Mati sacēlās stāvus! Eksperts skaidro, kāpēc lietotas riepas ir apšaubāms pirkums 39

Kāds TV24 raidījuma “Uz līnijas” skatītājs raksta, ka tagad visur tirgo lietotas automašīnas riepas, kas sanāk lētāk, bet viņš redzējis, kā tās tikušas uzlabotas: “Mati sacēlās stāvus!”

Reklāma
Reklāma
6 pārtikas produkti, kurus nekādā gadījumā nedrīkst saldēt
Kokteilis
Trāpīgais horoskops. 10 teikumi, pēc kuriem pavisam noteikti atpazīsi katru zodiaka zīmi
Duncis Putina mugurā: situācija Krievijā pēdējo dienu laikā ir strauji mainījusies
Lasīt citas ziņas

“Lietotas riepas ir apšaubāms pirkums. Nekad tu nevari zināt, cik ilgi tās ir lietotas, reti kurš paskatās arī uz to ražošanas gadu,” atzīst Drošas braukšanas skolas instruktors Artūrs Virbulis.

Pat ja riepas protektora dziļums atbilst likuma prasībām, bet tās ir 7-9 gadus vecas, tad to sastāvs kļūst tik ciets, ka tās riepas arī vairs nefunkcionē, viņš skaidro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpēc eksperts labāk iesaka pirkt jaunas riepas.

Jau vēstīts, ka no 16. oktobra uz valsts autoceļiem oficiāli sākusies ziemas uzturēšanas sezona, kuras laikā ceļu dienesti pastiprināti seko laika apstākļu ietekmei uz ceļu stāvokli, lai vajadzības gadījumā veiktu ceļu tīrīšanu no sniega un apstrādi pret apledojumu.

Kā uzsver “Latvijas valsts ceļi” (LVC), mainīgajos laika apstākļos, kas ir raksturīgi starpsezonai, no rītiem ceļi var apledot, tāpēc autovadītāji tiek aicināti neatlikt uz vēlāku laiku un jau tagad aprīkot savas automašīnas ar ziemas riepām.

LVC atgādina, ka valsts autoceļi ir sadalīti pēc uzturēšanas klasēm, un viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases. Klasi nosaka, balstoties uz satiksmes intensitāti – jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo attiecīgi augstāka uzturēšanas klase. Visiem valsts galvenajiem autoceļiem ir A jeb augstākā uzturēšanas klase.

Savukārt, piemēram, uz Pierīgas vietējiem autoceļiem ir augstāka satiksmes intensitāte nekā uz reģionālajiem valsts autoceļiem pierobežā, tādēļ šiem vietējiem ceļiem būs augstāka uzturēšanas klase nekā reģionālajam ceļam ar mazu satiksmes intensitāti.

Ziemas uzturēšanas darbus valsts ceļu tīklā veic VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs “(LAU). Valsts ceļu tīkls ir sadalīts 19 daļās, un LAU veic uzturēšanas darbus atbilstoši iepirkuma rezultātiem un jaunam līgumam par ceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu. Ziemas sezonā ceļu uzturēšanas darbi notiek diennakts režīmā, lēmumu par ziemas dienesta darbu uzsākšanu pieņem ziemas dienesta dežuranti, vadoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm, informē LVC.

Reklāma
Reklāma

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem ziemas periodā, kā pretslīdes materiālu izmanto mitro sāli. Tehniskā sāls sastāvā ir vismaz 90% nātrija hlorīda, kas nodrošina ledus kausēšanu. Slīdamības samazināšanu veic, lai uzlabotu satiksmes drošību un nodrošinātu braukšanas apstākļus atbilstoši autoceļu ziemas uzturēšanas klasēm.

Pēc LVC sniegtās informācijas, efektīvāko slīdamības samazināšanas tehnoloģiju izvēlas, ņemot vērā seguma virsmas temperatūru un seguma veidu. Ir vairākas slīdamības samazināšanas tehnoloģijas, kuras tiek pielietotas gan Latvijā, gan arī kaimiņvalstīs (mitrais sāls, smilts-sāls maisījums, smilts vai šķembas un rievošana).

Latvijā ir daudz grants ceļu, un ziemā tos izbraukt var būt īpaši sarežģīti, atzīst LVC. Grants ceļus uztur ar piebraukta sniega kārtu, ko nepieciešamības gadījumā rievo. Rievošanu veic ar greidera vai kravas automašīnas apakšējo lāpstu, uz brauktuves izveidojot rievotu virsmu. Grants ceļus nekaisa ar sāli, jo tas atkausē grants virskārtu, kas var novest pie tā, ka segums tiek pārmitrinās un ziemas vidū iestājas šķīdonis, kā rezultātā ceļš tiktu sabojāts. Bīstamās vietas – pagriezienus, uzkalnus – kaisa ar smilti. Atkusnī grants ceļi var būt ļoti slideni, jo rievas izkūst, bet smilti noskalo kūstošā sniega ūdens.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.