Publicitātes foto

Valdzinošais Vensāns Kasels no noziedznieka par likumsargu 0

Pasaules pirmā oficiālā privātdetektīva Fransuā Vidoka dzīves ceļš bija līkumains – viens no Francijas visvairāk meklētajiem noziedzniekiem nolēma pāriet likuma sargu pusē. Iemeslu tam bija daudz, un gan tajos, gan Parīzes politikas aizkulisēs un intrigās ieskatās un ieklausās biogrāfiskā drāma “Parīzes imperators” ar Vensānu Kaselu titullomā.

Reklāma
Reklāma
Vai zināji, ka šie ieradumi veicina mūsos skumjas un nomāktu garastāvokli?
TESTS: Atbildi tikai uz 6 jautājumiem un mākslīgais intelekts izrēķinās tavu vecumu!
Izrādās, gurķus ar tomātiem nedrīkst ēst kopā! 8 produktu kombinācijas, no kurām labāk izvairīties 37
Lasīt citas ziņas

Vidoks kļuvis par leģendu ne tikai cietumnieku un cietuma sargu aprindās – pārsteidzošā kārtā viņam atkal izdodas pamest par drošu uzskatītu ieslodzījuma vietu, taču pēc gadiem ilgas bēguļošanas viņš tomēr nolemj stāties likuma otrā pusē, un politiskais klimats – jukas pēcrevolūcijas Francijā – šādam solim ir vairāk nekā piemērots. Sapazinies ar vienu no Parīzes izveicīgākajām garnadzēm, viņš ne vien saudzē daiļavu, nenododams to likumsargu rokās, bet iemīlas viņā, un šī romantiskā līnija izvijas cauri filmas “Parīzes imperators” spraigajiem notikumiem, kuros kā bagātīgā franču maltītē režisors servējis visdažādākos pagriezienus, brīvu vaļu gan neļaudams savai fantāzijai, bet pieturēdamies pie reiz notikušā.

Ežēns Fransuā Vidoks (1775–1857) dzīvoja ar vērienu, un viņa pieredzēto savos darbos braši aprakstījuši gan Viktors Igo, gan Edgars Alans Po, gan Aleksandrs Dimā, gan Onorē de Balzaks – modernās kriminoloģijas tēvs ir gana kolorīts personāžs, lai ne viens vien gribētu sekot viņam pa Parīzes un citu pilsētu ielām, un to noziedzīgā aura, asinis un nežēlastība ieausta arī Žana Fransuā Rišē filmā. Kā galvenais vai otrā plāna varonis Vidoks kinoskatītājiem nav svešs – pirmoreiz kinematogrāfisti viņa piedzīvojumus ekranizēja 1909. gadā, bet pagaidām slavenākā tapa 2001. gadā ar Žerāru Depardjē galvenajā lomā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rišē uzsvaru licis uz aktieransambli un kolorītajiem varoņiem arī otrajā plānā, Parīzei iedāvinot gan noslēpumainus, gan klaji bezkaunīgus vaibstus, un arī no vardarbības viņš nav vairījies, taču nav piemirsis arī diplomātijas paraugstundas un romantiku. Kasela – viņš filmējās arī Rišē drāmā “Žaks Mesrins: Nāves instinkts” (2008), kas atklāj vienu no slavenākajiem Francijas noziedzniekiem pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, – Vidoks kompromisus neatzīst, un viņam ir savi iemesli tā dzīvot. Taču režisora un aktiera jaunākais kopdarbs, kas izmaksāja 22 miljonus eiro, nav guvis atsaucību no skatītāju puses, kaut arī veidots žanra labākajās tradīcijās, un iemesls tam ir viens – filmu pārbagātība, kas skatītāju izlutinājušas.

“Parīzes imperators”/”L’Empereur de Paris”

  • Francija, 2018
  • Režisors: Žans Fransuā Rišē
  • Lomās: Vensāns Kasels, Olga Kuriļenko, Freija Meivore, Augusts Dīls, Fabriss Lukīni, Denī Lavāns
  • No 3. maija kinoteātros

Filmas treileris:

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.