“Vēlos, lai “Mycabin” zīmols būtu atpazīstams visā pasaulē, uzņēmumam būtu ražotnes uz franšīzes pamata ne tikai ASV, bet arī citās pasaules valstīs, piemēram, Austrālijā. Ārvalstu tirgos būvēsim demo mājas, lai cilvēki var ar tām iepazīties klātienē,” saka SIA “Mycabin” līdzīpašnieks Ģirts Draugs.
“Vēlos, lai “Mycabin” zīmols būtu atpazīstams visā pasaulē, uzņēmumam būtu ražotnes uz franšīzes pamata ne tikai ASV, bet arī citās pasaules valstīs, piemēram, Austrālijā. Ārvalstu tirgos būvēsim demo mājas, lai cilvēki var ar tām iepazīties klātienē,” saka SIA “Mycabin” līdzīpašnieks Ģirts Draugs.
Foto: Karīna Miezāja

“Vēlējos tādu māju, ko var ātri uzbūvēt, kas ir kvalitatīva.” Moduļu māju ražošanas uzņēmuma biznesa pieredzes stāsts 21

Kristīne Stepiņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Moduļu māju augošā popularitāte ļāvusi šādu māju ražotājam “Mycabin” izplesties ne tikai Latvijas ārēs, bet pirmo pāris darbības gadu laikā piesaistīt uz franšīzes pamata sadarbības partnerus ASV.

Bieži vien privātmāju būvniecības process visdažādāko faktoru dēļ aizkavējas un rezultātā apbūvei paredzētais zemes gabals uz ilgu laiku pārvēršas par nebeidzamu būvlaukumu. Šā iemesla dēļ daudzi izvēlas jau gatavas mājas, ko var ātri iegādāties un novietot iecerētajā dabas ainavā, un “Mycabin” ražojumi ir viena no šādām alternatīvām. Uzņēmums šogad jau veicis pirmās gatavo māju piegādes klientiem Konektikutas un Meinas štatā ASV. Pieprasījums pēc tām ir arī daudzviet Eiropā, tāpēc sagaidāms, ka eksporta tirgi vērsies vaļā cits pēc cita.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmums “Mycabin” darbību sāka pavisam nesen – 2020. gadā, piedāvājot dažāda izmēra koka karkasa brīvdienu mājas, kuras iespējams dažādi kombinēt. Tām ir pārdomāts, funkcionāls skandināvu stila dizains, ko jau atzinīgi novērtējis arhitektūras un dizaina žurnāls “Dwell”, interneta žurnāls “designboom” un citi starptautiskie nozares mediji. “Piedāvājam ērti un ātri nopērkamas brīvdienu mājas ar maksimāli viegli saprotamu un skaidru izmaksu piedāvājumu, vienkāršu pasūtīšanas procesu un standartizētām komplektācijas iespējām,” saka SIA “Mycabin” līdzīpašnieks Ģirts Draugs, kuram ideja par moduļu māju ražotni radās pirms pieciem gadiem, kad viņš meklējis brīvdienu mājokli pats sev.

“Tolaik Latvijā bija daudz moduļu māju ražotāju, taču tie nepiedāvāja iespēju apskatīt, kā šīs mājas izskatās dabā, varēja iepazīties tikai ar vizualizācijām datora ekrānā vai uz papīra. Arī cenas, kas tika uzrādītas, bija maldinošas – tās bija vai nu bez pamatiem, bez apdares, vai arī bez pievienotās vērtības nodokļa,” atceras uzņēmējs. Viņš nolēmis šādu māju radīt pats. Uzzīmējis savas sapņu brīvdienu mājas projektu un atradis būvnieku.

“Vēlējos tādu māju, ko var ātri uzbūvēt, kas ir kvalitatīva, kurā var dzīvot ne tikai vasarā, bet visos gadalaikos. Iegādājos zemes gabalu Lauberes pagastā, uzbūvēju karkasu, bet, tā kā neesmu būvnieks, strādāju reklāmas nozarē, piesaistīju profesionālus būvniekus,” stāsta Ģ. Draugs. Tā tapa pirmais modelis “My Milla” – 25 kvadrātmetrus liela mūsdienīga māja, kur pirmajā stāvā ir apvienota virtuves un vies­istabas zona, kā arī dušas telpa, bet otrajā stāvā – lofts jeb bēniņi, kur iespējams ierīkot guļvietas, atpūtas stūrīti vai mantu glabātavu, kā arī nepieciešamās komunikācijas.

