Foto – LETA

“Krājbanka”: Paula situācija cilvēcīgi saprotama, taču likums jāievēro 0

Cilvēcīgi ir saprotama Raimonda Paula situācija “Latvijas Krājbankas” (“Krājbankas”) gadījumā, taču ir stingri jāievēro likums, pildot bankas maksātnespējas administratora pienākumus, norāda “Krājbankas” administrators kompānija “KPMG Baltics”.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 201
Lasīt citas ziņas

Latvijas Televīzija vakar ziņoja, ka Pauls, kurš “Krājbankā” zaudēja gandrīz miljonu eiro (700 000 latu), saņēmis bankas administratora parakstītu brīdinājuma vēstuli, kurā pieprasīts, lai komponists atmaksā 100 latu, kuri viņam izmaksāti bankas kļūdas dēļ. Vēstulē norādīts, ka banka, izmaksājot 70 000 latu kompensāciju no noguldījumu garantijas fonda, pārmaksājusi Paulam 100 latus, kuri 14 dienu laikā jāatmaksā bankai, pretējā gadījumā pret viņu tikšot celta prasība tiesā.

“KPMG Baltics” sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis biznesa portālam “Nozare.lv” skaidroja, ka situācija ar kļūdainajiem aprēķiniem par garantēto atlīdzību pārmaksām radusies pērn laikā no 23. līdz 26.novembrim, kad banka sagatavoja informāciju par garantēto atlīdzību klientiem, balstoties uz bankas informācijas sistēmā esošajām ziņām, kur nebija ņemta vērā visa informācija par maksājumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Patlaban bankas administrators, kas ar tiesas lēmumu apstiprināts decembrī, tikai veic tam likumā noteikto un lūdz personas, kurām ir veikta pārmaksa, atmaksāt naudu Noguldījumu garantiju fondā, skaidroja maksātnespējas administratora sabiedrisko attiecību konsultants.

Lielākā daļa klientu, kuriem ir izveidojusies garantētās atlīdzības pārmaksa – tādi ir daži desmiti – ir fiziskas personas, kuras laika periodā no 23. līdz 26.novembrim bija ar kartēm izņēmušas naudu no bankomātiem vai klientu apkalpošanas centros, taču minētās summas bankas informācijas sistēma neieskaitīja, aprēķinot garantēto atlīdzību.

Otra klientu grupa, kuriem ir izveidojusies pārmaksa, ir klienti, kuri bija veikuši maksājumus ar norēķinu kartēm, bet par šiem maksājumiem garantijas atlīdzības aprēķināšanas brīdī banka nebija saņēmusi visu informāciju, informēja Fīrmanis.

“Cilvēcīgi, protams, ir saprotama Paula kunga situācija, taču tāds šobrīd ir likums, kas administratoram ir stingri jāievēro, pildot bankas maksātnespējas administratora pienākums,” norādīja “KPMG Baltics” pārstāvis.

Viņš atzīmēja, ka visi bankas kreditori paredz, ka administrators savus pienākumus veiks rūpīgi, ievērojot likumu, kas šajā gadījumā pret visām iesaistītajām personām ir bez izņēmumiem.

Jau ziņots, ka Pauls par maksātnespējīgu atzītajā “Krājbankā” dažādās valūtās zaudējis visus sava mūža ietaupījumus – gandrīz miljonu eiro (700 000 latu). Komponists saņēmis 70 000 latu kompensāciju.

“No sākuma domāju, ka mani kāds nes cauri. Pēc tā, kad man ir nozagti milzīgi līdzekļi šajā bankā, pateicoties mūsu neizteiksmīgajai valdībai, kāda mums te ir, pēkšņi izrādās, ka es esmu “Krājbankai” simt latu parādā. Vēstulē ir rakstīts – ja es to neatdošu, mani tūlīt tiesās un liks cietumā. Tad interesanti, uz cik gadiem jāliek cietumā tos, kas man nozaga visu,” Latvijas Televīzijai no bankas maksātnespējas administratora saņemto vēstuli komentēja Pauls.

Reklāma
Reklāma

“Var jau pasmieties, bet ir jau kaut kāda robeža,” norādīja komponists.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.