas 5G attīstības pasākumu kontekstā, bet arī dzelzceļa kravu pārvadājumu digitalizācijā. Visos aspektos EWG būs 21. gadsimta dzelzceļa loģistikas centrs.

EWG pirmais Eiropā izmantos pats savu 5G tīklu iekšējiem sakariem un tehnoloģisko ierīču darbībai. Tas būs pirmais terminālis pasaulē, kur pilnībā automatizētie piekaramie ceļamkrāni, kas spēs veikt arī smalkas kustības, tiks attālināti kontrolēti ar 5G tehnoloģijas palīdzību, — vēl viens labs piemērs 5G izmantošanas iespējām loģistikā.

“5G tiek uzskatīta par jaunu platformu visā pasaulē. Tajā pašā laikā jāatzīst, ka jau tagad tās nozīme ir neapstrīdama; jaunos rūpniecības un loģistikas biznesa modeļus var veidot, balstoties uz jaunās paaudzes mobilo sakaru tīkliem,” norādīja uzņēmuma Vodafone Hungary korporatīvo pakalpojumu izpilddirektora vietnieks Matjašs Dobo (Mátyás Dobó).

“Tie veicina Ungārijas uzņēmumu attīstību, darbavietu radīšanu un — galu galā — stimulē eksportu un padara mūsu valsti pievilcīgu uzņēmumiem, kas sniedz ārpakalpojumus. 5G ir pirmā tehnoloģija, kas integrē mobilo tīklu ar biznesa lietojumprogrammu.

Tieši šī iemesla dēļ mēs jau no paša sākuma bijām iecerējuši padarīt Ungāriju par vienu no nozīmīgākajiem privātā 5G tīkla nodrošinātājiem reģionā, veicinot šīs jomas projektus un ieguldījumus Ungārijas sadarbībā ar starptautiskajiem partneriem.

Attīstības projekts, kas tiek īstenots Austrumu–rietumu mezgla loģistikas terminālī, ir lielisks šīs ieceres apliecinājums. Esmu pārliecināts, ka pēc šī unikālā ieguldījuma, kas ir mobilizējis gan valsts, gan privāto sektoru, nākotnē gaidāmi daudzi līdzīgi projekti.”

Uzņēmuma Huawei Technologies Hungary izpilddirektors Colin Cai piebilda: “Mūsu uzņēmuma privātie 5G tīkli dara iespējamu pilnīgi jaunu rūpniecības nozaru digitalizāciju. Uzņēmums Huawei jau ir uzbūvējis daudzas līdzīgas sistēmas Ķīnā. Savukārt Eiropā šis ir pirmais konteineru terminālis, kur tiks ieviests autonoms, attālināti vadāms risinājums, kas tiek izmantots ar 5G tehnoloģijas palīdzību.”

Viņš piebilda, ka augstas izšķirtspējas kamerām ir nepieciešams liels augšupielādes joslas platums, savukārt tālvadības aizkave ir ļoti maza. Pielāgotais augstas datu drošības privātais 5G tīkls sniedz iespēju nodrošināt bezvadu tālvadību reāllaikā visā konteineru termināļa teritorijā.

Tīkla lietojums ievērojami paaugstinās efektivitāti, kā arī mainīsies darba apstākļi. Piemēram, Fényeslitke ceļamkrānu operatoriem nenāksies visu dienu pavadīt ceļamkrānā. EWG ir nākamais solis pēc pirmā Ungārijas privātā 5G tīkla izvietošanas HUAWEI atrašanās vietā Páty (tā darbība tika sākta pagājušajā gadā (2020. g.)).

HUAWEI šo 5G tīklu izveidoja kopā ar Vodafone partnerības ietvarprogrammā. Šis jaunais ieguldījums ļoti labi parāda, ka minētā tehnoloģija tagad ir pieejama ikvienam.

