Foto no Pixabay.com

Dati par Latvijas MVU preču pārdošanu internetā atklāj bažīgu ainu 0

“SEB bankas” veiktā aptauja liecina, ka Latvijā tikai 20% maza un vidēja lieluma uzņēmumi (MVU) savas preces vai pakalpojumus klientiem piedāvā iegādāties tiešsaistē.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Savukārt Lietuvā elektroniskos kanālus pārdošanai izmanto 22%, bet Igaunijā 25% uzņēmumu.

No trim Baltijas valstīm Latvijā ir arī mazākais to MVU īpatsvars, kas tuvākajā laikā plāno uzsākt tirdzniecību internetā – 13%.
CITI ŠOBRĪD LASA

Lietuvā savas preces vai pakalpojumus tiešsaistē drīzumā piedāvās 17%, bet Igaunijā – 21% maza un vidēja lieluma uzņēmumu.

“SEB bankas” valdes loceklis Arnis Škapars norāda, ka vairāk nekā divas trešdaļas jeb 67% maza un vidēja lieluma uzņēmumu Latvijā neizmanto interneta iespējas savu preču vai pakalpojumu pārdošanai.

“Šis fakts mani dara bažīgu, jo tendences liecina, ka klientu vēlmes ir pilnīgi pretējas. Aizvien vairāk cilvēku vēlas iepirkties elektroniskajos kanālos,” atzīmē A. Škapars.

Tādēļ, pēc viņa teiktā, ja uzņēmums savus pakalpojumus nepiedāvā internetā, tas pats ierobežo savu klientu skaitu gan vietējā tirgū, gan eksportā, jo ārzemju klientiem elektroniskie kanāli visbiežāk ir vienīgā iespēja iegādāties Latvijas uzņēmumu ražojumus, uzsver A. Škapars.

Vienlaikus aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijas MVU izpratne par digitalizācijas nozīmi pieaug. 45% MVU Latvijā ir atbildējuši, ka ar digitalizāciju saistītās aktivitātes to šī gada plānos ieņem svarīgu lomu.

Gadu iepriekš šādi atbildēja tikai 30% aptaujāto uzņēmumu. Lietuvā 44% uzņēmumu digitalizācijas aktivitātēm piešķīruši nozīmīgu lomu savos šī gada plānos, bet Igaunijā – 51% MVU.

Baltijas biznesa pārskats ir “SEB bankas” veidota mazā un vidējā uzņēmumu aptaujas apkopojums, kas sniedz Baltijas uzņēmumu redzējumu par piecām jomām: apgrozījuma pieaugumu, nodarbinātību, eksportu, inovācijām un investīcijām.

Baltijas biznesa pārskatā par 2019. gadu apkopotas 4200 Baltijas valstu mazo un vidējo uzņēmumu atbildes, tostarp gandrīz 1200 Latvijas uzņēmumu viedokļi. Aptauja veikta 2018. gada decembrī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.