1935. gada 27. augustā 0

Pirms 80 gadiem, 1935. gada 27. augustā, Liepājas kar­ostas darbnīcās pēc Latvijas Aerokluba pasūtījuma pabeidza pirmo sporta lidmašīnu, ko septembrī izmēģināja.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 499
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

Tādējādi tika likti pamati sērijveida lidaparātu ražošanai Liepājā, un kādu laiku līdz apvienošanai lidmašīnu ražotne KOD un VEF lidmašīnu būves nodaļa Rīgā darbojās patstāvīgi viena no otras. Kopumā Liepājas karostas darbnīcās izgatavoja astoņas vai pat desmit “KOD 1” tipa lidmašīnas, bet vēlāk arī septiņas daudz pilnvērtīgākas konstrukcijas “KOD 2”. Tie visi bija mācību un treniņu lidaparāti, domāti pārsvarā aizsargu aviācijai. Interesanti, ka “KOD 1” bija igauņu konstrukcijas un Liepājā tika ražota pēc licences. Tie bija divvietīgi divplākšņi ar maksimālo ātrumu 150 km/h. Dzinējus iegādājās Anglijā, bet koka, audekla un metāla cauruļu konstrukcijas korpusu darināja uz vietas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.