Foto: Ieva Lūka/LETA

Uzlabo invaliditātes apliecību reģistrēšanas un uzskaites kārtību 0

Turpmāk personām ar invaliditāti būs iespēja pašām izvēlēties efektīvāko invaliditātes apliecības saņemšanas veidu un arī iesnieguma iesniegšanas veidu Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai (VDEĀVK), tā portālam “La.lv” pavēstīja Labklājības ministrijas Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciālists Egils Zariņš.

Reklāma
Reklāma
Dronu uzbrukumi naftas pārstrādes rūpnīcām Krievijā ir panākuši neiedomājamo – pasaules lielākajai naftas valstij sāk pietrūkt benzīna
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ 22
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam 80
Lasīt citas ziņas

To nosaka otrdien, 11. decembrī, valdības sēdē pieņemtie grozījumi Ministru kabineta noteikumos “Noteikumi par invaliditāti apliecinoša dokumenta parauga, dokumenta izsniegšanas un uzskaites kārtību”.

Līdz šim spēkā esošā iesnieguma iesniegšanas un apliecību izsniegšanas kārtība nenodrošināja, ka persona varēja saņemt apliecību viņam piemērotākajā veidā un laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ne katrs cilvēks, kuram tika noteikta invaliditāte un vēlējās saņemt apliecību VDEĀVK uz vietas varēja ierasties piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas vai iesnieguma par atkārtotu apliecības saņemšanu iesniegšanas. Bieži personas, kuras vēlējās saņemt apliecību pa pastu, nebija sasniedzamas norādītajā adresē.

Grozījumi paredz arī, invaliditātes apliecību un lēmumu par invaliditātes noteikšanu personai nosūtīt vienā pasta sūtījumā, tādejādi nodrošinot arī efektīvāku valsts budžeta līdzekļu izlietojumu. Līdz šim spēkā esošā kārtība paredzēja atšķirīgus lēmuma un apliecības izsniegšanas laikus.

Novērsta arī tiesību normu dublēšanās par prasībām personas fotogrāfijai un sejas digitālajam attēlam.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.