Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Publicitātes foto

Auto atrašanās “dīkstāvē” nepasargā to īpašniekus no zaudējumiem 1

Šis pavasaris no citiem atšķiras ar to, ka ielās ir daudz mazāk cilvēku un arī automašīnu. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati apstiprina, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits kopš ārkārtas stāvokļa izsludināšanas samazinājies.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā 55
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Lasīt citas ziņas

Tomēr apdrošinātāju saņemtie atlīdzību pieteikumi liecina, ka arī dīkstāvē ne viens vien auto tiek krietni apskādēts: par stāvošiem auto nodarītiem bojājumiem apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) KASKO atlīdzībās ik mēnesi auto īpašniekiem izmaksā vidēji 350 000 eiro.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2020. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par gandrīz 16%, sevišķi strauju kritumu – par gandrīz 1000 negadījumiem – piedzīvojot martā, kad valstī tika izsludināts ārkārtas stāvoklis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai gan šobrīd daudzi šoferi automašīnas izmanto retāk un kopējais ceļu satiksmes negadījumu skaits ir samazinājies, ķibeles neiet secen arī pagalmā un uz ielas novietotām automašīnām.

Atlīdzībās par stāvošiem spēkratiem nodarītiem bojājumiem BALTA ik mēnesi izmaksā vidēji 350 000 eiro, un arī pēdējās nedēļās saņemto pieteikumu skaits apliecina, ka automašīnas pat pagalmos piemeklē dažādas likstas.

Bojājumus nodara gan pavasara vētras un krītoši koki, gan citu neuzmanīgu vadītāju ietriekšanās stāvošos spēkratos,” skaidro Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, uzsverot, ka atlīdzību gadījumi par stāvošiem auto nodarītiem bojājumiem mēdz būt dažāda rakstura un bieži – patiesi negaidīti.

Piemēram, kāds BALTA klients saskāries ar ugunsnelaimi, naktī pagalmā sadegot divām tam piederošām automašīnām. Kādā citā gadījumā auto stāvējis zem nojumes un tam uzkritis betona gabals, kad nojumi taranējis kravas auto, nodarot vairāk nekā 2000 eiro lielus zaudējumus.

Bojājumus vairākiem desmitiem auto nodarījusi arī 16. aprīļa vētra: no kādas daudzdzīvokļu mājas jumta norauta metāla plāksne sabojājusi auto, sasitot vējstiklu, jumtu un saskrāpējot motora pārsegu. Vēl kādai mašīnai uzkritis koks, citu sabojājušas vēja atrautas garāžas durvis.

Gadījumi, kad KASKO atlīdzība tiek izmaksāta par ceļu satiksmes negadījumā auto nodarītiem bojājumiem, ir vien daļa no visiem pieteikumiem.

Reklāma
Reklāma

Vētra, ugunsrisks, citu neuzmanīgu šoferu nodarīti bojājumi stāvošiem auto un zādzības – BALTA pieredzē negadījumi no sērijas “atnācu – ieraudzīju” veido gandrīz pusi no visiem atlīdzību pieteikumiem, un šādos gadījumos atliek tikai paļauties uz KASKO polisi, jo vainīgo noteikt nav iespējams,” atgādina Kristaps Liecinieks.

Viņš uzsver, ka, tāpat kā jebkura cita polise, arī KASKO nepasargā no paša negadījuma, taču var krietni atvieglot auto īpašnieka finansiālo situāciju, ja negadījums tomēr noticis.

BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.