Augstie griesti un plašie logi minimālistiska dizaina stilā sniedz plašuma sajūtu arī nelielā telpas platībā. Nākamais projekts “My Kalmus” bija papildu māja, kuru ir iespējams pievienot lielākai dzīvojamajai mājai. To var iekārtot atbilstoši katra vajadzībām – kā viesu māju, darba telpu vai citādi pielāgot savām vēlmēm.

“Tas ir lielisks risinājums ģimenēm ar bērniem. Ja vecāki vēlas pabūt vieni, vakarā paskatīties kādu filmu vai pastrādāt, kad bērni ir aizgājuši gulēt, viņi var iet uz otru māju,” klāsta uzņēmējs, kura ģimene tieši šādi jūtas ļoti komfortabli. Trešais projekts “My Galia” ir pirts māja, kurai ierīkoti jumta bēniņi. Tās dizains saskan ar pārējiem “My Cabin” māju modeļiem, sniedzot iespēju tos skaisti un funkcionāli komplektēt pēc katra pircēja ieskatiem. Tā kā uzņēmums ir tapis Covid-19 pandēmijas laikā, pieprasījums pēc šāda veida mājokļiem bijis ļoti liels.

Reklāma
Reklāma

Šobrīd “Mycabin” produktu portfelī ir arī vissezonas vai brīvdienu māja “My Milla Long”, kuras plānojums ietver virtuves un viesistabas zonu, vannas istabu, atsevišķu guļamistabu un otrā stāva loftu, kur iespējams ierīkot bērnu guļamistabu vai atpūtas stūrīti. “Mūsu filozofija ir piedāvāt klientiem gatavus un pārdomātus risinājumus, kuros roku rokā iet funkcionalitāte un dizains.

Vēlamies nodrošināt visērtāk un visvienkāršāk nopērkamās brīvdienu mājas ar maksimāli viegli uztveramu un skaidru izmaksu piedāvājumu, ērtu pasūtīšanas procesu, standartizētām komplektācijas iespējām un piedāvāt līdz pat pēdējai detaļai pilnībā iekārtotus māju modeļus,” uzsver Ģ. Draugs. Šobrīd populārākie māju modeļi ir “My Milla 25” un “My Milla Long”. To cenas ir no 32 865 līdz 53 950 eiro (ieskaitot PVN).

Piesaista partnerus ASV

Līdz šim uzņēmums “Mycabin” Latvijā uzstādījis vairāk nekā 40 dažādu modeļu mājas. “Šobrīd piedāvājumā ir četri vissezonas koka karkasa māju modeļi, ko iespējams kombinēt un savienot ar terasi, tādējādi iegūstot vizuāli pievilcīgu viensētu. Dizains nav samocīts, bet vienkāršs, tāpēc katrs pircējs var pats izveidot savu dzīves telpu pēc saviem ieskatiem. Esam radījuši gan cenas, gan izpildes termiņu ziņā saprotamu produktu, ar kuru klients var iepazīties klātienē un iztēloties, kā tas izskatīsies uz viņa zemes gabala.

Tieši tā ir mūsu veiksmes atslēga. Pēc mūsu uzstādīto demo māju apmeklēšanas uzreiz notika pirmie darījumi un jau pirmais darbības gads bija pasūtījumu pilns,” ir gandarīts uzņēmējs, kurš māju biznesa izveidošanā ieguldījis visus privātos līdzekļus. “Mycabin” produktu portfelī ir augstas kvalitātes rūpnieciski ražotas skandināvu dizaina moduļu mājas, ko gatavā veidā var uzstādīt jebkurā zemes gabalā, kur atļauta apbūve. Moduļu mājas tiek piegādātas ar teju visu dzīvošanai nepieciešamo aprīkojumu, to ražošanā izmantoti ilgtspējīgi, galvenokārt Latvijā ražoti materiāli.

Pērn “Mycabin” uz franšīzes pamata ir piesaistījis sadarbības partnerus ASV, kas ražo un izplata uzņēmuma ražotās moduļu mājas šajā kontinentā. “Mycabin” mājas top 3000 kvadrātmetru plašā ražotnē Čikāgā Ilinoisā. Šogad jau ir veiktas pirmās piegādes klientiem ASV Konektikutas un Meinas štatā. Lai attīstītu “Mycabin” piedāvājumu jaunos eksporta tirgos, paplašinātu ražošanas telpas un palielinātu ražošanas kapacitāti, Latvijas investīciju uzņēmuma “Merito Partners” privātā kapitāla fonds uzņēmumā ir investējis 1,55 miljonus eiro.

