Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto-Shutterstock

Aicina nodot lietotās riepas 0

Pašlaik apmēram 80 tirdzniecības vietās un auto servisos visā Latvijā iespējams nodot bez maksas lietotas riepas.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

“Riepa ar rītdienu” ir Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) biedru radīta atpazīstamības zīme, kas apliecina, ka importētājs ir noslēdzis līgumu ar nolietoto riepu apsaimniekotāju. Tas nozīmē, ka, pērkot riepas ar šo zīmi, pircējs varēs bez maksas atstāt tikpat lielu skaitu savas nolietotās riepas konkrētajā tirdzniecības vietā.

“Septiņu gadu laikā nepārstrādāto riepu daudzums sasniedz 47 tūkst. tonnas, kas ir pietiekami liels daudzums, lai būtu pamats uztraukties.
CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat iedzīvotāji nezina, ko darīt ar nolietotajām riepām. Mēs ceram, ka šī zīme mudinās cilvēkus padomāt pirms riepu iegādes internetā vai pie atsevišķiem komersantiem, kuri piedāvā tās par nedaudz zemāku cenu nekā vidēji tirgū un ir atbildīgi pret vidi,” atzīmēja LRAA vadītāja Tīna Lūse. Atpazīstamības zīme “Riepa ar rītdienu” apliecinās, ka, iegādājoties konkrēto riepu kādā tirdzniecības vietā, tiek nodrošināta iespēja nolietotās riepas 1:1 bez papildu samaksas nodot pārstrādei. Lai gan sākotnēji to izmantos tikai LRAA biedri, asociācija aicinās to izmantot arī citas tirdzniecības vietas un autoservisus, kuri būs izpildījuši visas likumā noteiktās prasības par atbildīgu riepu apsaimniekošanu.

“No šī gada sākuma asociācijas biedri no desmit poligoniem visā Latvijā savākuši un nodevuši pārstrādei 600 tonnas nolietoto riepu, kas bija veidojušās kā vēsturiskais uzkrājums. Mūsu valstī ir iespējams pārstrādāt nolietotās riepas, taču problēma ir tā, ka tās līdz pārstrādei bieži vien nenonāk, jo daļa importētāju nav pildījuši likumā noteiktās prasības un noslēguši līgumu ar atbildīgu apsaimniekotāju, kas tās savāc un aizved uz pārstrādi,” informēja SIA “Eco Baltia vide” direktors Jānis Aizbalts.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretāra vietniece vides aizsardzības jautājumos Alda Ozola zināja teikt, ka katru gadu Latvijā vidēji tiek ievests 15 tūkst. tonnu riepu. Pārsvarā jaunas, bet arī lietotas, no tām pārstrādātas apmēram pieci tūkstoši tonnu. “No iedzīvotājiem bieži saņemam informāciju – vai nu riepas nav iespējams nodot, vai arī tiek prasīta maksa, īpaši autoservisos,” piebilda A. Ozola. Viņa arī uzsver, ka Latvijā nav pietiekami lielas jaudas riepu pārstrādei. “Varētu pieņemt, ka Latvijas riepu pārstrāde notiek Lietuvā un Polijā, bet reizēm raisās jautājumi, vai oficiāli deklarētais atbilst patiesībai. Valsts vides dienests veic dokumentu pārbaudes arī mūsu kaimiņvalstīs.” Arī mūsu kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā – uzkrājas lietoto riepu kalni.

Būtisks solis, VARAM ieskatā, ir Zaļā publiskā iepirkuma prasību attiecināšana arī uz no nolietotām riepām iegūtā materiāla izmantošanu būvniecībā, tai skaitā ceļu būvniecībā un uzturēšanā. “Nākotnē vēlamies paplašināt iespējas no nolietotām riepām iegūto produktu izmantošanai tautsaimniecībā,” sacīja A. Ozola.

Reklāma
Reklāma

No 2. novembra riepas bez maksas var nodot arī Latvijas zaļā fonda sadarbības partneriem – desmit servisiem un tirdzniecības vietās Rīgā, Mārupē u. c. Šos servisus var atpazīt pēc zīmes “Dod riepām otru dzīvi”.