Džons Viljams Voterhauss. “Hilass un nimfas”, 1896.
Džons Viljams Voterhauss. “Hilass un nimfas”, 1896.
Foto no Twitter

Diskusijas ap Voterhausa nimfām 0

“Vai nākamais būs Pikaso?” “Kaunpilns piemērs kā postmodernisms pārņem mākslas pasauli. Totalitārisms un māksla nav draugi”.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Vācu policijas auto Latgalē satrauc iedzīvotājus – kas īsti notiek? 2
Receptes
Kuru zivi nedrīkst ēst kopā ar ādu: eksperts nosauc sugas un brīdina par sekām
“Oficiāli neviens neko neaizliedz.” Krievijā strauji izdziest viena no sievietes galvenajām pamattiesībām
Lasīt citas ziņas

Šie ir tikai divi no daudzajiem ierakstiem sociālajā tīklā “twitter” ar mirkļbirku #MAGSoniaBoyce, kas pēdējās dienās tapuši, mākslas aprindām reaģējot uz Mančestras mākslas galerijas (Apvienotā Karaliste) kuratores Klēras Genevejas lēmumu uz laiku izņemt no ekspozīcijas Romā dzimušā gleznotāja, prerafaelītu biedrības vēlīnā pārstāvja Džona Viljama Voterhausa slaveno 1896. gadā radīto gleznu “Hilass un nimfas”.

Vai tiešām viktoriānisma laikmetā tapušais darbs, kas, iespējams, reiz varēja tikt uzskatīts par nepiedodami atklātu un skatītāju tikumību aizskarošu, kā tikpat nepieklājīgs vērtējams arī mūsdienās? Kā raksta britu laikraksts “The Guardian”, kuratore Klēra Geneveja uzsver, ka mērķis esot bijis raisīt diskusiju, nevis ieviest cenzūru, kā arī, ka pati darba izņemšana esot uzskatāma par mākslas performanci, kas kļūs par mākslinieces Soņas Boisas martā gaidāmās personālizstādes sastāvdaļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tostarp dažs debatētājs strīdu karstumā “twitter” jau izteicies, ka vairs neapmeklēšot šo galeriju, kas īstenojot tik puritānisku cenzūru.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.