Oskara Ķibermaņa četrinieks ir gatavs olimpiskajai sezonai.
Oskara Ķibermaņa četrinieks ir gatavs olimpiskajai sezonai.
Foto: Viesturs Lācis/LBSF

Latvijas bobslejisti un skeletonisti gatavi olimpiskajai sezonai 1

Gints Narogs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Lasīt citas ziņas

Oktobrī trīs nedēļas trenējoties olimpiskajā Jaņcjinas trasē, kur februārī tiks dalītas Pekinas ziemas olimpisko spēļu medaļas, Latvijas vadošie bobslejisti un skeletonisti nu veic pēdējo mājas darbu, lai būtu gatavi sezonai.

Tā dažiem sāksies jau nākamajā nedēļā ar Eiropas kausa posmiem Norvēģijā, bet Pasaules kausa seriāls startēs novembra pirmspēdējā nedēļas nogalē Austrijā.

Aizkavējas tehnika un ekipējums

CITI ŠOBRĪD LASA

Treniņi bijuši ļoti vērtīgi, jo pirmo reizi iepazīta olimpiskā trase. Diemžēl pēc atgriešanās bobslejistiem ir neplānotas galvassāpes, jo Ķīnā iestrēgusi visa tehnika un ekipējums. Ķīnieši ļoti skrupulozi pārbaudījuši sūtījumu.

Cik var noprast, Latvijas izlases bagāža kravas lidmašīnā nav iekrauta, jo tur atradušies uztura bagātinātāji sportistiem un kāda daļa no medicīniskā nodrošinājuma.

Ķīnas puse uzskatījusi, ka latviešu bagāžā bijis kas bīstams, lai gan viss ticis deklarēts. Šīs nedēļas beigās kamanām gan esot jālido uz Eiropu. Tur ieķērusies arī vāciešu bagāža.

Oskara Ķibermeņa ekipāža piecu cilvēku sastāvā trenējas Siguldā, pārējie deviņi izlases vīri, tostarp piloti Dāvis Kaufmanis un Emīls Cipulis, devušies uz Lillehammeri, lai Eiropas kausa posmos krātu braucienu pieredzi četriniekos, kas pēc tam ļautu startēt Pasaules kausā.

“Labi, ka mums ir rezerves, tāpēc sakomplektējām gan tehniku, gan ekipējumu Eiropas kausa posmiem,” saka izlases galvenais treneris Sandis Prūsis.

Jaņcjinā visi trīs piloti veikuši pa 40 braucieniem katrs, bet tas nenozīmējot, ka trase ir izkosta.

Ledus trases komplekss vēriena ziņā esot unikāls, pirmais tāds pasaulē, oktobrī +15 grādos ledus kvalitāte laba, bet februārī, kad termometra stabiņš var noslīdēt jau no -15 līdz -20 grādiem, apstākļi būs citi, ledus daudz ātrāks. Izņemot ķīniešus, pārējiem apstākļi un pieredze šajā trasē būs līdzīga.

Galvenais – kvalitāte, ne kvantitāte

“Gatavošanās sezonai bija ierasta, rutīnas pasākums, taču jau gana ātri palikām bez diviem pilotiem (Ralfa Bērziņa un Oskara Melbārža). Tā dzīvē notiek. Jaņcjinas trase nav bīstama, nokrist tur grūti, taču tā ir āķīga trase. Ar četrām piecām atslēgas vietām, kur kļūdoties var zaudēt daudz. Ir ­jauns elements, jo trases vidū ir jābrauc pret kalnu, ne tikai lejup. Sacensības tāpēc būs tikai interesantākas, jo visi vadošie jau tur veikuši aptuveni līdzvērtīgu braucienu skaitu,” saka Prūsis.

Reklāma
Reklāma

Olimpiskajām spēlēm divas nācijas varēs pieteikt pa trim ekipāžām divniekos. Diezgan droši var teikt, ka viena no tām būs Vācija, kā jau parasti tas bijis. Tad uz otro vakanci ar pilnu komandu pretendē piecas valstis.

Prūsis teic, ka līdzās Latvijai tās ir arī Kanāda, ASV, Šveice un Krievija.

“Man kā trenerim mērķis ir izveidot labāko sastāvu, nevis masveidīgāko. Koncentrēties nevis kvantitātei, bet rezultātam. Minimālais uzdevums ir divi divnieki un divi četrinieki olimpiskajās spēlēs, bet, protams, pacīnīsimies, lai esam viena no divām valstīm ar trim pilotiem, lai mums ir arī trešais divnieks. Cīņa būs nopietna, bet mūsu gadījumā ne bezcerīga,” norāda Prūsis.

Par trasi līdzīgās domās ir Latvijas izlases vadošais pilots Oskars Ķibermanis, arī sakot, ka tā nav bīstama, bet āķīga.

“Daudz laika var zaudēt gan trases augšā, gan citās vietās. Pussekundi tur viegli pazaudēt,” tā Ķibermanis, uzsverot, ka ļoti svarīgi bijuši oktobrī aizvadītie treniņi, jo bez tiem cerēt uz augstu vietu februārī būtu naivi. Latvijas izlase šosezon divniekos brauks ar BTC ražotajiem bobiem, četriniekos ar Valnera kamanām.

Jāpamaina virziens

Olimpisko spēļu trasi iepazina arī Latvijas vadošie skeletona braucēji – brāļi Martins un Tomass Dukuri, kuriem šīs, visticamāk, būs pēdējās olimpiskās spēles garajā un panākumiem bagātajā karjerā. Tāpat Ķīnā trenējās Endija Tērauda, kurai kā trases konsultante šosezon palīdz divkārtējā olimpiete Lelde Priedulēna.

“Vasaras sagatavošanās posmu abi ar Tomasu aizvadījām bez starpgadījumiem, ar veselību viss kārtībā. Pēc viesošanās Ķīnā sapratām, ka jāveic korekcijas gan fiziskās sagatavošanās ziņā, lai pielāgotos turienes startam, gan tehnikas ziņā. Tas virziens, kurā gājām vasarā, izrādījās, nav bijis pareizākais. Šobrīd varu teikt, ka šī trase Ķīnā nav manu mīļāko trašu sarakstā,” atzīst Martins Dukurs.

Tēraudai trase gan patikusi. “Tajā ir interesanti elementi, kādi nav bijuši nevienā citā pasaules trasē. Tur jābrauc stabili, jo katra kļūda var daudz maksāt,” saka Tērauda, kura šobrīd sezonai turpina gatavoties treniņos Altenbergā.

Par olimpisko ceļazīmi cīnīsies arī Dārta Zunte, ranga punktus krājot Starpkontinentālā kausa posmos Ziemeļamerikā. Viņa jau šobrīd atrodas Kanādā.

Savukārt Latvijas jaunie skeletonisti izlases trenera Ginta Dzērves vadībā ir Norvēģijā, kur arī gatavojas nākamajā nedēļā gaidāmajiem Eiropas kausa posmiem.

Latvijas Bobsleja un skeletona federācijai (LBSF) oktobra viesošanās Ķīnā, kā saka organizācijas viceprezidents Zintis Ekmanis, izdevumu ziņā bijusi kosmiska, tāpēc laikus nācis papildu atbalsts no valsts, caur Latvijas Olimpisko komiteju federācijai piešķirot 260 000 eiro.

Ne mazāk nozīmīga ir jauna ģenerālsponsora iegūšana, par to kļūstot telekomunikāciju kompānijai “Tet”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.