“Auto akadēmijas” mīļākie mācību auto – “Ford Fiesta” – tālajā 2006. gadā.
“Auto akadēmijas” mīļākie mācību auto – “Ford Fiesta” – tālajā 2006. gadā.
Foto: Atis Jansons

Atvadas no “Ford Fiesta” – šogad no konveijera noripos beidzamais šī auto eksemplārs 10

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu 142
Lasīt citas ziņas

“Ford” nodaļa Eiropā paziņojusi par “Fiesta” modeļa ražošanas pārtraukšanu. Šis mazais hečbeks tiek ražots “Ford” rūpnīcā Vācijā, un pēdējais “Fiesta” eksemplārs no konveijera noripos 2023. gada jūnijā.

“Ford Fiesta” modelim veiksmīgākajos gados Eiropā tika realizēti 400 līdz 450 tūkstoši eksemplāru gadā. Tomēr pēdējo gadu laikā pieprasījums pēc “Fiesta” sarucis līdz aptuveni 80 tūkstošiem vienību gadā. Šī gada pirmajos mēnešos tika pārdoti nepilni astoņi tūkstoši šī modeļa eksemplāru, savukārt analoģiskā periodā pērn – divkārt vairāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ford Fiesta” kā markas mazākais modelis debitēja 1976. gadā un markas piedāvājumā tika pozicionēts pakāpienu zem “Escort” un tā pēcteča “Focus” modeļa. Katrs nākamais “Fiesta” modelis tika izstrādāts un ražots atbilstoši Eiropas patērētāju vēlmēm un vajadzībām, kur šādi mazie hečbeki vienmēr bijuši populāri.

Šo 46 gadu laikā “Fiesta” septiņu modeļu paaudžu laikā kopumā ir izgatavoti vairāk nekā 22 miljoni šī modeļa eksemplāru, padarot to par trešo populārāko “Ford” modeli vēsturē pēc “Escort” un “F-150” pikapa. Eiropā šo gadu laikā “Fiesta” tika ražota “Ford” rūpnīcās Lielbritānijā, Spānijā un Vācijā.Darbs pie pirmā “Fiesta” modeļa tika uzsākts 1972. gadā naftas krīzes laikā, un tam zaļo gaismu deva Henrija Forda vecākais mazdēls Henrijs II. Autoražotāja mērķis bija radīt automobili, kas ražošanā izmaksātu par 100 ASV dolāriem lētāk nekā “Escort” modelis. Sākotnēji “Ford” vēlējās šo jauno mazauto nosaukt par “Bravo”, tomēr Henrijs Fords II gala lēmumu pieņēma par labu vārdam “Fiesta”.

Rezultātā 1976. gadā “Ford Fiesta” debitēja trīsdurvju versijā ar viena litra (45 ZS) un 1,1 litru četrcilindru benzīna dzinēju (53 ZS), kas sajūgts ar četrpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Četrus gadus vēlāk modeļa piedāvājumu papildināja sportiskā versija “1,3 L Supersport” (75 ZS), kas kļuva par priekšteci gadu vēlāk tirgū ievestajai leģendārajai “XR2” modifikācijai ar 1,6 litru motoru (91 ZS) – ar nepilnu 10 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h un maksimālo braukšanas ātrumu 170 km/h tas ātri kļuva par 80. gadu kulta automobili.

Šobrīd – “Ford Fiesta” modeļa septītajā paaudzē – tas pieejams ar viena līdz 1,5 litru benzīna dzinējiem, kas attīsta 75 līdz pat 200 zirgspēku jaudu. Latvijas tirgū tas joprojām ir pieejams un maksā no 18 līdz 30 tūkstošiem eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.