Foto: SHUTTERSTOCK

Ceļošanai pērn latvieši tērējuši divas trīs reizes vairāk 8

Olafs Zvejnieks, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Lasīt citas ziņas

Pagājušajā gadā iedzīvotāji ar ceļošanu saistītām aktivitātēm tērējuši divas līdz trīs reizes lielākas summas nekā gadu iepriekš, liecina bankas “Citadele” dati par veiktajiem pirkumiem internetā.

“Citadele” informē, ka klienti pēc ilgās Covid-19 mājsēdes ļoti vēlas ceļot un, ja ir iespēja, izvēlas iepirkties klātienē, uz ko norāda fakts, ka apgrozījums fiziskajos veikalos pieaudzis vairāk nekā internetā. Vienlaikus cilvēki ir iemācījušies atrast labus piedāvājumus interneta veikalos un nebaidās tos izmantot. Kā apliecinājums tam ir straujš e-veikalu apgrozījuma pieaugums novembrī, kad tradicionāli notiek novembra lielā izpārdošana. Tāpat bankas dati liecina, ka cilvēki arī novērtē Covid-19 laikā iepazītās ērtības – “Wolt” un līdzīgu platformu popularitāte turpina augt un iekarojusi stabilu vietu mūsu ikdienā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iedzīvotāju atgriešanās aktīvākā ceļošanas režīmā ļāvusi lielāko aktivitātes kāpumu piedzīvot naktsmāju īrēšanas vietnei “booking.com”, kur veikto pirkumu summa 2022. gadā palielinājusies vairāk nekā trīs reizes. Ceļošanas aktivitāti apstiprina arī tas, ka 2022. gadā pirkumu skaits “Air Baltic” audzis gandrīz 2,5 reizes. Atšķirībā no 2021. gada iedzīvotāji pērn krietni aktīvāk izmantojuši arī “Stena Line”, “Turkish Airlines” un “kiwi.com” pakalpojumus – šiem uzņēmumiem 2022. gadā regulāri izdevies iekļūt populārāko e-komercijas vietņu “top 20”.

Neskatoties uz dzīves dārdzības pieaugumu, tieši “booking.com” 2022. gada decembrī fiksēts lielākais pirkumu summas kāpums – tā palielinājusies par 120%, salīdzinot ar 2021. gada decembri.

Būtiskas pieprasījuma izmaiņas piedzīvojis arī ēdiena piegāžu nodrošinātājs “Wolt”, kam 2022. gadā pirkumu skaits pieaudzis gandrīz par pusi jeb 45%.

Otra pamanāmākā tendence pēc ceļojumu izdevumu pieauguma ir Ķīnas lieltirgotāja “AliExpress” popularitātes krišanās. To lielā mērā nosaka Eiropas Savienības (ES) regulējums, kas pieprasa aplikt ar muitu trešo valstu tirgotājus. “AliExpress”, kas vēl 2020. gadā allaž bija starp trīs populārākajām iedzīvotāju e-komercijas platformām, 2022. gadā piedzīvojis pirkumu skaita samazinājumu par 17%. Par otru populārāko apģērbu pasūtīšanas vietni aiz “AliExpress” kļuvusi “About You” (pirkumu summas kāpums par 8%), kas apsteigusi “Best Secret”, kur kopējā pirkumu summa pērn kritusies par gandrīz 40%. Aizvadītā gada laikā populārāko apģērbu e-komercijas platformu topā atsevišķos mēnešos ielauzās arī tādi pakalpojumu nodrošinātāji kā “Far­fetch” un “Yoox Net-A-Porter Group”. Visbiežāk izmantotā valsts pakalpojumu platforma attālinātajiem maksājumiem 2022. gadā bijusi “csdd.lv”, kur pirkumu summa palielinājusies par nepilniem 37%.

Reklāma
Reklāma

Atceļot Covid-19 ierobežojumus un cilvēkiem atsākot regulāru iepirkšanos klātienē, attālinātā iepirkšanās samazinājusies lielākajos pārtikas un mēbeļu internetveikalos. Salīdzinot ar gadu iepriekš, “Rimi” e-veikals 2022. gadā piedzīvojis 11% kritumu, savukārt “IKEA” – 72% kritumu, liecina “Citadeles” dati par iedzīvotāju pirkumiem internetā. Aizvadītajā gadā attālināto pakalpojumu nodrošinātāju topā regulāri ielauzās arī dažādi jaunpienācēji, piemēram, degvielas tirgotājs “Neste Latvija” un “Latvenergo” e-veikals “elektrum.lv”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.