Foto-Fotolia

Uz bedres pārsista riepa. Kas maksās? 0

Mums laukos ir ļoti slikti ceļi. Braucu un pārsitu riepu uz dziļas bedres ar asām malām. Vai no apdrošināšanas kompānijas var pieprasīt atlīdzību? Man ir gan OCTA, gan KASKO. Kaimiņš arī pirms pāris nedēļām pārsita riepu. Nevar būt, ka iedzīvotājiem jācieš. MARGARITA Ķeguma novadā

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

LTAB sabiedrisko attiecību konsultants Gints Lazdiņš skaidro, ka OCTA apdrošināšana sedz zaudējumus citas personas nodarītajai mantai. Šajā gadījumā varētu būt runa par KASKO apdrošināšanu. Taču, lai saprastu, vai lasītājas gadījumā bedru nodarītie zaudējumi ir iekļauti KASKO segumā, ieteicams vērsties pie konkrētā apdrošinātāja, kas izsniedzis polisi. Turklāt ir vairāki būtiski aspekti, kas jāatceras, lai no KASKO apdrošinātāja varētu saņemt atlīdzību.

Vai apdrošinātājs prasa, lai būtu sastādīts ceļu satiksmes negadījuma protokols. Šādā gadījumā, ja ir atstāta notikuma vieta, zaudējumu atlīdzības pieteikumu vairs nevar iesniegt. Lielākoties gan apdrošinātāji ir elastīgi un nepieprasa šādā situācijā ceļu policijas sastādītu protokolu ar noteikumu, ka negadījumā nav iesaistīti citi transportlīdzekļi, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, nav cietuši cilvēki un automašīnai nav radušies bojājumi, kuru dēļ tai aizliegts piedalīties ceļu satiksmē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai polisē ir iekļauts pašrisks, proti, zaudējumu daļa, kuru KASKO līgumā noteiktos gadījumos apdrošinātājs neatlīdzina. Lielākoties polises cena bez pašriska ir ievērojami augstāka, tāpēc autovadītāji izvēlas 150–300 eiro pašrisku. Līdz ar to var izrādīties, ka spēkrata riepa būs vien jāmaina par saviem līdzekļiem, ja vien nav cietusi arī auto piekare un zaudējumi nepārsniedz pašriska apmēru.

Ja polisē ir iekļauti auto evakuācijas pakalpojumi, izdevumus par bojātā transportlīdzekļa nogādāšanu autoservisā sedz apdrošinātājs.

Atbilstīgi noteikumiem uz vienas ass jābūt vienādām riepām. Ja neizdodas atrast tādu pašu riepu, apdrošinātājs aizvieto divas riepas uz vienas ass. Tās var būt jaunas un lietotas. Ja riepa ir nolietota, izdevumus par jaunu riepu apdrošinātājs neatlīdzinās un piedāvās lietotas. Savukārt, ja riepas nodilums ir vien pāris milimetru, tiksiet pie jaunām riepām.

Ja autovadītājs ir uzņēmīgs, viņš var mēģināt saņemt atlīdzību par bojāto riepu caur tiesvedību no valsts un pašvaldības kā ceļa īpašniekiem. Tas gan ir dārgs un laikietilpīgs process, kas var vilkties vairāku gadu garumā un prasīt vairāk līdzekļu nekā faktiski radies zaudējums par sabojāto riepu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.