Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto-Shutterstock

Arī zagļiem ir savi zinātnieki 2

Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) apkopojusi datus par gada pirmajiem četriem mēnešiem. Tie uzrāda, ka apdrošinātu auto nozagšana pieaugusi krietni: no 83 pirms gada līdz 125 šogad, no kuriem 58 auto bija aprīkoti ar bezatslēgu iedarbināšanas sistēmu.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
TV24
“Neaiciniet atpakaļ, ja jūs nezināt, vai šeit būs darbs!” Jaunietis pabeidzis augstskolu Anglijā, bet Latvijā nevar atrast darbu
Lasīt citas ziņas

“Vidēji viens nozagts auto apdrošinātājiem izmaksā 20 000 eiro, tā kā sāpe ir liela. Agrāk šī bezatslēgu sistēma bija tikai dārgākajiem auto, kuriem vēl papildus bija cita kāda pretaizdzīšanas sistēma, bet tagad “Keyless Go” ir arī vidējas un pat lētās klases marku auto. Sajūta, ka zog visu, kas nav piesiets, arī tādus auto, kas agrāk nebija garnadžu iecienīti, piemēram KIA, “Hyundai”, “Subaru”, “Renault”, “Nissan”. No vienas puses, tā ir laba ziņa ražotājiem, jo norāda, ka uzlabojusies auto kvalitāte un pēc tiem ir pieprasījums tirgū, bet, no otra puses, tas rada jautājumus, kā šos auto nosargāt un kādas prasības izvirzīt apdrošinātājiem. Līdz šim apdrošinātāji lētākās klases auto neprasīja papildu drošības aprīkojumu bez jau rūpnīcā uzstādītā, bet tagad par to aizdomājas. Ja auto maksā padsmit tūkstošus, tad likt labu pretaizdzīšanas sistēmu par pāris tūkstošiem ir dārgi. Turklāt profesionāļiem zagļiem nepieciešami ne vairāk kā divi mēneši, kādreiz pat pāris nedēļas, lai uzlauztu jebkuru sistēmu. Zinātnieki strādā gan ražotāju, gan zagļu pusē, arī no ražotājiem noplūst informācija,” zina teikt LAA prezidents Jānis Abāšins. Daļa autovadītāju domās un darbos atgriežoties pagājušā gadsimta 90. gados, ierīkojot primitīvu drošības pogu, kas atslēdz aizdedzi, un pat liekot dzelzs klamburus uz pedāļiem…

Pēc apdrošinātāju novērojumiem, daļu nozagto auto izjauc tepat vai Lietuvā un Igaunijā rezerves daļām, daļu ved uz valstīm austrumos no Latvijas, visbiežāk uz Krievijas dienvidiem, Moldovu, Piedņestru, Donbasu, kur nozagto viegli legalizēt. Tomēr gadās, ka kādu glaunu autiņu atrod arī Rietumeiropā un Skandināvijā…

CITI ŠOBRĪD LASA
J. Abāšins policiju kritizēt nevēlas: tā strādājot un cenšoties. “Tomēr diemžēl jūtams, ka smadzenes, kas ekonomiskās krīzes laikā no policijas aizplūda, joprojām nav atgriezušās,” piebilst J. Abāšins.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.