Un piedevām kaitīgs… 5


Par ekoloģiju. Par CO2 izmešiem uztraucas Eiropa un tos rūpīgi vēro, bet par dīzeļu superkaitīgajiem slāpekļa oksīdu savienojumiem izmešos runā ļoti maz vai cenšas vispār nerunāt. Dīzeļdegviela sadegšanas brīdī rada šos kaitīgos savienojumus (NOx), kas atmosfērā savienojoties ar ūdeni, rada slāpekļskābi. Mediķi šo lietu izskaidrotu krāsaināk, bet tā ir viena no kaitīgākajām vielām atmosfērā, ko mums nākas elpot aiz šo dīzeļu izmešiem. Dīzeļdegvielas sadegšanas procesā šis kaitīgais savienojums rodas piecas reizes vairāk, nekā sadegot benzīnam. Vai tik tiešām mēs esam tik vienaldzīgi pret savu veselību? Tērējam savu naudu dārgāka auto iegādei un pēc tam indējam sevi ar šo savu pirkumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai
Dārzs
11 pamata lietas, kas jāzina katram dārzniekam
Kokteilis
FOTO. Ledus ir sakustējies! 5 iekārojamākie Latvijas hokejisti mākslīgā intelekta skatījumā
Lasīt citas ziņas

Saprotiet pareizi – es neesmu pret dīzeli, bet pret neracionālu tā izmatošanu. Šodienas patērētāju sabiedrībai tiek piedāvāti produkti, kas radušies nepienācīgas kontroles rezultātā.

Diemžēl ir tā izveidojies, ka lielie kravas vilcēji ar pārbaudes metodiku reālos ceļa apstākļos ir novesti līdz tādam līmenim, ka izmešu nekaitīgums ir ievērojami mazāks nekā tam mazlitrāžas dīzelim, kas iespiests kompaktās vai vidējās klases vieglajā auto vai “džipā”. Par šo “džipu slimību” neturpināšu, bet pabeigšu par dīzeļu racionālo izvēli. Dīzelim ir, protams, arī savas priekšrocības – ievērojams griezes moments jau zemos motora darbības apgriezienos. Šis parametrs arī pievilina cilvēkus un aizmiglo reālo skatienu uz braukšanas procesu. Jāpiezīmē, ka šis dinamiskais ieskrējiens mānīgi liecina, ka ar mašīnu ir ērti braukt, bet tam visam ir ēnas puses. Šis lielais griezes moments ir ļoti šaurā apgriezienu diapazonā un, lai dinamiski brauktu, ir aktīvi jādarbojas ar pārnesumu pārslēgšanas sviru. Automātu īpašnieki to varētu neievērot, kas notiek un cik aktīvi strādā pārnesumu kārba.

CITI ŠOBRĪD LASA

Protams, dīzelim ir arī sava racionālā vieta vieglo auto segmentā, un tā varētu sākties, ja mašīnas svars pārsniedz 2,5 tonnas. Tikai šajā gadījumā varētu racionāli pārdomāt dīzeļa nepieciešamību, jo no fizikas kursa mēs zinām, ka lielākā enerģija jāpatērē, automašīnu tieši iekustinot. Un tad sāk parādīties tieši šī dīzeļmotoru labā īpašība – liels griezes moments pie zemiem apgriezieniem. Tāpēc nemocīsim sevi ar pārdomām par degvielas izvēli relatīvi viegliem kompaktās un vidējās klases auto.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.