Ungārijas Ārlietu un ārējās tirdzniecības ministrijas valsts sekretārs drošības politikas jautājumos Starajs sacīja: “Ungārijas valdības mērķis ir padarīt mūsu valsti plaukstošu pasaules tirgū notiekošo pārmaiņu situācijā. Lai sasniegtu šo mērķi, mēs koncentrējamies uz darbavietu radīšanu, ieguldījumiem un nodokļu samazināšanu, jo šie aspekti var padarīt Ungārijas ekonomiku ilgtspējīgu un konkurētspējīgu arī ilgtermiņā.

Austrumu–rietumu mezgla terminālis, kas tiek būvēts uz valsts austrumu robežas, un tehnoloģiju attīstības projekts, par kuru nupat tika paziņots, ir ļoti labi piemēri šiem centieniem. Ārlietu un ārējās tirdzniecības ministrija ir pārliecināta, ka šī sadarbība turpināsies arī nākotnē.”

“Valdība pievērš lielu uzmanību tādu industriālu risinājumu izstrādei, kuru pamatā ir 5G tehnoloģijas,” komentēja Solmars.

“Ieguldījumi šobrīd īstenotajā loģistikas projektā ir pirmais nozīmīgais pavērsiena punkts šajā procesā. Mēs ceram, ka drīz Ungārijā tiks īstenots vēl vairāk novatorisku attīstības projektu, izmantojot vismodernākās digitālās tehnoloģijas, tādējādi turpinot Ungārijas konkurētspējas uzlabošanu.

Tieši tādēļ valdība vēlētos veidot partnerattiecības ar ikvienu uzņēmumu, kas izstrādā, nodrošina vai izmanto mūsdienīgas tehnoloģijas Ungārijas ekonomikas stiprināšanai.”

Par Austrumu–rietumu mezgla multimodālo pārvadājumu termināli
Austrumu–rietumu mezgla (EWG) multimodālā termināļa būvniecība tika sākta 2021. gada janvārī Ungārijas ciematā Fényeslitke, blakus Ukrainas–Ungārijas robežai 85 hektāru platībā. Uzbūvējot EWG, Ungārija iegūs iespēju kļūt par svarīgu dalībnieku starp Āziju un Eiropu veikto kontinentālo kravu pārvadājumu nozarē.

Objekts, kas atrodas vietā, kur satiekas standarta un platsliežu dzelzceļš, un kas tiek būvēts 30 miljardu HUF vērtā privātā ieguldījuma ietvarprogrammā, tiks nodots ekspluatācijā 2022. gada pirmajā ceturksnī. Terminālis spēs apstrādāt līdz pat vienam miljonam 20 TEU gadā. Attiecībā uz teorētisko jaudu un teritoriju, tā būs lielākā šāda veida iekārta kontinentā.

Atbilstoši mūsu laikmeta un ES dzelzceļa un klimata stratēģijas prasībām termināļa darbības laikā tiks pievērsta liela uzmanība apkārtējās vides jautājumiem.

Objekta izveidē tiek izmantota videi draudzīga jeb zaļā tehnoloģija. Objekta energoapgāde cita starpā tiks balstīta uz augstas veiktspējas saules enerģijas parku un siltumsūkņu sistēmu.

