“Baltijas ceļa” piemiņas siena Viļņā.
“Baltijas ceļa” piemiņas siena Viļņā.
Foto: Woody Alec/SHUTTERSTOCK

Viļņā automobiļa novietošana maksās dārgāk 0

Viļņā no nākamā gada automobiļa novietošana maksās dārgāk, jo saskaņā ar Lietuvas galvaspilsētas pašvaldības deputātu trešdienas lēmumu tiks būtiski mainīts tarifu zonējums, lai gan paši tarifi katrā atsevišķā zonā netiks paaugstināti.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 264
VIEGLAIS TESTS. Ja nevari atbildēt 100% pareizi uz šiem jautājumiem, tad tu neesi pārāk gudrs
Lasīt citas ziņas

Grozījumi visjūtamāk skars vecpilsētu un centra rajonu, kur tiks paplašinātas tā dēvētās zilā un sarkanā tarifu zonas, kurās maksa par auto novietošanu ir attiecīgi 2,50 un 1,50 eiro stundā. Noteikts, ka zilajā zonā ietilpstošo mašīnu novietošanas vietu skaits gandrīz četrkāršosies, bet sarkanajā pieaugs teju trīs reizes. Paplašināt paredzēts arī divas lētākās – dzelteno un zaļo zonu, kur stāvēšanas maksa ir 0,60 un 0,30 eiro stundā.

Maksa turpmāk tiks iekasēta arī par mašīnas novietošanu stāvlaukumos pie Viļņas iedzīvotāju iecienītākajām atpūtas vietām Neres upes un vairāku piepilsētas ezeru krastos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc diskusijām padome noraidījusi galvaspilsētas pašvaldības satiksmes uzņēmuma “Susisiekimo paslaugos” priekšlikumu par eiro paaugstināt tarifus. Kā norādījis Viļņas mērs Remiģijs Šimašus, saskaņā ar pašvaldības datiem pilsētas centrā mēdz būt aizpildītas vidēji 85% no auto stāvēšanas vietām, bet tarifu paaugstināšanas gadījumā šis rādītājs varētu samazināties līdz 50%,.

Pēc viņa teiktā, pašvaldības mērķis nav ievākt vairāk naudas, bet gan kontrolēt satiksmes plūsmas, īpaši centrā, kur nav iespējams paplašināt stāvlaukumus.

“Protams, tiks iekasēts vairāk naudas, bet tā tiks novirzīta (..) ilgtspējīgas mobilitātes programmām, tai skaitā gājēju infrastruktūras un sabiedriskā transporta uzlabošanai. Bet tur, kur pastāv dabiski ierobežojumi [stāvvietu paplašināšanai], piemēram, vecpilsētas ielās vai pie ezeriem, mēs tiešām neplānojam nojaukt ēkas vai gāzt kokus, lai tur varētu novietot vairāk automobiļu,” žurnālistiem sacījis mērs.

Saskaņā ar “Susisiekimo paslaugos” datiem Viļņā joprojām ir zemākie automobiļu novietošanas tarifi starp Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgā par stāvēšanu vecpilsētā pirmajā stundā jāmaksā pieci eiro, bet par katru nākamo stundu – astoņi eiro, bet Tallinā maksa ir seši eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.