1925. gada 22. oktobrī 0

Pirms 90 gadiem, 1925. gada 22. oktobra rītā, Rīgas ostā no Glāzgovas kuģubūvētavas ieradās pirmskara Latvijas flotes lepnums ledlauzis “Krišjānis Valdemārs”.

Reklāma
Reklāma
Ārsti brīdina: iecienītos un par veselīgiem uzskatītos produktos ir viela, kas var veicināt resnās zarnas vēzi. Kuri tie ir?
“Ne pirksts nav pakustināts.” Vēsturiskā restorāna “Sēnīte” atjaunošanai vāc līdzekļus, bet sabiedrība to vērtē ļoti pretrunīgi
TV24
“Ellē ir viens katls, kuru neapsargā – tur vārās latvieši!” Kāpēc Latvijā ir tā, kā ir, skaidro Zatlers
Lasīt citas ziņas

Pēc Latvijas valdības pasūtījuma 1924. – 1925. gadā būvētais kuģis, vētras aizkavēts, ceļā pavadīja nedēļu. Orkāns pie Anglijas krastiem bija nodarījis zināmu postu: nolauzis antenu, sadauzījis glābšanas laivas un no šūpošanās bija cietušas arī nenostiprinātas mēbeles kajītēs. “Krišjānis Valdemārs” bija 60 m garš un 17 m plats ar iegrimi 6,7 m, kamdēļ sākotnēji nemaz nevarēja Rīgā pietauvoties, jo piestātne pie krasta tam bija par seklu. Jau dažas stundas pēc ierašanās apbrīnot iespaidīgo kuģi atnāca valdības delegācija. Ledlauzi uzskatīja par akūti nepieciešamu ziemas kuģošanas nodrošināšanai līcī, tāpēc pasūtījums bija viena no valdības prioritātēm. “Ledlauzis spēs salauzt visbiezāko ledu, kāds tik pie mums var būt,” priecājās avīzes.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.