Aptauja: Iedzīvotāji pārtikas veikalos iepērkas biežāk 0
Kopš 2017.gada būtiski mainījies iepirkšanās biežums, liecina nozares apskats “Maxima mazumtirdzniecības kompass”.
Savus iepirkšanās paradumus visvairāk maina gados jauni cilvēki – pēdējo divu gadu laikā to respondentu skaits, kuri pārtikas veikalos iepērkas biežāk, pieaudzis par 8,6 procentpunktiem.
Pēdējo divu gadu laikā biežāk sākuši iepirkties rīdzinieki (pieaugums par 2,6 procentpunktiem) un Zemgales iedzīvotāji (pieaugums par 2,1 procentpunktu). Vienlaikus retāk savus ikdienas pirkumus sākuši veikt Latgales iedzīvotāji (samazinājums par 5,8 procentpunktiem).
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda – būtiski mainījies arī respondentu viedoklis par svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties pārtikas produktus. Pircēji savos paradumos kļuvuši konservatīvāki un krietni pieaudzis to respondentu skaits, kuri atzīst, ka savā iepirkšanās procesā neko nav mainījuši (14,5 procentpunktu pieaugums). Tai pat laikā pircēji aizvien vairāk piedomā pie sava uztura un izvēlas veselīgākus produktus.
Salīdzinot ar gada sākumu, par 1,3 procentpunktiem palielinājies to respondentu skaits, kuri atzīst, ka iegādājas aizvien vairāk augļus un dārzeņus, savukārt par 3,1 procentpunktu pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuri ikdienā cenšas iegādāties veselīgākus produktus.
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā eksperti snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
SIA “Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls ar 165 veikaliem Latvijā, no kuriem 129 ir “X” formāta veikali, 24 ir “XX” un septiņi ir “XXX” formāta veikali, kā arī pieci “Maxima Express” veikali. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbiniekiem Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā.