Līdz ar šo investīciju piesaisti “Mycabin” ir paplašinājis savu ražotni Mārupes novadā līdz 1400 kvadrātmetriem. Tas ļaus kāpināt ražošanas kapacitāti līdz desmit mājām mēnesī un paātrināt piegādes. Tieši ražotnē iekārtotas pilnībā aprīkotās demo mājas, ko klienti var apskatīt klātienē. Paplašinātās telpas dod arī iespēju uzglabāt gatavos māju modeļus, tādēļ klienti standarta dizaina māju var saņemt pat divu nedēļu laikā.

“Pieaugot enerģijas, izejmateriālu un celtniecības izmaksām visā pasaulē, aug pieprasījums arī pēc mazo platību un modulārajā tehnoloģijā izgatavotām mājām. “Mycabin” ir strauji attīstījies Latvijas tirgū un ātri piesaistījis sadarbības partneru interesi ASV un citviet pasaulē. Taču, arī izvēršot darbību eksporta tirgos, Latviju saglabāsim kā galveno izpētes un attīstības centru jaunu māju dizainu izstrādē,” teic Ģ. Draugs.

Tuvāk pircējiem

Foto: Karīna Miezāja

Šobrīd pēc “Mycabin” mājām ir pieprasījums dažādās Eiropas valstīs. “Tomēr mēs nevaram tā uzreiz mesties iekšā visos eksporta tirgos, jo dažādās valstīs ir dažādas būvnormatīvu prasības, piemēram, Dānijā tās ir izteikti stingras. ASV būvnormatīvi atšķiras teju vai katrā štatā, mājām ir jābūt piemērotām dažādiem klimatiskajiem apstākļiem. Tāpēc ejam soli pa solim, lai mūsu ražotās mājas atbilstu attiecīgajiem būvnormatīviem.

Tuvāko divu gadu laikā mēs plānojam būtiski palielināt ražošanas jaudas, mums ir visnotaļ ambiciozs mērķis – gadā saražot vairāk nekā simt māju,” teic uzņēmējs. Šobrīd “Mycabin” mājas ir pieprasītas septiņos ASV štatos. Uzņēmums ir noslēdzis pirmos eksporta līgumus ar Igaunijas klientiem un plāno mājas eksportēt uz divām Eiropas valstīm, otra varētu būt Nīderlande, Dānija vai Vācija. “Arī Latvijas tirgus ir gana liels, šogad plānojam mūsu valstī pārdot sešdesmit mājas. Pēc pāris gadiem, kad ražosim vairāk nekā simt mājas gadā, viena piektā daļa paliks Latvijā,” lēš uzņēmējs.

Sagaidot lielu eksporta pieprasījumu, viņš ir apņēmības pilns parūpēties arī par vietējo tirgu. Top jauni māju projekti ar dažādiem jauniem risinājumiem, piemēram, logu slēģiem, terašu norobežojumiem, māju savienošanas elementiem. “Vēlos, lai “Mycabin” zīmols būtu atpazīstams visā pasaulē, uzņēmumam būtu ražotnes uz franšīzes pamata ne tikai ASV, bet arī citās pasaules valstīs, piemēram, Austrālijā. Ārvalstu tirgos būvēsim demo mājas, lai cilvēki var ar tām iepazīties klātienē,” teic Ģ. Draugs.

Uzņēmuma apgrozījums pērn bijis teju 800 tūkstoši eiro, bet šogad plānots sasniegt trīs miljonus eiro. Šobrīd uzņēmumā strādā 17 cilvēki, bet tuvākajā laikā darbinieku skaitu ir iecerēts dubultot.

Sēkla

Uzņēmuma iecere rodas no vēlmes radīt tādu dzīves telpu, kurā būtu prieks dzīvot pašam un citiem.

Dīgsts

Skaidra vīzija par to, ko vēlas sasniegt. Privātās investīcijas.

Augļi

Sadarbības partneru atrašana ASV. “Merito Partners” investīcijas uzņēmuma turpmākajai attīstībai. Nozīmīgs eksporta potenciāls.

VĒRTĒJUMS: Mērogojams un ilgtspējīgs biznesa koncepts

“Merito Partners” partneris un līdzdibinātājs Mikus Janvars: “”Merito Partners” privātā kapitāla fonda portfeli veidojam no konkurētspējīgiem uzņēmumiem ar eksporta un investīciju atdeves potenciālu. “Mycabin” ir mērogojams un ilgtspējīgs biznesa koncepts, kas īstenojams plašākā tirgū. To apliecina arī pirmie darbības rezultāti ASV. Uzņēmuma komandas stiprās puses ir biznesa pieeja un pārdošana, gudri izmantojot atjaunīgos Latvijas dabas resursus un reaģējot uz pieprasījumu tirgū.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.