Termināļa teritorijā tiks izmantoti tikai elektriskie termināļa traktori un elektriskie automobiļi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
VIDEO. Ir iemesls, kāpēc Zelenskis kopš kara sākuma velk vienu un to pašu apģērbu un kāpēc tuvākajā laikā to mainīs 85
“Ir pamats uztraukumam?” Slaidiņš par to, vai Latvijas iedzīvotājiem jāveido pārtikas krājumi 41
Rolands Repša: Krievijā mobilizācija tālāk var attīstīties divos atšķirīgos scenārijos 15
VIDEO. Pirmais sagūstītais Krievijas mobilizētais neslēpj pārsteigumu par piedzīvoto: “Es no sirds nožēloju, ka tā rīkojos”
VIDEO. “Jums arī tā ir?”: latvietis uzliek “skaitītājus” uz radiatoriem, bet tie nepavisam nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas
Parlaments konceptuāli atbalsta Valsts aizsardzības dienesta likumprojektu
Rolands Repša: Krievijā mobilizācija tālāk var attīstīties divos atšķirīgos scenārijos 15
VIDEO. Ko Krievijas iedzīvotāji domā par mobilizāciju un vai ir ar mieru doties karot uz Ukrainu?
Iekšlietu ministrs: Riska skalā no 1 līdz 10 situācija Krievijas pierobežā vērtējama kā 7-8 15
Rudens jau klāt! Kā pareizi “ieziemot” dārza mēbeles, lai tās nebojātos mitrumā un salā?
13:31
Parlaments konceptuāli atbalsta Valsts aizsardzības dienesta likumprojektu
13:17
FOTO. “Jums nav jākliedz uz mani!”: Elizabetes II mazmeitas vīrs nezināmu iemeslu dēļ karalienes bērēs ieradās ar medaļām pie frakas, kuras nav “nopelnījis”
13:12
FOTO. “Jums nav jākliedz uz mani!”: Elizabetes II mazmeitas vīrs nezināmu iemeslu dēļ karalienes bērēs ieradās ar medaļām pie frakas, kuras nav “nopelnījis”
FOTO. “Visgarlaicīgākais s**** no visiem šoviem!”: mūziķis Ralfs Eilands skarbi nokritizē jauno TV projektu
VIDEO. “Labākā priekšvēlēšanu reklāma, kāda redzēta!” Tiktokeri parodē partiju solījumus 1
VIDEO. “Ļoti skaidri liku saprast, ka to vēlos!”: pirms savas 50.jubilejas trešo reizi apprecējusies modes žurnāliste Una Ulme
“Kopš modē uzpumpētas lūpas un citi apaļumi…”: aktrise Vita Baļčunaite prāto par “plastmasīgo” laikmetu 3
VIDEO. Viesuļvētra “Īans” posta ASV Floridas štatu
VIDEO. Buļļupē manīts ronis – vai viņš pārgrauza “NordStream”?
Jauno koalīciju gaidot 11
Kā divi cilvēki uzsāka vakcinēšanas sertifikātu viltošanas “biznesu”? Par viltus sertifikātu prasīja 350–400 eiro 1
Pabriks: Valsts aizsardzības dienesta reformu nebūs viegli veikt, tomēr nav citas izvēles
Sārts piesardzīgs prognozēs par iespējamu masveida protestu veidošanos Krievijā, tomēr tiem esot potenciāls 10
Eklons: Krievijas pilsoņi šobrīd no Latvijas vairāk izbrauc nekā iebrauc
Zelenskis krievu okupantiem: Gribat dzīvot – bēdziet
Enerģijas krīze Eiropā ievirzās bīstamā posmā
Sirmgalve nobrauc sirmgalvi – pretim spīdējusi saule un ņirbējuši uz ceļa stabiņi
“Ir pamats uztraukumam?” Slaidiņš par to, vai Latvijas iedzīvotājiem jāveido pārtikas krājumi 41
Valsts prezidents: Ar cauruļvada “Nord Stream” bojāšanu Krievija ir sākusi jaunu agresijas fāzi
Sākts kriminālprocess par mediķu atteikšanos vest uz slimnīcu sievieti ar smagu galvas traumu 25
VIDEO. Nepatīkami skati: krievi lauž sev kājas, lai izvairītos no mobilizācijas 111
FOTO. “Lūdzu, nesatraucieties par to!”: bijušais prinču Viljama un Harija darbinieks pastāsta, kurš no brāļiem ikdienā izturējās jaukāk
“Cilvēkiem, kurus šobrīd mobilizē, iespējas izdzīvot ir ļoti zemas.” Sārts par to, ka mobilizācija Krievijā ir izmisuma solis
“Ir jāpanāk, lai sankcijas strādā.” Mūrniece par to, ka ne vienmēr noteiktie ierobežojumi darbojas 77
VIDEO. Olgas Rajeckas vīrs Ivo atklāj, kā populārā dziedātāja uzvedas pirms koncertiem
Stādaudzētāja: “Rudenī nederēs pavasarī neizlietotais mēslojums!” Kā šobrīd spēcināt augus?