Ķīpsalas halle – gandrīz pārpildīta.
Ķīpsalas halle – gandrīz pārpildīta.
Foto: Atis Jansons

“Auto” izstāde mēra Ķīpsalas ietilpību 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Tas ir beigu sākums! Melni mākoņi dosies tur, kur lec saule!” Nostradama prognoze 2025. gadam 20
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosaucis 10 politiķus, kuru pieļautās kļūdas būtiski ietekmējušas Latvijas politisko un ekonomisko situāciju 160
“Jūs aizbraucāt, bet kaut ko šeit uz ēdamgalda aizmirsāt!” – kempingā paviesojušies “sivēni”? 78
Lasīt citas ziņas

Šajās brīvdienās Ķīpsalā auto entuziastus un specus pulcēja “Auto 2022”. Lieliska izstāde aizvadīta. Problēma faktiski bija tikai viena – kā kārotajai hallei piekļūt? Auto stāvvietu par maz. Sestdienas pusdienlaikā, piemēram, tūkstošiem cilvēku izstādes ekspozīcijas apskates vietā vairākas stundas sēdēja satrēgumos, klīda pa saliņas sīkielām un galu galā, atkāpušies uz attālākiem “parkingiem”, nāca uz izstādi kājiņām.

Arī pašas halles ietilpība tika visai nopietni pārbaudīta. Publikas blīvums brīvdienās – visai tuvs līmenim, kuru par komfortablu vairs nevarētu saukt. Iespējams, ka nākotnē vajadzēs atgriezties pie kādreiz lietotās nedēļu garās izstādes formas.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Citroen Ami”
Foto: Atis Jansons

Ekspozīcija? Manas sestdienas pastaigas ceļabiedrs bija Agris Staņēvičs, viens no izstādes pirmsākumu veidotājiem pagājušā gadsimta beigās. Viņa vērtējums – auto firmu klātbūtne ir mazāka. “Kāreiz aizpildījām abas halles. Tagad tikai vienu. Kādreiz stendu veidošanā visai nopietni palīdzēja auto ražotāji, ekspozīcijas bija krāšņāk noformētas, bagātākas. Tagad šāda atbalsta nav. Un daudzi dīleri no dalības atsakās.”

“Mercedes EQE”
Foto: Atis Jansons

Bet ko redzēt tomēr ir pietiekami. Ir dīleri, kuri saviem spēkiem spēj visu mūsdienu piedāvājuma spektru parādīt. “Škoda”, piemēram. No kompaktklases līdz lieliem elektriskiem krosoveriem. Firmas pārstāvis Juris Mežs saka: “Vienīgā problēma, no mums neatkarīga – izvēlēto tūlīt dabūt nevarēs. Minimālais piegādes laiks – četri mēneši. Ja klienta vēlmes ļoti konkrētas un specifiskas, var nākties gaidīt pat gadu. Un šajā laikā izvēlētā modeļa cena var augt. “Škoda” gan šajā ziņā ir pārāka par vairākiem konkurentiem – mūsu firma cenu saglabā pirkšanas līguma slēgšanas laikā esošajā līmenī.”

Šo rindu autoram izstādē bija iespēja sastapties ar savu pirmo (1975. gads) rallija auto “ZAZ”. Labi kopts tas spēja kādus 140 km/h.
Foto: Atis Jansons

Kuru “Škoda”, kuru “Dacia”, kuru “Mercedes” izvēlēties – tas nelielas apmeklētāju daļas jautājums. Vairākums te klejojošo no konkrēta pirkuma ir tāli. Jo pat lētākie no eksponātiem ir dārgāki par mūsu eksporta topā esošo lietoto limuzīnu četrciparu kontrolskaitļiem. Un ir maziņi. Un ir lēni. Par nepilniem 10 000 eiro ir dabūjams elektriskais “Citroen Ami”. Un vēl vairāki līdzīgi pilsētas pārvietošanās līdzekļi, kurus tepat līdzās pēta jaunā paaudze. Pieņems?

Guļamistaba uz jumta tiek piedāvāta arī nomā.
Foto: Atis Jansons

Pieņems bezizmešu nākotni, kuras maksimālais ātrums ir tikai 50 km/h? Vai dzīvos “Maseratti” un jaunās “Mecedes eQ” sērijas raķešu hipnozē? Skaisti auto… Tomēr, piedodiet, nevaru saprast, kāpēc ikdienas braucienā no, teiksim, Tukuma uz Ogri kādam ir vajadzīgi 22 collu zemprofila riteņi, skārienjutīgs multimediju ekrāns visā salona platumā un maksimālais ātrums drusku virs 200 km/h?

SAISTĪTIE RAKSTI