1963. gada 1. martā 0

Pirms 50 gadiem, 1963. gada 1. martā, PSRS Baltijas dzelzceļš saņēma pirmo Rīgas Vagonrūpnīcā (RVR) būvēto dīzeļvilcienu “DR1–01”, kas tika pierakstīts Zasulauka depo.

Reklāma
Reklāma

 

Tārps, fekālija vai dupsis? Pirms dod vārdu savam bērnam, padomā vēlreiz: lūk, ko šie populārie vārdi nozīmē citās valodās 2
Kas tāds Krievijas-Ukrainas karā noticis pirmo reizi: Zelenskis nāk klajā ar paziņojumu, kas sašūpojis kara gaitu
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

Tas bija Padomju Savienībā pirmais dīzeļvilciens. Tajā pirmo reizi padomju vagonbūves vēsturē bija izmantoti vairāki tiem laikiem moderni risinājumi, tāpēc žurnāls ”Zvaigzne” jūsmīgi rakstīja: ”Pirmkārt, tas var joņot ar 120 km un pat lielāku ātrumu, sasēdināt 416 braucējus gaiši sarkanos mīkstos krēslos, pieliet vagonus ar dienas gaismu, iepriecināt acis ar gaiši pelēkām iekšējām sienām, ar priekšzīmīgi iekārtotu ventilāciju radīt patīkamu sajūtu. Tā “muskuļi” satur sintētiskos materiālus, kurus līdz šim vagonu būvētāji nav lietojuši.” Visi nākamie RVR padomju laikā būvētie dīzeļvilcieni bija “DR1” modifikācijas. Kā zināms, tās pa Latvijas un bijušās PSRS teritorijas dzelzceļiem ripo joprojām.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.