Aleksandrs Jekimovs, Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā.
Aleksandrs Jekimovs, Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā.
Publicitātes foto

Aleksandrs Jekimovs: Vai viedpulksteņi mainīs veidu, kā dzīvojam? 3

Autors: Aleksandrs Jekimovs, Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Šodien teju katram piektajam cilvēkam ir kāda viedā valkājamā ierīce. Jau 2020. gadā viepulksteņu pārdošanas rādītāji palielinājās par trīs miljardiem ASV dolāru, bet šogad tiek prognozēts pieaugums par četriem miljardiem ASV dolāru, kopā apgrozot 25 miljardus ASV dolāru*.

Pieprasījumam ar katru gadu arvien pieaugot, palielinās arī pircēju vēlmes un vajadzības – lielāks, labāks, vairāk funkcijas… Turklāt nozīmīgu vietu pircēju vēlmēs ieņem veselības datu monitorēšana un analīze.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sākotnēji viedpulksteņi tika radīti, kā ērtāks pārlūks, kas spoguļo viedtālrunī saņemtos paziņojumus, bet tas nebija pietiekami motivējošs iemesls, lai iegādātos ierīci, kuras cena ir vidēji 300 eiro. Saskaņā ar Rock Health digitālās veselības datiem, tieši 2018. gadā valkājamās ierīces piedzīvoja pēkšņu pieprasījuma uzrāvienu – no 24 % 2017. gadā līdz 33 % 2018. gadā.

Cilvēkiem savu veselības rādītāju uzraudzība visas dienas garumā izrādījās būtiski svarīgāka, tāpēc no tā brīža arī izstrādātāji sāka meklēt plašākas iespējas dažādās veselības uzraudzības tehnoloģijās.

Pateicoties Baltijas iedzīvotāju lielajai interesei un aktīvajam dzīvesveidam, aizvadītajā gadā trīskāršojušies Huawei viedpulksteņu pārdošanas apjomi. Šāda tendence ir novērota arī tuvākos kaimiņos Somijā. Ja 2016. gadā un 2017. gadā viedpulksteņu pārdošanas rādītāji bija nemainīgi, tad 2018. gadā tie palielinājās jau par 10 miljoniem eiro, bet pērn sasniedza 106 miljonus eiro.

Trīs gadu laikā viedpulksteņu apgrozījums ir četrkāršojies, tieši cilvēku pastiprinātās intereses par savu veselību dēļ.

Pandēmijas iespaidā arvien vairāk cilvēki sāka pastiprinātāk rūpēties par savu veselību, tāpēc vēlējās rīkus, kas spētu sniegt precīzu informāciju par sasniegtajiem rezultātiem vai vispārīgus datus par kopējo veselības stāvokli. Sirdsdarbības, skābekļa piesātinājuma asinīs un stresa līmeņa monitoringa tehnoloģijas spēj sekot līdzi, saglabāt, analizēt un sniegt rādītājus uzlabojošus ieteikumus reālajā laikā, tādējādi informējot ierīces valkātāju par izmaiņām veselības stāvoklī un, ko šīs izmaiņas varētu nozīmēt.

Taču klāt nāk tādas funkcijas, kuru tehnoloģiju izstrādi ir veicinājuši tieši pandēmijas apstākļi, piemēram, kritiena noteikšanas funkcija, kas, reaģējot uz straujām nestandarta izmaiņām valkātāja kustībā, piedāvā izsaukt neatliekamo palīdzību, vai ādas temperatūras monitorings, kas signalizē valkātājam par būtiskām izmaiņām.

Reklāma
Reklāma

Tas, vai un cik ātri izstrādātāji izvēlēsies iet “veselības” ceļu, mainīs līdzšinējo biznesa modeli, viedpulkstenim kļūstot par mūsu ikdienas veselības uzraugu.

Vēl viens interesants ierīces izmantošanas virziens ir viedpulksteņa, kā ērtāka viedtālruņa pārvaldības funkcija. Šādu tehnoloģiju pamatā ir lielais pieprasījums pēc dažādiem rīkiem, kas uzlabotu un atvieglotu attālinātā darba gaitu, tāpēc viedpulkstenis varētu pārņemt arvien vairāk viedtālruņa funkcijas un arī tās atvieglot.

Piemēram, zvanu veikšana, iespēja atbildēt uz ziņojumiem, kontrolēt viedtālruņa kameru, uztvert balss un žestu pavēles un arī parādīt sociālo tīklu ziņojumus, attālinātajam darbam transformējoties hibrīda režīmā, būs īpaši pieprasītas viedpulksteņa iespējas, lai ierīces valkātājs varētu atbildēt uz dažādiem ar darbu saistītiem jautājumiem jebkur un jebkādā situācijā.

Rezultātā patērētāji daudz biežāk iegādājas tieši viedos pulksteņus, jo novērtē to praktiskumu un daudzfunkcionalitāti, kas ļauj tās izmantot dažādās situācijās. Lai gan mehāniskie pulksteņi tiek uzskatīti par neaizstājamu stila klasiku, viedpulksteņi tiek pārdoti ievērojami lielākā skaitā.

Tas labi atspoguļojas arī pārdošanas rādītājos: 2020. gadā pasauli pārsteidza fakts, ka tikai viena viedpulksteņu ražotāja gada pārdošanas apjomi par 10 % pārsniedza visu to Šveices pulksteņu pārdošanas apjomus, kas tiek uzskatīti par ekskluzīvās klases tirgus līderiem.

Tāpēc var secināt, ka patērētāji arvien biežāk izvēlas viedpulksteņus, nevis standarta mehāniskos pulksteņus.

Mainoties cilvēku paradumiem, mainās arī piedāvājums valkājāmo ierīču segmentā. Jaunie tehnoloģiju risinājumi nodrošinās nemanāmu, bet precīzu veselības un citu datu analīzi, tādējādi veidojot iepriekš nebijušu mijiedarbību starp cilvēka darbībām un ierīces spēju analizēt to nozīmi.

Laika gaitā lietu interneta (IoT) kontroles nozīme kļūs arvien lielāka – pulksteņi vairs nebūs tikai tālruņa aksesuāri, bet kļūs par daļu no atsevišķas ierīču ekosistēmas un spēs kontrolēt arvien vairāk citu ierīču.

Kopumā lietotāja pieredzes uzlabošana kļūs par arvien svarīgāku tehnoloģiju ražotāju mērķi. Piemēram, aizvien pieaug tendence uzlabot balss atpazīšanas funkcijas. Paredzams, ka nākotnē viedpulksteņi palīdzēs to valkātājam justies tā, it kā ierīce komunicētu ar cilvēkiem.

Balss komandas un mākslīgais intelekts ļauj cerēt, ka šādas vīzijas ne tik tālā nākotnē kļūs par realitāti. Taču jau tagad šādas vai līdzīgas funkcijas tiek integrētas ierīcēs. Piemēram, lietotāji var ne tikai izmantot balss palīgu, bet arī pārvērst izrunātos vārdus rediģējamā tekstā.

*https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2021-01-11-gartner-forecasts-global-spending-on-wearable-devices-to-total-81-5-billion-in-2021

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.